Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Sayı: ICOMEP 2017 ÖZEL SAYISI, 164 - 181, 31.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Akçakaya, M. (2010). İnsan kaynakları yönetimi, insan kaynakları planlaması norm kadro uygulaması. Adalet Yayınevi.
  • Aksoy, R. ve Bayramoğlu, V. (2008). Sağlık işletmeleri için kurumsal imajın temel belirleyicileri: tüketici değerlemeleri, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 85-96
  • Akyüz, Ö. F. (2001). Stratejik insan kaynakları planlaması. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Bal, M. (2011). Çalışan Personelin Kurumsal İmaj Oluşumuna Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik insan kaynakları yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları.
  • Bromley, D. B. (1993). Reputation, image and impression management. John Wiley & Sons.
  • Büyükgöze, T. (2012). Çalışanların Kurumsal İmaj Algılaması İle Motivasyonu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Caner, H. (2013). Kurumsal İmajın Geliştirilmesinde İnsan Kaynakları Yönetiminin Etkisi: Ankara’daki İlaç Firması Çalışanlarında Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ufuk Üniversitesi, Ankara.
  • Derin, N. ve Comert, Y. (2014). The relationship in between corporate interior image and the commitment of sales staff at retailers sector. Journal of Management Marketing and Logistics, 1(2), 137-155.
  • Ekin, M. S. A. ve Tezölmez, S. H. (1999). Business ethics in Turkey: An empirical investigation with special emphasis on gender. Journal of Business Ethics, 18(1), 17-34.
  • Erdoğan, B. Z., Develioğlu, K., Gönüllüoğlu, S. ve Özkaya, H. (2006). Kurumsal imajın şirketin farklı paydaşları tarafından algılanması üzerine bir araştırma, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 55-76.
  • Erkmen, T. ve Çerik, Ş. (2007). Kurum imajını oluşturan kurum kimliği boyutları bağlamında örgüte bağlılığın incelenmesi: üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(7), 107-119
  • Flavian, C., Torres E. ve Guinali, M. (2004). Corporate image measurement a further problem for the tangibilization of internet banking services, International Journal of Bank Marketing, 22(5), 366-384
  • Güngör, T. ve Şahin, A. O. (2017). Bir devlet hastanesinde çalışan hemşire ve ebelerin algıladığı kurum imajı ile kurumsal bağlılıkları arasındaki ilişkinin belirlenmesi, International Congress on Politic, Economic and Social Studies, No. 2.
  • Gürsakal, N. (2013). Çıkarımsal İstatistik İstatistik 2, Bursa: Dora yayıncılık
  • İnce, A. R. ve Tosun, N. (2015). İç müşteri odaklı kurumsal itibar bileşenlerinin belirlenmesi ve işgören performansına etkisinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Kafkas University. Faculty of Economics and Administrative Sciences. Journal, 6(11), 37.
  • Karacan, E. ve Erdoğan, Ö. N. (2011). İşçi sağlığı ve iş güvenliğine insan kaynakları yönetimi fonksiyonları açısından çözümsel bir yaklaşım. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (21) 2011/1: 102-116
  • Kesen, M. ve Sipahi, G. A. (2016). Örgütsel imajın örgütsel bağlılık ve işgören performansına etkisi. Journal Of International Social Research, 9(43), 1927-1934
  • Ko, E., Kyung Hwang Y., Kim, E. Y. (2012). Green marketing' functions in building corporate image in the retail setting, Journal of Business Research, 66(15), 1709-1715.
  • Kurtuldu, H. ve Keskin, H. D. (2002). Değişen sosyo-kültürel faktörlerin kurum imajına etkileri, 7.Ulusal Pazarlama Kongresi, Haziran 2002, 334.
  • Küçük, F. (2005). İnsan Kaynakları Açısından Kurumsal İmaj, Fırat University Journal Of Social Science, 15(2), 247-266
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özgözgü, S. (2016). Kurumsal imaj, örgüt kültürü ve örgütsel özdeşleşme ilişkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 581-596
  • Marangoz, M. ve Biber, L. (2007). Kurumsal imajın ve kurumsal ünün müşteri bağlılığına etkileri. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(2), 173-193.
  • Nişancı, Z. N. ve Özmutaf, N. M. (2016). Bilgi teknolojilerinin kalite kapsamında işletme imajına etkileri: reklamcılık sektörü örneği, International Journal of Social Science, Summer I 2016, 47, 361-377.
  • Oktay, F. (2016). Çağdaş örgütlerde kurumsal imaj ve yenilikçi örgütsel vatandaşlık bağlamında bir analiz. Öneri Dergisi, 12(45), 341-356.
  • Örs, F. (2003). Meslek yüksekokullarının toplumsal işlevi bir meslek yüksekokulunun kurumsal imaj araştırması, Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(10), 1-16
  • Özgözgü, S. (2016) Kurumsal İmaj, Örgüt Kültürü ve Örgütsel Özdeşleşme İlişkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, March 2017 Vol:25 No:2
  • Saruhan, Ş. C. ve Yıldız, M. L. (2012). İnsan kaynakları yönetimi: teori ve uygulama. Beta.
  • Seval, H. ve Caner, H. (2015). The impact of human resource management functions on corporate image. In Chaos, Complexity and Leadership 2013, 435-457.
  • Şişli, G. ve Köse, S., (2013). Kurum kültürü ve kurumsal imaj ilişkisi: devlet ve vakıf üniversiteleri üzerinde bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (41), 165-193.
  • Uzoğlu, S. (2001). Kurumsal kimlik, kurumsal kültür ve kurumsal imaj, Kurgu Dergisi, 18, 337-353.

İŞGÖRENLERİN KURUMSAL İMAJ ALGILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI

Yıl 2017, Sayı: ICOMEP 2017 ÖZEL SAYISI, 164 - 181, 31.12.2017

Öz

Teknolojik
gelişmeler ve küreselleşme ile birlikte rekabet daha da agresifleşmekte ve
örgütler değişik yollarla farklılaşma yoluna gitmektedir. Bu rekabet ortamında
sahip olunan bilgi ve insan kaynağı, organizasyonların elindeki en önemli güç
olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle taklit edilemez bir yetenek olan
insana yapılan yatırım, organizasyonların rekabetten pay almalarında en önemli
faktörlerden birisidir. İnsan kaynağını etkin yönetebilmek ancak kurum
içerisinde ayrı bir insan kaynakları birimi kurularak efektif hale
getirilebilir. İnsan kaynakları birimi, işletmede işgücünü bulma-seçme-değerlendirmeden
onların gelişimi, kariyer planlaması hatta emekliliğe kadar giden süreçte
yönetimini kapsamaktadır. Ayrıca kurumsal imaj organizasyonların hem iç hem de
dış çevredeki algısını belirlemektedir. Rekabette insan kaynağı yönetimi kadar
organizasyonun sahip olduğu kurum imajı da önemlidir. Yapılan bu çalışmanın
amacı, çalışanların kurum imajı ile ilgili algıları üzerinde etkili olan
faktörlerin araştırılmasıdır. Kurumsal imaj algısı üzerinde işgörenlerin önemli
bir etkisi vardır.  Bu etki pozitif yönde
olabileceği gibi negatif yönde de olabilir. Bu durumu araştırmak için özel ve
kamu sektörü çalışanları arasından rastgele seçilen 427 kişi üzerinde yapılan
bir anket çalışmasından elde edilen veriler esas alınmıştır. Bu çalışmada ilk olarak
çalışanların demografik özelliklerinin kurumsal imaj algısı üzerindeki etkileri
araştırılmıştır. İkinci olarak, insan kaynakları politikalarının çalışanların
kurum imajı algısı üzerindeki etkileri analiz edilmiştir. Sonuç olarak, kurum
imajı üzerinde etkili olan insan kaynakları politikaları ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Akçakaya, M. (2010). İnsan kaynakları yönetimi, insan kaynakları planlaması norm kadro uygulaması. Adalet Yayınevi.
  • Aksoy, R. ve Bayramoğlu, V. (2008). Sağlık işletmeleri için kurumsal imajın temel belirleyicileri: tüketici değerlemeleri, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 85-96
  • Akyüz, Ö. F. (2001). Stratejik insan kaynakları planlaması. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Bal, M. (2011). Çalışan Personelin Kurumsal İmaj Oluşumuna Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik insan kaynakları yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları.
  • Bromley, D. B. (1993). Reputation, image and impression management. John Wiley & Sons.
  • Büyükgöze, T. (2012). Çalışanların Kurumsal İmaj Algılaması İle Motivasyonu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Caner, H. (2013). Kurumsal İmajın Geliştirilmesinde İnsan Kaynakları Yönetiminin Etkisi: Ankara’daki İlaç Firması Çalışanlarında Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ufuk Üniversitesi, Ankara.
  • Derin, N. ve Comert, Y. (2014). The relationship in between corporate interior image and the commitment of sales staff at retailers sector. Journal of Management Marketing and Logistics, 1(2), 137-155.
  • Ekin, M. S. A. ve Tezölmez, S. H. (1999). Business ethics in Turkey: An empirical investigation with special emphasis on gender. Journal of Business Ethics, 18(1), 17-34.
  • Erdoğan, B. Z., Develioğlu, K., Gönüllüoğlu, S. ve Özkaya, H. (2006). Kurumsal imajın şirketin farklı paydaşları tarafından algılanması üzerine bir araştırma, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 55-76.
  • Erkmen, T. ve Çerik, Ş. (2007). Kurum imajını oluşturan kurum kimliği boyutları bağlamında örgüte bağlılığın incelenmesi: üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(7), 107-119
  • Flavian, C., Torres E. ve Guinali, M. (2004). Corporate image measurement a further problem for the tangibilization of internet banking services, International Journal of Bank Marketing, 22(5), 366-384
  • Güngör, T. ve Şahin, A. O. (2017). Bir devlet hastanesinde çalışan hemşire ve ebelerin algıladığı kurum imajı ile kurumsal bağlılıkları arasındaki ilişkinin belirlenmesi, International Congress on Politic, Economic and Social Studies, No. 2.
  • Gürsakal, N. (2013). Çıkarımsal İstatistik İstatistik 2, Bursa: Dora yayıncılık
  • İnce, A. R. ve Tosun, N. (2015). İç müşteri odaklı kurumsal itibar bileşenlerinin belirlenmesi ve işgören performansına etkisinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Kafkas University. Faculty of Economics and Administrative Sciences. Journal, 6(11), 37.
  • Karacan, E. ve Erdoğan, Ö. N. (2011). İşçi sağlığı ve iş güvenliğine insan kaynakları yönetimi fonksiyonları açısından çözümsel bir yaklaşım. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (21) 2011/1: 102-116
  • Kesen, M. ve Sipahi, G. A. (2016). Örgütsel imajın örgütsel bağlılık ve işgören performansına etkisi. Journal Of International Social Research, 9(43), 1927-1934
  • Ko, E., Kyung Hwang Y., Kim, E. Y. (2012). Green marketing' functions in building corporate image in the retail setting, Journal of Business Research, 66(15), 1709-1715.
  • Kurtuldu, H. ve Keskin, H. D. (2002). Değişen sosyo-kültürel faktörlerin kurum imajına etkileri, 7.Ulusal Pazarlama Kongresi, Haziran 2002, 334.
  • Küçük, F. (2005). İnsan Kaynakları Açısından Kurumsal İmaj, Fırat University Journal Of Social Science, 15(2), 247-266
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özgözgü, S. (2016). Kurumsal imaj, örgüt kültürü ve örgütsel özdeşleşme ilişkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 581-596
  • Marangoz, M. ve Biber, L. (2007). Kurumsal imajın ve kurumsal ünün müşteri bağlılığına etkileri. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(2), 173-193.
  • Nişancı, Z. N. ve Özmutaf, N. M. (2016). Bilgi teknolojilerinin kalite kapsamında işletme imajına etkileri: reklamcılık sektörü örneği, International Journal of Social Science, Summer I 2016, 47, 361-377.
  • Oktay, F. (2016). Çağdaş örgütlerde kurumsal imaj ve yenilikçi örgütsel vatandaşlık bağlamında bir analiz. Öneri Dergisi, 12(45), 341-356.
  • Örs, F. (2003). Meslek yüksekokullarının toplumsal işlevi bir meslek yüksekokulunun kurumsal imaj araştırması, Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(10), 1-16
  • Özgözgü, S. (2016) Kurumsal İmaj, Örgüt Kültürü ve Örgütsel Özdeşleşme İlişkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, March 2017 Vol:25 No:2
  • Saruhan, Ş. C. ve Yıldız, M. L. (2012). İnsan kaynakları yönetimi: teori ve uygulama. Beta.
  • Seval, H. ve Caner, H. (2015). The impact of human resource management functions on corporate image. In Chaos, Complexity and Leadership 2013, 435-457.
  • Şişli, G. ve Köse, S., (2013). Kurum kültürü ve kurumsal imaj ilişkisi: devlet ve vakıf üniversiteleri üzerinde bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (41), 165-193.
  • Uzoğlu, S. (2001). Kurumsal kimlik, kurumsal kültür ve kurumsal imaj, Kurgu Dergisi, 18, 337-353.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm AÇIK ERİŞİM POLİTİKASI
Yazarlar

Hasan Şahin

Bayram Topal

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Kabul Tarihi 21 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: ICOMEP 2017 ÖZEL SAYISI

Kaynak Göster

APA Şahin, H., & Topal, B. (2017). İŞGÖRENLERİN KURUMSAL İMAJ ALGILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi(ICOMEP 2017 ÖZEL SAYISI), 164-181.