BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Teknoloji Uygulamaları ve Tasarımına İlişkin Öğretmen Görüşleri

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 512 - 535, 18.06.2016
https://doi.org/10.14686/buefad.v5i2.5000174097

Öz

Bu çalışmada amaç, öğrencilerin fenne ve teknolojiye olan tutumları üzerinde büyük bir etkiye sahip olan sınıf öğretmenlerinin, fen ve teknoloji okuryazarı yetiştirmede önemli bir yeri olan teknoloji uygulamaları ve tasarımlarına ilişkin görüşlerini almaktır. Özel durum yönteminin kullanıldığı bu çalışmada veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan 9 temel sorunun yer aldığı yarı yapılandırılmış mülakat tekniğiyle toplanmıştır. Veriler gerekli indirgemeler yapıldıktan sonra tablolar halinde sunulmuştur. Elde edilen veriler ışığında sınıf öğretmenlerinin teknoloji uygulamaları ve tasarımlarına olumlu baktıkları ve sınıf içi ders etkinliklerinde mutlaka yer verilmesi gerektiği ancak çeşitli nedenlerden dolayı (zamanın kısıtlı olması, malzeme yetersizliği vb.) sınıflarında bu tür uygulamaları çok gerçekleştiremedikleri tespit edilmiştir. Bu tespitler doğrultusunda, ilkokulların öğretmenlerin ve öğrencilerin ihtiyaç duyabileceği öğretim teknolojileri ile donatılması ve mevcut olan 3 saatlik fen bilimleri dersi ders saati sayısının arttırılması yönünde önerilerde bulunulmuştur.

Anahtar kelimeler: Fen Bilimleri dersi, Öğretmen görüşleri, Teknoloji uygulamaları, Teknoloji tasarımları

Kaynakça

  • AAAS. (1993). Science For All Americans: Project 2061. New York: Oxford University Pres.
  • Buluş Kırıkkaya, E. (2009). İlköğretim okullarındaki fen öğretmenlerinin fen ve teknoloji programına ilişkin görüşleri. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(1), 133-148.
  • Cohen, L., & Manion, L. (1989). Research methods in education (4th ed.). New York: Routledge.
  • Drew, C. J., Hardman, M. L., & Hart, A. W. (1996). Designing and conducting research: Inquiry in education and social science (2nd ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Gömleksiz, M. N., & Bulut, İ. (2007). Yeni fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 76-88.
  • Kahyaoğlu, M. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde yeni teknolojileri kullanmaya yönelik görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1), 79-91.
  • OECD (2013). Draft PISA 2015 science framework. Paris: OECD.
  • Yager, R. E. (1996). History Of Science/Tehcnology/Society as Reform in the United States. R. E. Yager (Ed.), Science/Tehcnology/Society as Reform in Science Education (pp. 3 -15), Albany: Suny.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eser Ültay

Şule Merve Uludüz

Yayımlanma Tarihi 18 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ültay, E., & Uludüz, Ş. M. (2016). Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Teknoloji Uygulamaları ve Tasarımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Bartın University Journal of Faculty of Education, 5(2), 512-535. https://doi.org/10.14686/buefad.v5i2.5000174097
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png