Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Scaling the Sections that Graduate Students Have Difficulty in the Course of Writing Thesis Proposal with Pairwise Comparison Method

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 16 - 28, 28.02.2017
https://doi.org/10.14686/buefad.263859

Öz

The aim of this study is to scale the parts that graduate students had
difficulties whilewriting a thesis proposal based on their judgement with
paired comparison method,The study was conducted with 102 graduate students in
Ankara, Hacettepe and Mersin University Faculty of Education in 2015-2016
academic year. Conveninent sampling method was used in the study. Data was
collected through “Paired Comparison Form” which was prepared by the
researchers. The collected data were analyzed using the fifth conditional
equation of Thurstone’s law of comparative judgement. According to the results
of the study, the part which graduate students have the most difficulties while
writing thesis proposal is “problem situation”. This is followed by “data and analiysis”,
“importance of the research”, “data and collection”, “research model”, “aims
and sub-aims of the study”“universe and samplimng, “hypothesis” and
“limitations” parts.It is advised that content of the research methodology
courses in graduate levels should be revised according to the parts that the
students have more difficulties.

Kaynakça

  • Abdusade, M., A. (2006). An analytic study of the postgraduate students’ difficulties in writing abstracts in English. Benha University Faculty of Education.1-26
  • Balcı, A. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma; yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Best, J. W. (1959). Research in education. Prentice Hill.
  • Bitchener, J. and Bastürkmen, H. ( 2006). Perceptions of the difficulties of postgraduate L2 thesis students writing the discussion section. Journal of English for Academic Purposes 5(1), 4-18.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Day, R. (2000). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır?. ( Çev. G. Aşkar Altay). Ankara : Tubitak .
  • Dunne, C. (2011). The place of the literature review in grounded theory research. International Journal of Advanced Nursing, 22(3), 40-44.
  • Elliott, N. and Higgins, A. (2012). Surviving grounded theory research method in an academic world: proposal writing and theoretical frameworks. The Grounded Theory Review, 11(2), 1-12.
  • Erdem A. R. (2007). Öğretim üyesinin bilim insanı yetiştirme sorumluluğu ve bu sorumluluğun gerektirdiği mesleki etik. Akademik Dizayn Dergisi 1(2), 77-81.
  • Erkuş, A. (1999). Üç üniversitedeki lisansüstü tez çalışmalarının psikometrik açıdan durumu. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri. Anadolu Üniversitesi, 10-12 Eylül 1997, Eskişehir, s. 75-88.
  • Günay, D. (2004). Üniversitenin niteliği, akademik özgürlük ve üniversite özerkliği. International Congress on Higher Education, 27-29 Mayıs, İstanbul.
  • Hart, C. (1998). Doing a literature review. London: Sage Publications.
  • Karasar, N. (2014a). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karasar, N. (2014b). Araştırmalarda rapor hazırlama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş., Çoklu, Ö. (2006).Sosyal bilimler için istatistik. Pegem A Yayınları: Ankara.
  • McGhee, G., Marland, G. R. and Atkinson, J. (2007). Grounded theory research: literature reviewing and reflexivity. Journal of Advanced Nursing, 60(3), 334-342.
  • Mouly, G. (1963). The science of educational research. D. Van Nostrand.
  • Sadeghi, K. and Khajepasha, S., A. (2015). Thesis writing challenges for non- native MA students. Research in Post Compulsory Education, 3(20), 357-373.
  • Sezgin, F, Kavgacı, H ve Kılınç, A. Ç. (2011). Türkiye’de eğitim yönetimi ve teftişi lisansüstü öğrencilerinin özdeğerlendirmeleri.Yüksek Öğretim ve Bilim Dergisi. 1(3), 161-169.
  • Strauss, P. (2012). ‘The English is not the same’ : challenges in thesis writing for second language speakers of English. Teaching in Higher Education 3(17), 283-293.
  • Tavşancıl, E., Gözen Çıtak, G., Erdem, D., Bağcan Büyükturan,E., Kezer, F., Bilican,S., Yıldırım, Ö., Yalçın, N. (05-07 Mayıs 2010). Eğitim bilimleri enstitülerinde tamamlanmış yüksek lisans tezlerinin ölçme ve değerlendirme terminolojisinin kullanımı ve bir örnekliği açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme II. Ulusal Kongresi, Merin Üniversitesi, 5-7 Mayıs 2010, Mersin,s. 434-452.
  • Tavşancıl, E., Çokluk, Ö., Gözen, Çıtak, G., Kezer, F., Yıldırım, Y., Bilican, S., Büyükturan, Bağcan, E., Şekercioğlu, G., Yalçın, N., Erdem, D. ve Özmen, D.,T. (2010). Eğitim bilimleri enstitülerinde tamamlanmış lisansüstü tezlerin incelenmesi (2000-2008). Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi.
  • Turgut, F., M., ve Baykul, Y. (1992). Ölçekleme teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.

Lisansüstü Öğrencilerin Tez Önerisi Hazırlarken Zorlandıkları Bölümlerin İkili Karşılaştırma Yöntemi ile Ölçeklenmesi

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 16 - 28, 28.02.2017
https://doi.org/10.14686/buefad.263859

Öz

Bu çalışmanın amacı lisansüstü öğrencilerinin bir tez önerisi
hazırlarken hangi bölümlerde daha çok zorlandıklarını, onların yargılarına
dayalı olarak ikili karşılaştırma yöntemi ile ölçeklemektir. Çalışma, 2015-2016
Eğitim- Öğretim yılında Ankara Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Mersin
Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören; bir ders kapsamında en az bir
tez önerisi yazmış olan bilimsel hazırlık, yüksek lisans ve doktora öğrencileri
arasından seçilmiş 102 kişi ile gönüllülük esasına dayalı olarak yürütülmüştür.
Örneklemin belirlenmesinde kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır.
Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanmış İkili Karşılaştırma Formu ile
toplanmıştır. Toplanan veriler Thurstone’nin Karşılaştırmalı Yargılar
Kanunu’nun V. Hal denklemi kullanılarakanaliz edilmiştir. Araştırma sonucunda
elde edilen bulgulara görelisansüstü öğrencilerinin tez önerisi yazarken en çok
zorluk yaşadığı bölümün problem durumu olduğu görülmüştür. Bunu sırasıyla
veriler ve çözümlenmesi, araştırmanın önemi, veriler ve toplanması, araştırma
modeli, amaç ve alt amaçlar, evren ve örneklem, varsayımlar ve sınırlılıklar
takip etmiştir.Lisansüstü düzeyde verilen araştırma yöntemleri ders
içeriklerinin öğrencilerin zorluk yaşadığı boyutlara ağırlık verecek şekilde
düzenlenmesi önerilebilir.

Kaynakça

  • Abdusade, M., A. (2006). An analytic study of the postgraduate students’ difficulties in writing abstracts in English. Benha University Faculty of Education.1-26
  • Balcı, A. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma; yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Best, J. W. (1959). Research in education. Prentice Hill.
  • Bitchener, J. and Bastürkmen, H. ( 2006). Perceptions of the difficulties of postgraduate L2 thesis students writing the discussion section. Journal of English for Academic Purposes 5(1), 4-18.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Day, R. (2000). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır?. ( Çev. G. Aşkar Altay). Ankara : Tubitak .
  • Dunne, C. (2011). The place of the literature review in grounded theory research. International Journal of Advanced Nursing, 22(3), 40-44.
  • Elliott, N. and Higgins, A. (2012). Surviving grounded theory research method in an academic world: proposal writing and theoretical frameworks. The Grounded Theory Review, 11(2), 1-12.
  • Erdem A. R. (2007). Öğretim üyesinin bilim insanı yetiştirme sorumluluğu ve bu sorumluluğun gerektirdiği mesleki etik. Akademik Dizayn Dergisi 1(2), 77-81.
  • Erkuş, A. (1999). Üç üniversitedeki lisansüstü tez çalışmalarının psikometrik açıdan durumu. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri. Anadolu Üniversitesi, 10-12 Eylül 1997, Eskişehir, s. 75-88.
  • Günay, D. (2004). Üniversitenin niteliği, akademik özgürlük ve üniversite özerkliği. International Congress on Higher Education, 27-29 Mayıs, İstanbul.
  • Hart, C. (1998). Doing a literature review. London: Sage Publications.
  • Karasar, N. (2014a). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karasar, N. (2014b). Araştırmalarda rapor hazırlama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş., Çoklu, Ö. (2006).Sosyal bilimler için istatistik. Pegem A Yayınları: Ankara.
  • McGhee, G., Marland, G. R. and Atkinson, J. (2007). Grounded theory research: literature reviewing and reflexivity. Journal of Advanced Nursing, 60(3), 334-342.
  • Mouly, G. (1963). The science of educational research. D. Van Nostrand.
  • Sadeghi, K. and Khajepasha, S., A. (2015). Thesis writing challenges for non- native MA students. Research in Post Compulsory Education, 3(20), 357-373.
  • Sezgin, F, Kavgacı, H ve Kılınç, A. Ç. (2011). Türkiye’de eğitim yönetimi ve teftişi lisansüstü öğrencilerinin özdeğerlendirmeleri.Yüksek Öğretim ve Bilim Dergisi. 1(3), 161-169.
  • Strauss, P. (2012). ‘The English is not the same’ : challenges in thesis writing for second language speakers of English. Teaching in Higher Education 3(17), 283-293.
  • Tavşancıl, E., Gözen Çıtak, G., Erdem, D., Bağcan Büyükturan,E., Kezer, F., Bilican,S., Yıldırım, Ö., Yalçın, N. (05-07 Mayıs 2010). Eğitim bilimleri enstitülerinde tamamlanmış yüksek lisans tezlerinin ölçme ve değerlendirme terminolojisinin kullanımı ve bir örnekliği açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme II. Ulusal Kongresi, Merin Üniversitesi, 5-7 Mayıs 2010, Mersin,s. 434-452.
  • Tavşancıl, E., Çokluk, Ö., Gözen, Çıtak, G., Kezer, F., Yıldırım, Y., Bilican, S., Büyükturan, Bağcan, E., Şekercioğlu, G., Yalçın, N., Erdem, D. ve Özmen, D.,T. (2010). Eğitim bilimleri enstitülerinde tamamlanmış lisansüstü tezlerin incelenmesi (2000-2008). Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi.
  • Turgut, F., M., ve Baykul, Y. (1992). Ölçekleme teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Filiz Temel Bu kişi benim

C. Deha Doğan

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Temel, F., & Doğan, C. D. (2017). Scaling the Sections that Graduate Students Have Difficulty in the Course of Writing Thesis Proposal with Pairwise Comparison Method. Bartın University Journal of Faculty of Education, 6(1), 16-28. https://doi.org/10.14686/buefad.263859
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png