BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 44 - 61, 02.10.2015

Öz

Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory

Kaynakça

  • Çaycı, B. (2014). Öğretmenlik Uygulaması Derslerinde Yapılacak Çalışmaları ve Etkinlikleri Planlama. Vedat Aktepe ve Elvan Yalçınkaya (Ed.), Kuram ve Uygulamada Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması içinde (s. 210-250). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çaycı, B., Çalışkan M. vd. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Anlayışa ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemlerini Kullanma Amaçlarına Yönelik Görüşleri. XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildirileri II. Cilt. Dumlupınar Üniversitesi, 29-31 Mayıs 2014, Kütahya. s. 119-137.
  • Evrekli, E., İnel, D. vd. (2009). Fen Öğretmen Adaylarına Yönelik Yapılandırmacı Yaklaşım Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi. 6 (2), 134-148.
  • Güneş, F. (2009). Türkçe Öğretiminde Günümüz Gelişmeleri ve Yapılandırıcı Yaklaşım. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 6 (11), 1-21.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • Saban, A. (2002). Öğrenme Öğretme Süreci (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • Sünbül, A. M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri (5. Baskı). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Anlayışa Yönelik Tutumları ile Etkililiğine Yönelik Görüşleri

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 44 - 61, 02.10.2015

Öz

Öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarını ve düşüncelerini belirlemeyi amaç edinen bu çalışma, 2013-2014 öğretim yılı bahar döneminde Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesinde gerçekleştirilmiştir. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı bu çalışmada ayrıca geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılmış tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu olmak üzere toplam iki veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda nicel verilerin analizleri ile öğretmen adaylarının ilgili yaklaşıma yönelik yüksek düzeyde tutum geliştirdikleri ve bu tutumun ikinci öğretim öğrencileri lehine anlamlılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Diğer yandan içerik analizi sonucunda adayların görüşlerinin, yapılandırmacı yaklaşımın etkililiği ve uygulanabilirliliği için 2 kategori ve 10 tema, öğrenci başarısı üzerindeki etkisi içinde 2 kategori ve 6 tema etrafında toplandığı saptanmıştır. Araştırmadan çıkan en dikkat çekici sonuç ise öğretmen adaylarının yapılandırmacı anlayışı büyük oranda benimsedikleri, gerekliliklerini ve ilkelerini bildikleri, önemini ve değerini anladıkları fakat eğitim sistemindeki uygulaması konusunda önemli eksiklikler bulunduğunu ve bununda önemli ölçüde sistemdeki mevcut öğretmenlerden kaynaklandığını ifade etmiş olmalarıdır.

Kaynakça

  • Çaycı, B. (2014). Öğretmenlik Uygulaması Derslerinde Yapılacak Çalışmaları ve Etkinlikleri Planlama. Vedat Aktepe ve Elvan Yalçınkaya (Ed.), Kuram ve Uygulamada Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması içinde (s. 210-250). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çaycı, B., Çalışkan M. vd. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Anlayışa ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemlerini Kullanma Amaçlarına Yönelik Görüşleri. XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildirileri II. Cilt. Dumlupınar Üniversitesi, 29-31 Mayıs 2014, Kütahya. s. 119-137.
  • Evrekli, E., İnel, D. vd. (2009). Fen Öğretmen Adaylarına Yönelik Yapılandırmacı Yaklaşım Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi. 6 (2), 134-148.
  • Güneş, F. (2009). Türkçe Öğretiminde Günümüz Gelişmeleri ve Yapılandırıcı Yaklaşım. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 6 (11), 1-21.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • Saban, A. (2002). Öğrenme Öğretme Süreci (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • Sünbül, A. M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri (5. Baskı). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm USOS 2015 ÖZEL SAYISI
Yazarlar

Barış Çaycı

Filiz Altunkeser

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 USOS 2015 - ÖZEL SAYI

Kaynak Göster

APA Çaycı, B., & Altunkeser, F. (2015). Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Anlayışa Yönelik Tutumları ile Etkililiğine Yönelik Görüşleri. Bartın University Journal of Faculty of Education44-61.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png