BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 246 - 263, 11.10.2015

Öz

Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory

Kaynakça

  • Akkaya, N. (2014), Keloğlan Masallarında Yer Alan Değerlerin İncelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. Yıl:2, Sayı: 2/1, 312 - 324
  • Boratav, P.N. (2009). Zaman Zaman İçinde (2. Baskı). Ankara: İmge.
  • Gökçe, F. (2000). Değişim Sürecinde Devlet ve Eğitim. Ankara: Eylül.
  • Güngör, E. (2000). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar. İstanbul: Ötüken.
  • Karatay, H. (2007). Dil Edinimi ve Değer Öğretimi Sürecinde Masalın İşlevi ve Önemi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 5(3), 463 – 475.
  • Kendall M G, Babington-Smith B. (1939). The Problem of m Rankings. The Annals of Mathematical Statistics. 10 (3), 275- 287.
  • Kağıtçıbaşı C., Kuşdil, M, E. (2000). Türk Öğretmenlerinin Değer Yönelimi ve Schwartz Değer Kuramı. Türk Psikoloji Dergisi. 15 (45), 59-76.
  • Küçük, B., Gedik, F. vd. (2014). Masal Kitaplarının 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Değerleri Perspektifinden Analizi. Turkish Studies. 9(2), 1071 – 1087.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2009). Türkçe Dersi Öğretim Programı (1-5 Sınıflar). Ankara.
  • Oğuzkan, A.F. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü (3.Baskı). Ankara: Gül.
  • Sakaoğlu, S. (1999). Masal araştırmaları. Ankara: Akçağ.
  • Şirin, M.R. (1988). Çocuk Edebiyatı Yıllığı. İstanbul: Gökyüzü.
  • Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2011).Türkçe Sözlük (11. Baskı) . Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Dilmaç, B. ve Ulusoy, K. (2012). Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin.

Pertev Naili Boratav’ın Zaman Zaman İçinde Masal Kitabının Değerler Açısından İncelenmesi

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 246 - 263, 11.10.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı Pertev Naili Boratav’ın “Zaman Zaman İçinde” adlı masal kitabını değerler açısından incelemek ve Türkçe Öğretimi Programı açısından önemini ortaya koymaktır. Bu çalışma Pertev Naili Boratav’ın “Zaman Zaman İçinde” adlı masal kitabının değerler açısından incelenmesine yönelik ilk çalışma olması nedeniyle önemlidir. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği bu çalışmada veri toplama amacıyla doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada veri toplanan kaynağı “Zaman Zaman İçinde” adlı masal kitabındaki toplam 22 masal oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. “Zaman Zaman İçinde” adlı masal kitabındaki masallar Schwartz Değerler Ölçeği’ne göre sınıflandırılmıştır. Schwartz (1992) belirlediği 56 değeri güdüsel yönden farklı on temel değer grubuna ayırmıştır. Bu gruplar: güç, başarı, hazcılık, uyarılma, öz-denetim, yardımseverlik, geleneksellik, evrensellik, uyum, güvenliktir (Kuşdil ve Kağıtçıbaşı, 2000).  Çalışmanın sonucunda “Zaman Zaman İçinde”  adlı masal kitabında en sık rastlanan değer grupları sırasıyla öz yönelim (197), iyilikseverlik (109) ve gelenekselliktir (90). “Zaman Zaman İçinde”  adlı masal kitabında uyma (38), yaşamdan haz duyma (36), güvenlik (34) değer gruplarında yer alan değerin sıklığının az olduğu görülmektedir. Toplam yirmi iki masalda sıklığı en az olan değer grubunun ise evrenselcilik (13) olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akkaya, N. (2014), Keloğlan Masallarında Yer Alan Değerlerin İncelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. Yıl:2, Sayı: 2/1, 312 - 324
  • Boratav, P.N. (2009). Zaman Zaman İçinde (2. Baskı). Ankara: İmge.
  • Gökçe, F. (2000). Değişim Sürecinde Devlet ve Eğitim. Ankara: Eylül.
  • Güngör, E. (2000). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar. İstanbul: Ötüken.
  • Karatay, H. (2007). Dil Edinimi ve Değer Öğretimi Sürecinde Masalın İşlevi ve Önemi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 5(3), 463 – 475.
  • Kendall M G, Babington-Smith B. (1939). The Problem of m Rankings. The Annals of Mathematical Statistics. 10 (3), 275- 287.
  • Kağıtçıbaşı C., Kuşdil, M, E. (2000). Türk Öğretmenlerinin Değer Yönelimi ve Schwartz Değer Kuramı. Türk Psikoloji Dergisi. 15 (45), 59-76.
  • Küçük, B., Gedik, F. vd. (2014). Masal Kitaplarının 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Değerleri Perspektifinden Analizi. Turkish Studies. 9(2), 1071 – 1087.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2009). Türkçe Dersi Öğretim Programı (1-5 Sınıflar). Ankara.
  • Oğuzkan, A.F. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü (3.Baskı). Ankara: Gül.
  • Sakaoğlu, S. (1999). Masal araştırmaları. Ankara: Akçağ.
  • Şirin, M.R. (1988). Çocuk Edebiyatı Yıllığı. İstanbul: Gökyüzü.
  • Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2011).Türkçe Sözlük (11. Baskı) . Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Dilmaç, B. ve Ulusoy, K. (2012). Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm USOS 2015 ÖZEL SAYISI
Yazarlar

Esra Sever

Aysel Memiş Bu kişi benim

Semra Sever Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 USOS 2015 - ÖZEL SAYI

Kaynak Göster

APA Sever, E., Memiş, A., & Sever, S. (2015). Pertev Naili Boratav’ın Zaman Zaman İçinde Masal Kitabının Değerler Açısından İncelenmesi. Bartın University Journal of Faculty of Education246-263.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png