BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Kimyasal Problem Çözme Tekniği: Stokiyometrik Haritalama

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, 576 - 585, 14.08.2015
https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.5000138529

Öz

Bu çalışmanın amacı, ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerine stokiyometrik kimya
problemlerini çözmelerinde yardımcı olacağı düşünülen bir kimyasal problem çözme tekniğini
tanıtmaktır. Çalışmada ayrıca, stokiyometrik haritalama adı verilen bu tekniğin etkinliği belirlenmeye
çalışılmıştır. Veriler, Fen Bilgisi Öğretmenliği programı birinci sınıf öğrencilere sorulan açık uçlu sorular
aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel bir analize tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonuçları
stokiyometrik haritalama tekniğinin, problemin çözüm sürecini aşamalandırarak netlik kazandırdığını,
problem çözücülere kolaylık sağladığını ve onları doğru sonuçlara yönlendirdiğini ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Adigwe, J.C. (1993). Some correlates of Nigerian students’ performances in chemical problem-solving. Research in Science & Technological Education, 11, 39–48.
  • Ashmore, A.D., Frazer, M.J. & Cassey, R.J. (1979 ). Problem-solving and problem-solving networks in chemistry. Journal of Chemical Education, 56, 377–379.
  • Bilgin, İ. (2015). Kimyada sayısal problem çözümünde Polya’nın problem çözme yöntemini kullanılması. Kimya Öğretimi: Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ce Öğretmen Adayları için İyi Uygulama Örnekleri. (Ed. Ayas. A. & Sözbilir. M.) 1. Baskı- Şubat.2015. PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Bodner, G.M. (2003). Problem solving: The difference between what we do and what we tell students to do. University Chemistry Education, 7, 37–45.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Hass, G., & Parkay, F. W. (1993). Curriculum planning: A new approach. Boston: Allyn and Bacon.
  • Reid, N. & Yang, M. J. (2002). The Solving of Problems in Chemistry: The more openended problems. Research in Science &Technological Education, 20(1), 83-98.
  • Wheatley, G.H. (1984). MEPS Technical Report, Mathematics and Science Centre, PurdueUniversity (cited from Zoller, U. (1987) The fostering of question-asking capability. Journal of Chemical Education, 64, 510–512.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdal Tatar

Yayımlanma Tarihi 14 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tatar, E. (2015). Bir Kimyasal Problem Çözme Tekniği: Stokiyometrik Haritalama. Bartın University Journal of Faculty of Education, 4(2), 576-585. https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.5000138529
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png