The aim of this study is to determine the
opinions of the pre-school teachers about the frequency of use of evaluation
questions in their education programs (descriptive, affective, questions on
objectives and questions association with social life). The sample was 323 preschool teachers. Data gathered through screening
model and Chi-Square Test χ2 were used for data analysis. It was
determined that teachers prefer ‘descriptive questions’ and ‘questions on
objectives’ more than ‘affective questions’ and ‘questions association with
social life’. Additionally, there was not a significant difference between the
frequency of teachers’ use of questions association with social life and having
training/seminars on evaluation of young children.
Early childhood education program assessment evaluation questions
Bu
araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin eğitim programlarında yer alan
değerlendirme sorularının (betimleyici, duyuşsal, kazanım ve göstergelere
yönelik, yaşamla ilişkilendirme) hangilerini kullandıklarını ve değerlendirme
konusu üzerine aldıkları eğitimin bu soruları kullanım sıklıklarına etkisi olup
olmadığına yönelik görüşlerini belirlemektir. Tarama modeli kullanılarak 323
okul öncesi öğretmenin görüşleri alınmış ve veriler iki değişken için kay-kare
Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmenlerin betimleyici ve kazanım ve
göstergelere yönelik soruları duyuşsal ve yaşamla ilişkilendirme sorularına
göre daha çok tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin
değerlendirme konusu ile ilgili eğitim almış olmalarının özellikle yaşamla
ilişkilendirme sorularını kullanım sıklıkları arasında anlamlı bir fark
olmadığı belirlenmiştir.
Okul öncesi eğitimi program değerlendirmesi değerlendirme soruları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |