BibTex RIS Kaynak Göster

İmam- Hatip Lisesi Öğrencilerinin Dinî Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi: Bingöl Örneği / Examining Religious Responsibility Level of İmam- Hatip High Schools Students According to Some Variables: The Case of Bingöl

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 4, 0 - 0, 25.10.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin dinî sorumluluk
düzeylerinin analiz edilmesidir. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılında
Bingöl ilindeki İmam-Hatip Liselerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya tabaka
ve kümeleme örnekleme yöntemleriyle seçilen 364 öğrenci katılmıştır. İlişkisel
tarama modeliyle yapılan bu çalışmada, Kaya (2000) tarafından geliştirilen Dinî
Sorumluluk Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada dört değişken analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda öğrencinin okuduğu okulun kendi seçimi olup olmadığı ve
okul türü değişkenlerinin öğrencilerin dinî sorumluluk düzeylerinde farklılaşmaya
yol açtığı; cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerinin ise öğrencilerin dinî sorumluluk
düzeylerinde farklılaşmaya yol açmadığı görülmüştür.

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 4, 0 - 0, 25.10.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammet Cevat Acar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2016
Gönderilme Tarihi 28 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

ISNAD Acar, Muhammet Cevat. “İmam- Hatip Lisesi Öğrencilerinin Dinî Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi: Bingöl Örneği / Examining Religious Responsibility Level of İmam- Hatip High Schools Students According to Some Variables: The Case of Bingöl”. Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/4 (Haziran 2016).


Crossref Sponsored Member Badge  Crossref Cited-by logo        13970    13971   13972    13973  13974  

Creative Commons Lisansı
        

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.