BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrenci ve Öğretmenlerinin Kırsaldaki Matematik Eğitimine Bakış Açıları

Yıl 2016, Cilt: 33 Sayı: 2, 43 - 67, 01.07.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, kırsal kesimde öğrenim gören 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ve öğretmenlerinin matematik eğitimi hakkındaki görüşlerini belirlemektir.Çalışmanın örneklemini kırsal kesiminde görev yapan 4 matematik öğretmeni ve bu öğretmenlerin 9 öğrencisi oluşturmaktadır. Fenomonografik yöntem kullanılarak yürütülen araştırmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan "Öğrenci ve Öğretmen Görüşme Formu" kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre kırsal kesimde öğrenim gören öğrenciler matematiği önemli ve gerekli bir ders olarak görmekte ve iyi bir meslek sahibi olmada matematiğin etkisinin önemli olduğuna inanmaktadırlar. Kırsal kesimde görev yapan öğretmenler ise matematik eğitiminin dezavantajlarını öğrenci, öğretmen ve aile-çevre olarak görmekte, matematik programını kırsalda uygulamada sıkıntı yaşamakta olduklarını ve öğrencilerin matematiği günlük hayatla ilişkilendirmede de sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akbaş, A. Ö. (2006). Köy çocuklarının ortaöğretime geçiş sürecinde yaşadıkları sorunların toplumsal cinsiyet açısından karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Aydın, A., Sarıer, Y. ve Uysal, Ş. (2012). Sosyoekonomik ve sosyokültürel değişkenler açısından PISA matematik sonuçlarının karşılaştırılması. Eğitim ve Bilim, 37(164), 20-30.
  • Ayhan, G. G. (2006). İlköğretim II. kademedeki matematik öğretmelerinin matematik öğretimiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Babacan, R. (2006). Mesudiye ve Ayrancı köylerinde eğitim-çevre ilişkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Uşak.
  • Baykul, Y. (2003). Matematik öğretimi ve bazı sorunlar. Matematikçiler Derneği, http://matder.org.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=44:mate matikogretimi-ve-bazi-sorunlar-&catid=8:matematik-kosesi-makaleleri&Itemid=172 adresinden alınmıştır.
  • Berberoğlu, G. (2007). Türk bakış açısından PISA araştırma sonuçları. [Online: http://www.konrad.org.tr/Egitimturk/07girayberberoglu.pdf], Erişim tarihi: 30 Ocak 2016.
  • Blanton, R. E. ve Harmon, H. L. (2005). Building capacity for continuous ımprovement of math and science education in rural schools. The Rural Educator, 26(2), 6-11.
  • Bozkurt, S. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde sınav kaygısı, matematik kaygısı, genel başarı ve matematik başarısı arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • C. Zhang, L., ve M. Sheu, T. (2013). Effective investment strategies on mathematics performance in rural areas. Qual Quant, 47, 2999–3017.
  • Çalışkan, S. ve Yenilmez, K. (2012). Kırsalda matematik eğitiminde çoklu zekâ uygulamaları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3), 837-848.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş(4. Baskı). Trabzon.
  • Çiftçi, Ş. K. (2010). Kırsal bölgelerdeki matematik eğitimi sorunları: öğretmen ve öğrenciler açısından bir değerlendirme çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Dağdeviren, İ. (2009). Köyde görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitim- öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunlar (Sivas ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Demirel, İ. N. (2011). Köy ve kent okullarında öğrenim gören ilköğretim II. kademe öğrencilerinin görsel sanatlar dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Demirtaş, T. (2007). İlköğretim okullarında matematik dersinin öğretiminde ve öğreniminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Bitlis ili Tatvan ilçesinde bir araştırma). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Dursun, Ş. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Eraslan, A. (2009). Finlandiya’nın PISA’ daki başarısının nedenleri: Türkiye için alınacak dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 238-248.
  • Garan, Ö. (2005). Kırsal kesimdeki sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa Birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 66-80.
  • Güleç, S. ve Alkış, S. (2003). İlköğretim birinci kadaeme öğrencilerinin derslerdeki başarı düzeylerinin birbiriyle ilişkisi. İlköğretim-Online, 2 (2), 19-27.
  • Howley, C. B. (2002). Research about mathematics achievement in the rural circumstance. Appalachian Collaborative Center for Learning, Assessment, and Instruction in Mathematics. Working Paper No.4, 1-22.
  • Kannapel, P. J. ve DeYoung, A. J. (1999). A Riview and critique of the literature. Journal of Research in Rural Education, 15(2), 67-79.
  • Kaplan, M. (2010). Kırsalda fen ve teknoloji dersi öğrenme ortamlarının yapılandırmacı öğrenme açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Karadeniz, İ. ve Karadağ, E. (2014). Kırsal bölgelerdeki ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı ve tutumları: Korelasyonel bir araştırma. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 5(3), 259-273.
  • Kurt, H. (2003). Türkiye’ de köy-kent çelişkisi. Siyasal Kitabevi: Ankara.
  • Lawless, J. (2009). The advantages and disadvantages of attending rural and urban middle schools. A Master‟s Research Project Presented to The Faculty of the College of Education, Ohio University.
  • Lazarus, S. S. (2005). Preparing educators to teach students in rural schools. In L.J. Beaulieu & R. Gibbs (eds.), The role of education: Promoting the economic and social vitality of rural America (pp.56-63). Starkville MS: Southern Rural Development Center/USDA Economic Research Service/Rural School and Community Trust.
  • Lucas, D. M. (2005). A rural community’s perceptions of the importance of math and math education in Appalachia. Appalachian Collaborative Center for Learning, Assesment, and Instruction in Mathematics.
  • Lucas, D. M. ve Fugitt, J. (2007). The perception of mathandmatheducation in the ruralMidwest. AppalachianCollaborative Center for Learning, Assessment, andInstruction in Mathematics, Working Paper No. 37.
  • Lucas, D. M. ve Fugitt, J. (2009). The perceptions of math and math education in Midville, Illinois. The RuralEducator, 31(1), 38-54.
  • Mahoney, C. R. (2003). Mathematicseducation in ruralcommunities: A mathematician’sview a workingpaperseries. AppalachianCollaborative Center for Learning, Assessment, andInstruction in MathematicsResearchSymposium, Ohio University,Ohlo.
  • MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2003). TIMMS 1999 Ulusal Raporu, Ankara.
  • Özpınar, M. (2008). Köyde görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları (Aydın ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Preston, J. P. (2006). Rural and urban teaching experience of eight prairie teachers. Yayınlanmamış yükseklisans tezi, University of Saskatchewan, Saskatoon, SK.
  • Schultz, J. E. (2002). Mathematics education in rural communities in light of current trends in mathematics education. Appalachian Collaborative Center for Learning, Assessment, andInstruction in Mathematics, Working Paper No.1.
  • Silver, E. A. ve Castro, A. M. (2003). Learning and teaching in rural communities some research issues. Education Resources Information Center, (ERIC Document Reproduction Service No: ED 475 059.
  • Şekerci, C. (2000). Türk eğitim sisteminin kırsal bölgedeki sorunları ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 146, 63-66.
  • Tarım, K. ve Bulut, S. (2006). Okulöncesi öğretmenlerinin matematik ve matematik öğretimine ilişkin algı ve tutumları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(32), 152-164.
  • Tatar, E. ve Tatar, E. (2008). Fen bilimleri ve matematik eğitimi araştırmalarının analizi-II: Anahtar kelimeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(16), 89–103.
  • TEDMEM (Türk Eğitim Derneği) (2013). PISA 2012 Sonuçlarında Türkiye. TED Mem Notları, https://tedmem.org/mem-notlari/pisa-2012-sonuclarinda-turkiye adresinden erişilmiştir
  • Tural, H. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Turan, S. ve Garan, Ö. (2008). Kırsal kesimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 36(177). 116-128.
  • Turhan, H. S. (2008). İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğretmenlerinin matematik dersinin öğretimine yönelik görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Umay, A. (2003). Matematiksel muhakeme yeteneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 234-243.
  • Ünlü, E. (2007). İlköğretim okullarındaki üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve ilgilerinin belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 129-148.
  • Üredi, I. ve Üredi, L. (2005). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (2), 250-260.
  • Webster, B. J. ve Fisher, D. L. (2000). Accounting for variation in science and mathematics achievement: A multilevel analysis of Australian data Third International Mathematics and Science Study (TIMSS). School Effectiveness and School Improvement, 11(3), 339-360.
  • Yalın, H. İ. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (28. Baskı). Ankara:Nobel Akademi Yayıncılık
  • Yavaş, T. (2007). Kırsal alanda ve kent merkezinde çalışan sınıf öğretmenlerinin iş doyumu. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Yenilmez, K. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik umutsuzluk düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 307-317.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin.
Yıl 2016, Cilt: 33 Sayı: 2, 43 - 67, 01.07.2016

Öz

Kaynakça

  • Akbaş, A. Ö. (2006). Köy çocuklarının ortaöğretime geçiş sürecinde yaşadıkları sorunların toplumsal cinsiyet açısından karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Aydın, A., Sarıer, Y. ve Uysal, Ş. (2012). Sosyoekonomik ve sosyokültürel değişkenler açısından PISA matematik sonuçlarının karşılaştırılması. Eğitim ve Bilim, 37(164), 20-30.
  • Ayhan, G. G. (2006). İlköğretim II. kademedeki matematik öğretmelerinin matematik öğretimiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Babacan, R. (2006). Mesudiye ve Ayrancı köylerinde eğitim-çevre ilişkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Uşak.
  • Baykul, Y. (2003). Matematik öğretimi ve bazı sorunlar. Matematikçiler Derneği, http://matder.org.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=44:mate matikogretimi-ve-bazi-sorunlar-&catid=8:matematik-kosesi-makaleleri&Itemid=172 adresinden alınmıştır.
  • Berberoğlu, G. (2007). Türk bakış açısından PISA araştırma sonuçları. [Online: http://www.konrad.org.tr/Egitimturk/07girayberberoglu.pdf], Erişim tarihi: 30 Ocak 2016.
  • Blanton, R. E. ve Harmon, H. L. (2005). Building capacity for continuous ımprovement of math and science education in rural schools. The Rural Educator, 26(2), 6-11.
  • Bozkurt, S. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde sınav kaygısı, matematik kaygısı, genel başarı ve matematik başarısı arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • C. Zhang, L., ve M. Sheu, T. (2013). Effective investment strategies on mathematics performance in rural areas. Qual Quant, 47, 2999–3017.
  • Çalışkan, S. ve Yenilmez, K. (2012). Kırsalda matematik eğitiminde çoklu zekâ uygulamaları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3), 837-848.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş(4. Baskı). Trabzon.
  • Çiftçi, Ş. K. (2010). Kırsal bölgelerdeki matematik eğitimi sorunları: öğretmen ve öğrenciler açısından bir değerlendirme çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Dağdeviren, İ. (2009). Köyde görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitim- öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunlar (Sivas ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Demirel, İ. N. (2011). Köy ve kent okullarında öğrenim gören ilköğretim II. kademe öğrencilerinin görsel sanatlar dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Demirtaş, T. (2007). İlköğretim okullarında matematik dersinin öğretiminde ve öğreniminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Bitlis ili Tatvan ilçesinde bir araştırma). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Dursun, Ş. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Eraslan, A. (2009). Finlandiya’nın PISA’ daki başarısının nedenleri: Türkiye için alınacak dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 238-248.
  • Garan, Ö. (2005). Kırsal kesimdeki sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa Birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 66-80.
  • Güleç, S. ve Alkış, S. (2003). İlköğretim birinci kadaeme öğrencilerinin derslerdeki başarı düzeylerinin birbiriyle ilişkisi. İlköğretim-Online, 2 (2), 19-27.
  • Howley, C. B. (2002). Research about mathematics achievement in the rural circumstance. Appalachian Collaborative Center for Learning, Assessment, and Instruction in Mathematics. Working Paper No.4, 1-22.
  • Kannapel, P. J. ve DeYoung, A. J. (1999). A Riview and critique of the literature. Journal of Research in Rural Education, 15(2), 67-79.
  • Kaplan, M. (2010). Kırsalda fen ve teknoloji dersi öğrenme ortamlarının yapılandırmacı öğrenme açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Karadeniz, İ. ve Karadağ, E. (2014). Kırsal bölgelerdeki ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı ve tutumları: Korelasyonel bir araştırma. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 5(3), 259-273.
  • Kurt, H. (2003). Türkiye’ de köy-kent çelişkisi. Siyasal Kitabevi: Ankara.
  • Lawless, J. (2009). The advantages and disadvantages of attending rural and urban middle schools. A Master‟s Research Project Presented to The Faculty of the College of Education, Ohio University.
  • Lazarus, S. S. (2005). Preparing educators to teach students in rural schools. In L.J. Beaulieu & R. Gibbs (eds.), The role of education: Promoting the economic and social vitality of rural America (pp.56-63). Starkville MS: Southern Rural Development Center/USDA Economic Research Service/Rural School and Community Trust.
  • Lucas, D. M. (2005). A rural community’s perceptions of the importance of math and math education in Appalachia. Appalachian Collaborative Center for Learning, Assesment, and Instruction in Mathematics.
  • Lucas, D. M. ve Fugitt, J. (2007). The perception of mathandmatheducation in the ruralMidwest. AppalachianCollaborative Center for Learning, Assessment, andInstruction in Mathematics, Working Paper No. 37.
  • Lucas, D. M. ve Fugitt, J. (2009). The perceptions of math and math education in Midville, Illinois. The RuralEducator, 31(1), 38-54.
  • Mahoney, C. R. (2003). Mathematicseducation in ruralcommunities: A mathematician’sview a workingpaperseries. AppalachianCollaborative Center for Learning, Assessment, andInstruction in MathematicsResearchSymposium, Ohio University,Ohlo.
  • MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2003). TIMMS 1999 Ulusal Raporu, Ankara.
  • Özpınar, M. (2008). Köyde görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları (Aydın ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Preston, J. P. (2006). Rural and urban teaching experience of eight prairie teachers. Yayınlanmamış yükseklisans tezi, University of Saskatchewan, Saskatoon, SK.
  • Schultz, J. E. (2002). Mathematics education in rural communities in light of current trends in mathematics education. Appalachian Collaborative Center for Learning, Assessment, andInstruction in Mathematics, Working Paper No.1.
  • Silver, E. A. ve Castro, A. M. (2003). Learning and teaching in rural communities some research issues. Education Resources Information Center, (ERIC Document Reproduction Service No: ED 475 059.
  • Şekerci, C. (2000). Türk eğitim sisteminin kırsal bölgedeki sorunları ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 146, 63-66.
  • Tarım, K. ve Bulut, S. (2006). Okulöncesi öğretmenlerinin matematik ve matematik öğretimine ilişkin algı ve tutumları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(32), 152-164.
  • Tatar, E. ve Tatar, E. (2008). Fen bilimleri ve matematik eğitimi araştırmalarının analizi-II: Anahtar kelimeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(16), 89–103.
  • TEDMEM (Türk Eğitim Derneği) (2013). PISA 2012 Sonuçlarında Türkiye. TED Mem Notları, https://tedmem.org/mem-notlari/pisa-2012-sonuclarinda-turkiye adresinden erişilmiştir
  • Tural, H. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Turan, S. ve Garan, Ö. (2008). Kırsal kesimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 36(177). 116-128.
  • Turhan, H. S. (2008). İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğretmenlerinin matematik dersinin öğretimine yönelik görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Umay, A. (2003). Matematiksel muhakeme yeteneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 234-243.
  • Ünlü, E. (2007). İlköğretim okullarındaki üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve ilgilerinin belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 129-148.
  • Üredi, I. ve Üredi, L. (2005). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (2), 250-260.
  • Webster, B. J. ve Fisher, D. L. (2000). Accounting for variation in science and mathematics achievement: A multilevel analysis of Australian data Third International Mathematics and Science Study (TIMSS). School Effectiveness and School Improvement, 11(3), 339-360.
  • Yalın, H. İ. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (28. Baskı). Ankara:Nobel Akademi Yayıncılık
  • Yavaş, T. (2007). Kırsal alanda ve kent merkezinde çalışan sınıf öğretmenlerinin iş doyumu. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Yenilmez, K. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik umutsuzluk düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 307-317.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Özgün Çalışma
Yazarlar

Tuba Gökçek Bu kişi benim

Songül Toker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 33 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gökçek, T., & Toker, S. (2016). Ortaokul Öğrenci ve Öğretmenlerinin Kırsaldaki Matematik Eğitimine Bakış Açıları. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 33(2), 43-67.