BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE İNTERNET BANKACILIĞI KULLANIMINDA DEMOGRAFİK FAKTÖRLERİN TÜKETİCİ ALGISINA ETKİSİ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 2, 0 - 0, 25.10.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.70167

Öz

Dünyada milyonlarca kullanıcısı bulunan internet bankacılığı, kolaylığı ve hızlılığıyla günümüzde giderek daha fazla önem kazanan, gelişen, daha popüler hal alan yeni bankacılık sistemidir. Teknolojide yaşanan gelişmeler, bankacılık hizmetlerinin daha fazla interaktif bir şekilde gerçekleşmesini zorunlu kılmaya başlamıştır. Bu noktada bankalar internet bankacılığı sistemini yoğun bir şekilde kullanmakta, müşterilerini de internet bankacılığına kanalize etmek için çaba göstermektedir. Böylece yeni bir rekabet ortamı ortaya çıkmış, bankaların imajı üzerinde çok büyük bir etkisi olmaya başlamıştır. Dolayısıyla tüketicilerin internet bankacılığı konusundaki tercihleri, tutumları ve davranışlarını ortaya koymak önemli bir hal almıştır.

Çalışmanın amacı Türkiye’de internet bankacılığının gelişimini incelemek, durumunu ortaya koymak ve internet bankacılığı müşterilerinin algısını anlamaktır. Çalışmada yüzyüze ve internet üzerinden ulaşılan 400 katılımcının cevapları esas alınmış, sonuçlar SPSS 21.00 programı ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda faktör analiziyle çeşitli alt boyutlara ayrılan internet bankacılığı konusundaki algıları, Anova tek yönlü varyans analizi ve t-testleri ile analiz edilmiş, tüketicilerin demografik özelliklerine göre dağılımı ortaya konmuştur. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ece Armağan

Eren Temel

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Armağan, E., & Temel, E. (2016). TÜRKİYE’DE İNTERNET BANKACILIĞI KULLANIMINDA DEMOGRAFİK FAKTÖRLERİN TÜKETİCİ ALGISINA ETKİSİ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ÇALIŞMA. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2). https://doi.org/10.18026/cbusos.70167