BibTex RIS Kaynak Göster

İŞ İLANLARI ÜZERİNDEN HALKLA İLİŞKİLERİN MESLEKİ PROFİLİ

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 1, 0 - 0, 02.11.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.23130

Öz

Halkla ilişkiler eğitimi ülkemizde uzun yıllardır verilmektedir. Bu rağmen halkla ilişkiler iş ilanlarında rastlanılan ölçütler mesleğin gerektirdikleri ile uyumlu değildir. Uygun işe uygun personelin yerleştirilebilmesi hem maliyetleri düşürecek hem de başarıyı arttıracaktır. Bu anlamda işe alınacak halkla ilişkiler personelinin seçiminde dikkatli davranmak gereklidir.

Bu çalışmada, insan kaynakları web siteleri üzerinden yayınlanan iş ilanları incelenmiştir. Bu amaçla Kariyer.net, Secretcv.com, Yenibiris.com insan kaynakları web sitelerinde yer alan 230 halkla ilişkiler iş ilanı 12 Ocak-12 Şubat 2016 tarihleri itibari ile içerik çözümleme yöntemi ile değerlendirilmiştir. İş ilanlarında değerlendirilen kategoriler ise; iş ilanlarında yer alan halkla ilişkiler pozisyonları, halkla ilişkiler ilanlarında aranan sosyo-demografik özellikler ve halkla ilişkiler iş ilanlarında adaylarda aranan özelliklerden oluşmaktadır. Bu çalışmanın asıl amacı halkla ilişkiler iş ilanlarında mesleğin nasıl yer aldığını belirlemektedir. Araştırma sonucunda ortaya çıkan tablo ise halkla ilişkilerin mesleki ölçütlerinin bulunmadığını göstermektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zülfiye Acar Şentürk

Zühal Fidan

Yayımlanma Tarihi 2 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Acar Şentürk, Z., & Fidan, Z. (2016). İŞ İLANLARI ÜZERİNDEN HALKLA İLİŞKİLERİN MESLEKİ PROFİLİ. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1). https://doi.org/10.18026/cbusos.23130