Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KURUMSAL YÖNETİM VE EĞİTİM-ÖĞRETİM AÇISINDAN PAKİSTAN’DA MEDRESE GERÇEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 3, 34 - 48, 23.10.2014
https://doi.org/10.18026/cbusos.62448

Öz

Pakistan’da medreseler çeşitli eleştirilere maruz kalmakta ve reforma zorlanmaktadır. Bu eleştirilerin başında kurumsal yönetim sisteminin modern eğitim sistemi ile uyumlu olmaması, ideolojik hedefler doğrultusunda finanse edilmesi ve kullanılması, öğretim programının güncellenmemesi, program anlayışının mezhebe göre olması ve buna bağlı olarak öğrencilerini mezhepsel şiddete yönlendirmesi gibi konular gelmektedir. Medreselere yönelik gerçekliği, belirtilen eleştirilerden hareketle araştıran bu çalışmada, Pakistan medreselerinin kurumsal yönetim sistemi, öğretim programı anlayışı, öğretim içeriği ve öğretim çıktıları incelenmiştir. Araştırma sonucunda, medreselerle ilgili eleştirilerin kısmen gerçeği yansıttığı, ancak durumun göründüğünden çok daha karmaşık olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • AEPAM (2013), Pakistan Education Statistics 20011-2012, Academy of Educational Planning and Management, Statistics Study No.252, AEPAM Ministry of Education Publications, Islamabad.
  • ACAR, Yusuf (2011), “Üsame bin Ladin”, Aksiyon, Sayı: 857, ss. 20- 22.
  • AHSAN, Muhammad (2005), “Politicization of Bilateral Aid and Educational Development in Pakistan”, Educational Studies, Cilt: 31, Sayı: 3, ss. 235-250.
  • ALI, Saleem, H. (2009), Islam and Education: Conflict and Conformity in Pakistan’s Madrassahs, Oxford University Press, Karachi. ASAL, Victor, Christine Fair ve Stephen Shellman (2008),
  • “Consenting to a Child's Decision to Join a Jihad: Insights from a Survey of Militant Families in Pakistan”, Studies in Conflict & Terrorism, Cilt: 31, Sayı: 11, ss. 973-994.
  • BANO, Masooda (2007), “Beyond Politics: The Reality of a Deobandi Madrasa in Pakistan”, Journal of Islamic Studies, Cilt: 18, Sayı: 1, ss. 43-68.
  • BİRIŞIK, Abdulhamit (2007), “Batı İçin Pakistan Medreselerinin İfade Ettiği Anlam Üzerine Yerinden Bir Bakış”, DEM Dergi, Yıl: 1, Sayı: 3, ss.72- 82.
  • BURKI, Shahid Javed (2005), “Educating the Pakistani Masses”, Education Reform in Pakistan, (ed. Robert M. Hathaway), Woodrow Wilson International Center for Scholars Press, Washington DC.
  • FAIR, C. Christine (2009), The Madrassah Challenge: Militancy and Religious Education in Pakistan, Vanguard Books Press, Lahore.
  • FAIR, C. Christine (2012), “The Enduring Madrasa Myth”, Current History: South Asia, Cilt: 111, Sayı: 744, ss. 135-140.
  • GÜRBÜZ, Beyhan (2008), Dini Motifli ve Uluslararası Bir Terör Örgütü Olarak El-Kaide, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • INSTITUTE OF POLICY STUDIES (2002), “Pakistan: Religious Education Institutions”, Institute of Policy Studies Task Forse Report, Institute of Policy Studies Publications, Islamabad.
  • KOZICKI, Richard J. (2002), “The Changed World of South Asia: Afghanistan, Pakistan and India after September 11”, Asia Pacific: Perspectives, Cilt: 2, Sayı: 2, ss. 1-10
  • KRONSTADT, K. Alan (2004), “Education Reform in Pakistan”, CRS Report for Congress, RS22009.

THE REALITY OF MADRASSA IN PAKISTAN WITH RESPECT TO INSTITUTIONAL MANAGEMENT AND EDUCATION

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 3, 34 - 48, 23.10.2014
https://doi.org/10.18026/cbusos.62448

Öz

Madrassas in Pakistan are subject to several criticism and forced to reform themselves. The major criticism topics are that their institutional management system is not compatible with the modern education system, they are financed and used for ideological aims, their education programs are not updated, program aims are designed with a sectarian view and the students are guided to sectarian violence. In view of these criticism, the reality of the madrassas are investigated with respect to institutional management system, education program, context of education and program outcomes. As a result, the criticism are only partially true, and the reality comes out to be much more complex than as it appears.

Kaynakça

  • AEPAM (2013), Pakistan Education Statistics 20011-2012, Academy of Educational Planning and Management, Statistics Study No.252, AEPAM Ministry of Education Publications, Islamabad.
  • ACAR, Yusuf (2011), “Üsame bin Ladin”, Aksiyon, Sayı: 857, ss. 20- 22.
  • AHSAN, Muhammad (2005), “Politicization of Bilateral Aid and Educational Development in Pakistan”, Educational Studies, Cilt: 31, Sayı: 3, ss. 235-250.
  • ALI, Saleem, H. (2009), Islam and Education: Conflict and Conformity in Pakistan’s Madrassahs, Oxford University Press, Karachi. ASAL, Victor, Christine Fair ve Stephen Shellman (2008),
  • “Consenting to a Child's Decision to Join a Jihad: Insights from a Survey of Militant Families in Pakistan”, Studies in Conflict & Terrorism, Cilt: 31, Sayı: 11, ss. 973-994.
  • BANO, Masooda (2007), “Beyond Politics: The Reality of a Deobandi Madrasa in Pakistan”, Journal of Islamic Studies, Cilt: 18, Sayı: 1, ss. 43-68.
  • BİRIŞIK, Abdulhamit (2007), “Batı İçin Pakistan Medreselerinin İfade Ettiği Anlam Üzerine Yerinden Bir Bakış”, DEM Dergi, Yıl: 1, Sayı: 3, ss.72- 82.
  • BURKI, Shahid Javed (2005), “Educating the Pakistani Masses”, Education Reform in Pakistan, (ed. Robert M. Hathaway), Woodrow Wilson International Center for Scholars Press, Washington DC.
  • FAIR, C. Christine (2009), The Madrassah Challenge: Militancy and Religious Education in Pakistan, Vanguard Books Press, Lahore.
  • FAIR, C. Christine (2012), “The Enduring Madrasa Myth”, Current History: South Asia, Cilt: 111, Sayı: 744, ss. 135-140.
  • GÜRBÜZ, Beyhan (2008), Dini Motifli ve Uluslararası Bir Terör Örgütü Olarak El-Kaide, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • INSTITUTE OF POLICY STUDIES (2002), “Pakistan: Religious Education Institutions”, Institute of Policy Studies Task Forse Report, Institute of Policy Studies Publications, Islamabad.
  • KOZICKI, Richard J. (2002), “The Changed World of South Asia: Afghanistan, Pakistan and India after September 11”, Asia Pacific: Perspectives, Cilt: 2, Sayı: 2, ss. 1-10
  • KRONSTADT, K. Alan (2004), “Education Reform in Pakistan”, CRS Report for Congress, RS22009.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. M. Nur Pakdemirli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Pakdemirli, Y. D. D. M. N. (2014). KURUMSAL YÖNETİM VE EĞİTİM-ÖĞRETİM AÇISINDAN PAKİSTAN’DA MEDRESE GERÇEĞİ. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(3), 34-48. https://doi.org/10.18026/cbusos.62448