Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of the Secondary School Students’ Attitudes with the Course of Physical Education and Sports (Düzce Sample)

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 1, 1 - 15, 30.06.2017

Öz

The objective of this research is to determine the
attitudes of the secondary school students’ studying at primary education
schools which are in the province of Düzce towards physical education and
sports lessons.  While the total field
under survey consists of the secondary school students’ studying at primary
education schools which are in the province of Düzce, the sample group are
composed of total 394 volunteer students consisting of 204 boys and 190 girls
who are selected randomly among 5th, 6th, 7th and 8th grade students. The
questionnaire is used as data collection tool. In the first part of the survey
demographic characteristics, in the second part of survey physical education
and sport attitude scale take place which is revised by Demirhan and Altay
(2001). Statistical software SPSS (20) is used in the evaluation of the data
obtained and, the level of significance is considered as (p< 0.05).
Frequency analysis is applied to determine the demographic characteristic and percentage
of the distributions  for the
responses  of participants, in
independent groups  t-test is applied to
comparisons of the  genders  and 
attitudes  towards  physical education classes, one-way analysis
of variance is applied to make  
comparisons for the attitudes of the 
course of physical education according to variables such as living
place, class,  age etc, and  Scheffer and Games-Howell test is applied to
determine the differences stemmed from which group (p< 0.05). According to
the one-way analysis of variance results, we can consume that, with the
considerance of monthly income of the parents of students and the classes in
which the students study in secondary schools, the attitudes of the seventh
class girl and boy students are more positive than the attitudes of the sixth
class girl and boy students in physical education and sports lesson. The
positive attitudes of the students increase in the economically wealthy
families. The results of the analysis showed that the attitudes of the students
are effected positively whether their parents let them to do sports or not. The
students whose family members do sports are more interested in physical
education and sports lesson than the others.

Kaynakça

  • Adıgüzel, R. (2010). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin spora bakış açılarının ve spor alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Akman, M., Tüzün, S., ve Ünalan, P. C. (2012).Adolesanlarda sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite durumu.Nobel Med,8 (1): 24-29.
  • Altay, F., ve Özdemir Z. (2006).Ankara ili merkez ilçelerindeki ilköğretim1. kademesinde öğrenim gören 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkintutumlarının karşılaştırılması (ss.591-593). Muğla: 3–5 Kasım, 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi.
  • Akpınar, M. (2006).Öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarının fizik dersi akademik başarısına etkisi.Yüksek Lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Balyan, M. (2009).İlköğretim 2.kademe ve ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumları, sosyal beceri ve özyeterlik düzeylerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış doktora tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Başer, S. A. (2009). Öğretmen niteliklerinin beden eğitimi dersi alan öğrencilerin bu derse karşı olan tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Bulgu, N, Akcan F. (2003). Spor aktivitelerine aktif katılım: 15–19 yaş grubundaki öğrenciler üzerine bir çalışma, I. Gençlik Boş Zaman ve Doğa Sporları Sempozyumu. Ankara: 21–22 Mayıs.
  • Cantekin, T. (2014). İlköğretime başlayan çocukların ailelerinin spora ve beden eğitimi dersine bakış açısını belirlemek. Yüksek lisans tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Clement, D., Brooks, D., & Wilmoth, B. (2009). Parental attitudes towards physical activity: A preliminary analysis. Fitness Society of India, 5(2), 1- 11.
  • Çelik, Z. ve Pulur, A. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı,115-121.
  • Çetin, M. (2007). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması: Kırşehir İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Demirhan, G., ve Altay, F. (2001).İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutum ölçeği. II.Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu. Ankara.
  • Demirhan, G., ve Koca, C., (2004). An examination of high school students’ attitudes toward physical education with regard to sex and sport participation. Perceptual and motor skills, 98, 754-758.
  • Devecioğlu, S. ve Sarıkaya, M. (2006). Sporcu öğrencilerin sosyo-ekonomik değişkenler ışığında profillerinin belirlenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 301-314.
  • Downward, P., Hallmann, K. & Pawlowski, T. (2014). Assessing parental impact on the sports participation of children: a socio-economic analysis of the UK. European Journal of Sport Science, 14(1), 84-90.
  • Elçi, G.,ve Ballı, Ö. M. (2014) Ebeveynlerin çocuklarının serbest zaman aktiviteleri ve spora katılımlarıyla ilgili görüş ve beklentileri. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(1).
  • Ekici, S., Bayrakdar, A. ve Hacıcaferoğlu, B. (2011).Lise öğrencilerinin beden eğitimi dersi tutumlarının değerlendirilmesi.Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 829-839.
  • Garry, E.B.,&David, A.B. (1991). Childrens’ attitudes towards activity and perceptions of physical education. Health Education Research, 6(4), 465-478.
  • Güllü, M., ve Korucu, G. (2005). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitim derslerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi.Bursa: 10–11 Haziran, 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu.
  • Güllü, M. (2007).Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının araştırılması.Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gürbüz, A. (2011). Ortaokulöğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Yüksek lisans tezi. Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Haladyna, T.,&Thomas, G. (1979). The attitudes of elementary school children toward school and subject matters. Journal of Experimental Education, 48(1), 18-23.
  • Hergüner, G. (1991). Çocuğun spora yönelmesinde ailenin rolü ve önemi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 87-91.
  • Holoğlu, O.G. (2006). İlköğretim ikinci kademede öğrenim gören kız öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumları. Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Hünük, D. (2006). Ankara ili merkez ilçelerindeki ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bedeneğitimi dersine ilişkin tutumlarının sınıf düzeyi, öğrenci cinsiyeti, öğretmen cinsiyeti ve spora aktif katılımları açısından karşılaştırılması. Yüksek lisans tezi.Hacettepe üniversitesi, Ankara.
  • İmamoğlu, C. (2011). Aktif olarak spor yapan ve yapmayan lise öğrencilerinin beden eğitimi dersine karşı tutumlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Karadağ, S. (2012). İlköğretim 8. sınıf ve lise 11. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere bağlı olarak karşılaştırılması: Kırıkkale örneği. Yüksek lisans tezi. Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Keskin, Ö. (2015). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi: Sakarya İli Örneği. Yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Kır, R. (2012). II. kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve davranışları. Yüksek lisans tezi. Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Kızılkaya, A. (2009). Lise öğrencilerinin spora katılımında ailenin etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Koca, C. ve Aşçı, F.H. (2004). Atletik yeterlik düzeyi ve cinsiyetin beden eğitimine yönelik tutum üzerine etkisi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9 (1), 15-24.
  • Koçak, E. (2002). Erzurum ilinde görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Krouscas, A.J. (1999). Middle school students’ attitudes towards a physical education program. Ph. D. Thesis. Virginia Polytechnic İsntitute and State University, p:205.
  • Küntay, E. (1991). Çocuk ve gençlerde davranış bozukluğunu düzeltici önlem olarak spor. Spor ahlakı ve spor felsefesine yeni yaklaşımlar.Erdemli.A. (Ed.). İstanbul: Medya Yayıncılık.
  • Morgan, T. C. (1995). Psikolojiye Giriş. (Çev. S. Karakaş). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları.
  • Öncü, E. (2007). Ana - babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları ve beklentileri. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Özgüven, İ. E. (2000).Psikolojik Testler. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Öztürk, F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Shajie, K., Raoof, M., Nayerabadi, M., & Houshyar, K. (2014). Effect of parental attitude toward physical activity on sport participation of their children in school. Advances in environmental Biology.
  • Phillips, S.R. (2011). Upper elementary school students’ attitudes and perceptions toward physical education.Unpublished doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Sılverman S., Subramaniam, P.R. (1999). Student attitude toward physical education and physical activity: a review of measurement issues and outcomes. Journal of Teaching in Physical Education. Volume:19, Number:1.
  • Sılverman, S., &Scrabis K.A. (2004). A review of research on ınstructional theory in physical education 2002-2003.International Journal of Physical Education, 41(1), 4-12.
  • Yağcı, İ. (2012).Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarinin incelenmesi.Yüksek lisans tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Yaldız, A. S. (2013). İlköğretim okullarında beden eğitimi dersine yönelik öğrenci ve ana-baba tutumları.Yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yangın, E. (1997). Beden eğitimi öğretmenleri kılavuzu. İstanbul: Meb Yayınları.
  • Yavaş, M. ve İlhan, A. (1996).Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri. Bursa: Melisa Matbaacılık.
  • Yıldız, A. (2015). Ebeveynlerin çocuklarının beden eğitimi ve spor dersine katılımına yönelik tutumlarının incelenmesi: Tokat İli Örneği. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.

İlköğretim Okulları 2. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Düzce Örneği)

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 1, 1 - 15, 30.06.2017

Öz

Bu
araştırmanın amacı; Düzce ili ilköğretim okulları 2. kademe öğrencilerinin
beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesidir.
Araştırmanın örneklem gurubunu Düzce ilinde 5, 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören
204’ü erkek 190’ı kız olmak üzere toplam 394 gönüllü öğrenci oluşturmuştur.
Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde bilgi
formuna, ikinci bölümünde ise Demirhan ve Altay (2001)’ın revize ettiği, beden
eğitimi ve spor tutum ölçeğine (BESTÖ) yer verilmiştir. Elde edilen verilerin
değerlendirilmesinde SPSS (20) istatistik programı kullanılmış ve bu verilerin
anlamlılık düzeyi (p< 0.05) alınmıştır. Araştırmada katılımcıların
demografik özellikleri ile ankete verdikleri cevapların yüzdelik dağılımlarının
belirlenmesinde frekans analizi; cinsiyetler ile beden eğitim dersine ilişkin
tutumlarının karşılaştırılmasında bağımsız gruplarda t-testi; yaşanılan yer,
sınıf, yaş, gibi değişkenlere göre beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının
karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi ile farklılığın hangi gruptan
kaynaklandığını belirlemek için ise Scheffe ve Games-Howell testleri
uygulanmıştır (p< 0.05). İlköğretim okulları 2. kademe öğrencilerinin
okuduğu sınıfa ve ailelerinin aylık gelir durumları göz önüne alınarak
tutumları incelendiğinde tek yönlü varyans analizi" sonuçlarına göre
yedinci sınıfta okuyan kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine
karşı tutumları altıncı sınıfta okuyan kız ve erkek öğrencilerin tutumlarına
nazaran daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ekonomik durumu iyi olan
ailelerde beden eğitimi ve spor dersine karşı olumlu tutum artmaktadır.
Ailelerin öğrencilerin spor yapmalarına izin vermesi onları olumlu yönde
etkilemiştir. Ailesinde spor yapan öğrencilerin aile fertlerinden etkilenerek
beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarını olumlu şekilde etkilemiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, R. (2010). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin spora bakış açılarının ve spor alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Akman, M., Tüzün, S., ve Ünalan, P. C. (2012).Adolesanlarda sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite durumu.Nobel Med,8 (1): 24-29.
  • Altay, F., ve Özdemir Z. (2006).Ankara ili merkez ilçelerindeki ilköğretim1. kademesinde öğrenim gören 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkintutumlarının karşılaştırılması (ss.591-593). Muğla: 3–5 Kasım, 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi.
  • Akpınar, M. (2006).Öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarının fizik dersi akademik başarısına etkisi.Yüksek Lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Balyan, M. (2009).İlköğretim 2.kademe ve ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumları, sosyal beceri ve özyeterlik düzeylerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış doktora tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Başer, S. A. (2009). Öğretmen niteliklerinin beden eğitimi dersi alan öğrencilerin bu derse karşı olan tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Bulgu, N, Akcan F. (2003). Spor aktivitelerine aktif katılım: 15–19 yaş grubundaki öğrenciler üzerine bir çalışma, I. Gençlik Boş Zaman ve Doğa Sporları Sempozyumu. Ankara: 21–22 Mayıs.
  • Cantekin, T. (2014). İlköğretime başlayan çocukların ailelerinin spora ve beden eğitimi dersine bakış açısını belirlemek. Yüksek lisans tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Clement, D., Brooks, D., & Wilmoth, B. (2009). Parental attitudes towards physical activity: A preliminary analysis. Fitness Society of India, 5(2), 1- 11.
  • Çelik, Z. ve Pulur, A. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı,115-121.
  • Çetin, M. (2007). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması: Kırşehir İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Demirhan, G., ve Altay, F. (2001).İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutum ölçeği. II.Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu. Ankara.
  • Demirhan, G., ve Koca, C., (2004). An examination of high school students’ attitudes toward physical education with regard to sex and sport participation. Perceptual and motor skills, 98, 754-758.
  • Devecioğlu, S. ve Sarıkaya, M. (2006). Sporcu öğrencilerin sosyo-ekonomik değişkenler ışığında profillerinin belirlenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 301-314.
  • Downward, P., Hallmann, K. & Pawlowski, T. (2014). Assessing parental impact on the sports participation of children: a socio-economic analysis of the UK. European Journal of Sport Science, 14(1), 84-90.
  • Elçi, G.,ve Ballı, Ö. M. (2014) Ebeveynlerin çocuklarının serbest zaman aktiviteleri ve spora katılımlarıyla ilgili görüş ve beklentileri. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(1).
  • Ekici, S., Bayrakdar, A. ve Hacıcaferoğlu, B. (2011).Lise öğrencilerinin beden eğitimi dersi tutumlarının değerlendirilmesi.Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 829-839.
  • Garry, E.B.,&David, A.B. (1991). Childrens’ attitudes towards activity and perceptions of physical education. Health Education Research, 6(4), 465-478.
  • Güllü, M., ve Korucu, G. (2005). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitim derslerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi.Bursa: 10–11 Haziran, 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu.
  • Güllü, M. (2007).Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının araştırılması.Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gürbüz, A. (2011). Ortaokulöğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Yüksek lisans tezi. Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Haladyna, T.,&Thomas, G. (1979). The attitudes of elementary school children toward school and subject matters. Journal of Experimental Education, 48(1), 18-23.
  • Hergüner, G. (1991). Çocuğun spora yönelmesinde ailenin rolü ve önemi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 87-91.
  • Holoğlu, O.G. (2006). İlköğretim ikinci kademede öğrenim gören kız öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumları. Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Hünük, D. (2006). Ankara ili merkez ilçelerindeki ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bedeneğitimi dersine ilişkin tutumlarının sınıf düzeyi, öğrenci cinsiyeti, öğretmen cinsiyeti ve spora aktif katılımları açısından karşılaştırılması. Yüksek lisans tezi.Hacettepe üniversitesi, Ankara.
  • İmamoğlu, C. (2011). Aktif olarak spor yapan ve yapmayan lise öğrencilerinin beden eğitimi dersine karşı tutumlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Karadağ, S. (2012). İlköğretim 8. sınıf ve lise 11. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere bağlı olarak karşılaştırılması: Kırıkkale örneği. Yüksek lisans tezi. Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Keskin, Ö. (2015). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi: Sakarya İli Örneği. Yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Kır, R. (2012). II. kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve davranışları. Yüksek lisans tezi. Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Kızılkaya, A. (2009). Lise öğrencilerinin spora katılımında ailenin etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Koca, C. ve Aşçı, F.H. (2004). Atletik yeterlik düzeyi ve cinsiyetin beden eğitimine yönelik tutum üzerine etkisi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9 (1), 15-24.
  • Koçak, E. (2002). Erzurum ilinde görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Krouscas, A.J. (1999). Middle school students’ attitudes towards a physical education program. Ph. D. Thesis. Virginia Polytechnic İsntitute and State University, p:205.
  • Küntay, E. (1991). Çocuk ve gençlerde davranış bozukluğunu düzeltici önlem olarak spor. Spor ahlakı ve spor felsefesine yeni yaklaşımlar.Erdemli.A. (Ed.). İstanbul: Medya Yayıncılık.
  • Morgan, T. C. (1995). Psikolojiye Giriş. (Çev. S. Karakaş). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları.
  • Öncü, E. (2007). Ana - babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları ve beklentileri. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Özgüven, İ. E. (2000).Psikolojik Testler. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Öztürk, F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Shajie, K., Raoof, M., Nayerabadi, M., & Houshyar, K. (2014). Effect of parental attitude toward physical activity on sport participation of their children in school. Advances in environmental Biology.
  • Phillips, S.R. (2011). Upper elementary school students’ attitudes and perceptions toward physical education.Unpublished doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Sılverman S., Subramaniam, P.R. (1999). Student attitude toward physical education and physical activity: a review of measurement issues and outcomes. Journal of Teaching in Physical Education. Volume:19, Number:1.
  • Sılverman, S., &Scrabis K.A. (2004). A review of research on ınstructional theory in physical education 2002-2003.International Journal of Physical Education, 41(1), 4-12.
  • Yağcı, İ. (2012).Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarinin incelenmesi.Yüksek lisans tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Yaldız, A. S. (2013). İlköğretim okullarında beden eğitimi dersine yönelik öğrenci ve ana-baba tutumları.Yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yangın, E. (1997). Beden eğitimi öğretmenleri kılavuzu. İstanbul: Meb Yayınları.
  • Yavaş, M. ve İlhan, A. (1996).Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri. Bursa: Melisa Matbaacılık.
  • Yıldız, A. (2015). Ebeveynlerin çocuklarının beden eğitimi ve spor dersine katılımına yönelik tutumlarının incelenmesi: Tokat İli Örneği. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi
Yazarlar

Ömer Sivrikaya

Muharrem Kılçık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 6 Şubat 2017
Kabul Tarihi 8 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sivrikaya, Ö., & Kılçık, M. (2017). İlköğretim Okulları 2. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Düzce Örneği). CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 1-15.
AMA Sivrikaya Ö, Kılçık M. İlköğretim Okulları 2. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Düzce Örneği). CBÜ BESBD. Haziran 2017;12(1):1-15.
Chicago Sivrikaya, Ömer, ve Muharrem Kılçık. “İlköğretim Okulları 2. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Düzce Örneği)”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 12, sy. 1 (Haziran 2017): 1-15.
EndNote Sivrikaya Ö, Kılçık M (01 Haziran 2017) İlköğretim Okulları 2. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Düzce Örneği). CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 12 1 1–15.
IEEE Ö. Sivrikaya ve M. Kılçık, “İlköğretim Okulları 2. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Düzce Örneği)”, CBÜ BESBD, c. 12, sy. 1, ss. 1–15, 2017.
ISNAD Sivrikaya, Ömer - Kılçık, Muharrem. “İlköğretim Okulları 2. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Düzce Örneği)”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 12/1 (Haziran 2017), 1-15.
JAMA Sivrikaya Ö, Kılçık M. İlköğretim Okulları 2. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Düzce Örneği). CBÜ BESBD. 2017;12:1–15.
MLA Sivrikaya, Ömer ve Muharrem Kılçık. “İlköğretim Okulları 2. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Düzce Örneği)”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 12, sy. 1, 2017, ss. 1-15.
Vancouver Sivrikaya Ö, Kılçık M. İlköğretim Okulları 2. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Düzce Örneği). CBÜ BESBD. 2017;12(1):1-15.