BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Okul Takımlarındaki Erkek Öğrencilerin Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 59 - 66, 01.06.2009

Öz

Bu çalışmada, Ankara ili merkez ilçelerdeki ilköğretim okullarının ikinci kademesinde öğrenim gören ve okul takımlarında yer alan erkek öğrencilerin, katıldıkları spor dallarına göre spora katılım güdülerini ve güdülenme puanları arasında fark olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmaya, 20 farklı ilköğretim okulundan (n6.sınıf: 73, n7.sınıf: 45, n8.sınıf: 82) toplam 200 öğrenci (X yaş= 13.62 ± 0.51) gönüllü olarak katılmıştır. “Spora Katılım Güdüsü Ölçeği”, bireyin spora katılım nedenlerini içeren 30 madde ve 8 alt boyuttan oluşan “Katılım Güdüsü Ölçeği ” bu çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Oyar ve ark.18 tarafından yapılan çalışma da, erkekler için Spora Katılım Güdüsü Ölçeği Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.87 olarak bulunmuştur. Verilerin ortalama ve standart sapmaları hesaplanmış, spora katılım güdülenmesinde spor dalları arasındaki farklılığı belirlemek için, Çok Yönlü Varyans Analizi (Manova) kullanılmıştır. Çalışmada tüm spor dallarında spora katılımda en önemli nedenler “Beceri Gelişimi” ve “Yarışma” olarak bulunmuştur. Spora katılımda daha az önemli nedenler ise “Fiziksel Uygunluk/Enerji Harcama”, “Başarı/Statü” ve “Eğlence” olarak tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda “Takım Üyeliği/Ruhu” alt boyutuna ilişkin güdülenme puanları ile spor dalları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p< 0.05). Tukey testi sonucunda, futbol-voleybol ve basketbol-voleybol spor dalları arasındaki farkın anlamlı olduğu belirlenmiştir (p< 0.05). Egzersiz ve spora katılım bir çok fiziksel, psikolojik ve sosyal probleme ilişkin risk düzeyini düşüren önemli bir faktör olduğundan, çocukların spora katılımda en önemli nedenler belirlenmeli ve egzersiz ve spor programları buna göre düzenlenmelidir.

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 59 - 66, 01.06.2009

Öz

The purpose of this study was to determine the sport participation motives of the elementary
school male students in school teams from town around the city of Ankara.and also evaluate
the differences in motivation scores among different sport branches. Total of 200 students
( age= 13.62 ± 0.51) from 20 different elementary school participated voluntarily to this study (n6th
grade: 73, n7th grade: 45, n8th grade: 82). “Participation Motivation Questionnaire (PMQ)” that consisted
of 30 possible motives for participating in sports and included 8 subscales was used to collect data.
Internal consistency reliability analysis was performed by Oyar et al
18 and Cronbach Alpha was
0.87 for male. MANOVA was utilized to test differences between their participation motivations by
sport branches. In addition, means and standard deviations of the data were computed. “Skill Development”
and “Competition” were found as the most considerable reasons for sport participation
to all sport branches in the study. “Fitness/Energy Release”, “Achievement/Status” and “Fun”
were found less considerable motives for sport participation in the study. Significant differences
was found between motivation scores related to “Team Affiliation/Spirit” subscale and sport branches
(p< 0.05). According to Tukey results, significant differences was found between soccer-basketball
and basketball-volleyball sport branches (p< 0.05). Since exercise and sports participation
help individuals to reduce the risk of many physical, psychological, and social problems, the most
important motives for sport participation of children should be determined and the exercise and
sports programs should be prepared by considering these motives.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA86CH88TV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yunus Arslan Bu kişi benim

Figen Altay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan, Y., & Altay, F. (2009). İlköğretim Okul Takımlarındaki Erkek Öğrencilerin Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 59-66.
AMA Arslan Y, Altay F. İlköğretim Okul Takımlarındaki Erkek Öğrencilerin Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. Haziran 2009;4(2):59-66.
Chicago Arslan, Yunus, ve Figen Altay. “İlköğretim Okul Takımlarındaki Erkek Öğrencilerin Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 4, sy. 2 (Haziran 2009): 59-66.
EndNote Arslan Y, Altay F (01 Haziran 2009) İlköğretim Okul Takımlarındaki Erkek Öğrencilerin Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 4 2 59–66.
IEEE Y. Arslan ve F. Altay, “İlköğretim Okul Takımlarındaki Erkek Öğrencilerin Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi”, CBÜ BESBD, c. 4, sy. 2, ss. 59–66, 2009.
ISNAD Arslan, Yunus - Altay, Figen. “İlköğretim Okul Takımlarındaki Erkek Öğrencilerin Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 4/2 (Haziran 2009), 59-66.
JAMA Arslan Y, Altay F. İlköğretim Okul Takımlarındaki Erkek Öğrencilerin Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2009;4:59–66.
MLA Arslan, Yunus ve Figen Altay. “İlköğretim Okul Takımlarındaki Erkek Öğrencilerin Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 2, 2009, ss. 59-66.
Vancouver Arslan Y, Altay F. İlköğretim Okul Takımlarındaki Erkek Öğrencilerin Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2009;4(2):59-66.