Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining Views of Primary School Children Aged 6-7 on Sports

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 2, 405 - 417, 31.12.2018
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.480842

Öz

Individuals getting
involved in sports at an early age is an important determinant on their future
attitude and behaviors regarding sports. Besides, primary education is an
important period in supporting children’s development and adopting certain
habits. The present study aimed to identify primary school children’s views on
sports. The study group consisted of 52 schoolchildren who study at primary
school in İstanbul and Bartın. The qualitative study used semi-structured
interview form to collect data. The interviews were conducted in comfortable
places where the participants could easily express themselves and content
analysis was done on the data. The results revealed that children could not
exactly grasp sports terms and that they had limited idea about how, by whom
and where sports are done. On the other hand, the children knew about sports
branches such as football, volleyball, athletics and basketball. The results
were discussed in the light of literature and suggestions were made on
increasing children’s knowledge and activity of sports. 

Kaynakça

  • Amman, M.T. (1999). Modernlik ve modernleşme ekseninde günümüz sporuma makrasosyolojik bir bakış. Spor Araştırmaları Dergisi, 3(1), 47-57.
  • Aydoğan, Y., Özyürek, A. ve Akduman, G. (2015). Okul öncesi dönem çocuklarının spora ilişkin görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport, 3(4), 597-569.
  • Cox, R.H. (1998). Sport Psychology: Concept and applications. p.30, 263-265, Boston: Mcgraw-Hill.
  • Çelik, A. ve Şahin, M. (2013). Spor ve çocuk gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies JASSS-International Journal of Social Science, 6(1), 467-468.
  • Erkal, M. (1992). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: Türk Dünyası Araştırmalar Vakfı, Kutsun Matbaa ve Reklamcılık Merkezi, 86-90.
  • Gürbüz, S. ve Tank, F. (2006). Ankara üniversite öğrencilerinin, ankara üniversitesi tarafından sunulan spor olanaklarından yararlanma düzeyi, 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi bildiri kitabı içinde (ss. 971-973) Muğla Üniversitesi.
  • Güven, Ö. ve Öncü, E. (2006). Beden eğitimi ve spor katılımda aile faktörü. Aile ve Toplum, Eğitim ve Araştırma Dergisi, 3(10), 82-88.
  • Karahüseyinoğlu, M.F. (1998). Elazığ kamuoyunun spora karşı ilgi ve tutumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Kazak, H. (2010). İlköğretim öğrencilerinin spora başlamasında sosyal faktörlerin rolü: Muş İli örneği. Yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Kotan, Ç., Hergüner, H. ve Yaman, Ç. (2009). İlköğretim okullarında okuyan sporcu öğrencilerin spor yapmalarında okul ve aile faktörünün etkisi: Sakarya İli örneği. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 49-58.
  • Muratlı, S. (2013). Çocuk ve spor. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Sadık, F. (2014). Çocuk ve çevre sorunları: çocukların algıladıkları çevre sorunlarıyla ilgili görüşlerin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(8), 114-133.
  • Stephen, W.S. (1999). Physical education methods for classroom teacher, Med Wirgia Technology Unıversity, Human Kinetics Publishers, Champing, 1-6.
  • Şentürk, Ü. (2007). Popüler bir kültür örneği olarak futbol. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 39.
  • Şimşek, Y. K. (2005). Çocukların spora yönlendirilmesinde ailenin görüşlerinin değerlendirilmesi: Eskişehir İli örneği. Yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Tepeli, K. (2010). Motor (hareket) gelişim, erken çocukluk döneminde gelişim (2.baskı), Ankara: Maya Akademi.
  • Yalçınkaya, M., Saracaloğlu, A. ve Varol R. (1993). Üniversite öğrencilerinin spora ilişkin görüşleri ve beklentileri. Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 12-26.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yüksel, M. (2014). Cinsiyet ve spor. Tarih Okulu Dergisi, Sayı:19, 663-684.
  • Zorba, E. (2015). Herkes için yaşam boyu spor. Ankara: Fırat Matbaacılık, 5. Baskı, 16-41.

6-7 Yaş İlkokul Dönemi Çocuklarının Spora İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 2, 405 - 417, 31.12.2018
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.480842

Öz

Bireylerin erken yaşlarda
spor ile tanışması, gelecek yaşamlarında spora ilişkin tutum ve davranışlarının
önemli bir belirleyicisidir. İlköğretim dönemi ise çocukların gelişimlerinin
desteklenmesi ve bazı alışkanlıkların kazanılmasında önemli bir zaman dilimidir.
Yapılan araştırma da 6-7 yaş ilkokul çocuklarının spora ilişkin görüşlerini
belirlemek amaçlanmıştır. Örneklem grubunu, Bartın ve İstanbul illerinde
ilköğretim düzeyinde eğitim gören toplam 52 çocuk oluşturmaktadır. Nitel olarak
yapılan çalışmada verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Katılımcılar ile gerçekleştirilen görüşmeler, katılımcıların
kendilerini rahat ifade edebilecekleri ortamlar da uygulanmıştır. Veriler
üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Sonuç olarak; çocukların spor ve sporcu
terimlerini tam olarak kavrayamadığı, sporun kimler tarafından nasıl ve nerede
yapıldığına ilişkin sınırlı sayıda görüşe sahip oldukları, futbol, voleybol,
atletizm ve basketbol gibi spor dallarını bildikleri belirlenmiştir. Sonuçlar
literatür bilgileri ışığında tartışılmış ve çocukların spora ilişkin bilgi ve
aktivitelerinin arttırılması önerilmiştir.                                                                   

Kaynakça

  • Amman, M.T. (1999). Modernlik ve modernleşme ekseninde günümüz sporuma makrasosyolojik bir bakış. Spor Araştırmaları Dergisi, 3(1), 47-57.
  • Aydoğan, Y., Özyürek, A. ve Akduman, G. (2015). Okul öncesi dönem çocuklarının spora ilişkin görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport, 3(4), 597-569.
  • Cox, R.H. (1998). Sport Psychology: Concept and applications. p.30, 263-265, Boston: Mcgraw-Hill.
  • Çelik, A. ve Şahin, M. (2013). Spor ve çocuk gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies JASSS-International Journal of Social Science, 6(1), 467-468.
  • Erkal, M. (1992). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: Türk Dünyası Araştırmalar Vakfı, Kutsun Matbaa ve Reklamcılık Merkezi, 86-90.
  • Gürbüz, S. ve Tank, F. (2006). Ankara üniversite öğrencilerinin, ankara üniversitesi tarafından sunulan spor olanaklarından yararlanma düzeyi, 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi bildiri kitabı içinde (ss. 971-973) Muğla Üniversitesi.
  • Güven, Ö. ve Öncü, E. (2006). Beden eğitimi ve spor katılımda aile faktörü. Aile ve Toplum, Eğitim ve Araştırma Dergisi, 3(10), 82-88.
  • Karahüseyinoğlu, M.F. (1998). Elazığ kamuoyunun spora karşı ilgi ve tutumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Kazak, H. (2010). İlköğretim öğrencilerinin spora başlamasında sosyal faktörlerin rolü: Muş İli örneği. Yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Kotan, Ç., Hergüner, H. ve Yaman, Ç. (2009). İlköğretim okullarında okuyan sporcu öğrencilerin spor yapmalarında okul ve aile faktörünün etkisi: Sakarya İli örneği. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 49-58.
  • Muratlı, S. (2013). Çocuk ve spor. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Sadık, F. (2014). Çocuk ve çevre sorunları: çocukların algıladıkları çevre sorunlarıyla ilgili görüşlerin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(8), 114-133.
  • Stephen, W.S. (1999). Physical education methods for classroom teacher, Med Wirgia Technology Unıversity, Human Kinetics Publishers, Champing, 1-6.
  • Şentürk, Ü. (2007). Popüler bir kültür örneği olarak futbol. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 39.
  • Şimşek, Y. K. (2005). Çocukların spora yönlendirilmesinde ailenin görüşlerinin değerlendirilmesi: Eskişehir İli örneği. Yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Tepeli, K. (2010). Motor (hareket) gelişim, erken çocukluk döneminde gelişim (2.baskı), Ankara: Maya Akademi.
  • Yalçınkaya, M., Saracaloğlu, A. ve Varol R. (1993). Üniversite öğrencilerinin spora ilişkin görüşleri ve beklentileri. Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 12-26.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yüksel, M. (2014). Cinsiyet ve spor. Tarih Okulu Dergisi, Sayı:19, 663-684.
  • Zorba, E. (2015). Herkes için yaşam boyu spor. Ankara: Fırat Matbaacılık, 5. Baskı, 16-41.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Sarıkabak 0000-0002-2778-295X

Ali Asker Recep Bu kişi benim 0000-0002-3462-4626

Mert Ayrancı 0000-0003-4289-3049

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 9 Kasım 2018
Kabul Tarihi 26 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sarıkabak, M., Recep, A. A., & Ayrancı, M. (2018). 6-7 Yaş İlkokul Dönemi Çocuklarının Spora İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2), 405-417. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.480842
AMA Sarıkabak M, Recep AA, Ayrancı M. 6-7 Yaş İlkokul Dönemi Çocuklarının Spora İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. Aralık 2018;13(2):405-417. doi:10.33459/cbubesbd.480842
Chicago Sarıkabak, Murat, Ali Asker Recep, ve Mert Ayrancı. “6-7 Yaş İlkokul Dönemi Çocuklarının Spora İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 13, sy. 2 (Aralık 2018): 405-17. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.480842.
EndNote Sarıkabak M, Recep AA, Ayrancı M (01 Aralık 2018) 6-7 Yaş İlkokul Dönemi Çocuklarının Spora İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 13 2 405–417.
IEEE M. Sarıkabak, A. A. Recep, ve M. Ayrancı, “6-7 Yaş İlkokul Dönemi Çocuklarının Spora İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”, CBÜ BESBD, c. 13, sy. 2, ss. 405–417, 2018, doi: 10.33459/cbubesbd.480842.
ISNAD Sarıkabak, Murat vd. “6-7 Yaş İlkokul Dönemi Çocuklarının Spora İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 13/2 (Aralık 2018), 405-417. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.480842.
JAMA Sarıkabak M, Recep AA, Ayrancı M. 6-7 Yaş İlkokul Dönemi Çocuklarının Spora İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2018;13:405–417.
MLA Sarıkabak, Murat vd. “6-7 Yaş İlkokul Dönemi Çocuklarının Spora İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 2, 2018, ss. 405-17, doi:10.33459/cbubesbd.480842.
Vancouver Sarıkabak M, Recep AA, Ayrancı M. 6-7 Yaş İlkokul Dönemi Çocuklarının Spora İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2018;13(2):405-17.