Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Phase-II Students' Evaluations of Anatomy Teaching at Balikesir University Medical School

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 4, 164 - 168, 31.12.2018

Öz

Aim: This study
was conducted in order to evaluate the theoretical and practical courses of the
anatomy of Balıkesir University Faculty of Medicine Phase-II students during
the 2017-2018 academic year.

Methods: The
questionnaire, which was developed by the researchers by conducting the
literature search, was formed from 20 questions related to anatomy education, 2
open-ended and 18 closed-ended. A number of 110 (89.4%) of 123 students were
participated our study. Collected data were evaluated using SPSS v22 software.

Results: Of the 110
students who participated in the study, 58 were male (52.7%), 52 were female
(47.3%) and the mean age was 20.63 (minimum: 19, maximum: 24). 85.5% of the
students who participated in this study did not fail during their phase, whereas
14.5% of them did. While 16.4% of students did not choose the medical school by
their own decisions, 83.4% of them made this decision by their own wishes.
Total number of 107 (97.3%) of students thought receiving feedback about
anatomy courses was necessary. 75.5% of the students preferred the method of
the theoretical exams as multiple choice, while 10.9% oral, 7.3% short answer
and 6.4% classical writing.







Conclusion: Students’
feedbacks are important to improve the anatomy education. In the direction of
the feedback from the students, it is thought that it will make the education
of the anatomy more permanent and contribute to the improvement of the good
physicians in the future.

Kaynakça

  • 1-Taner D, editör. Fonksiyonel Anatomi. 7.baskı. Ankara: HYB Basım Yayın; 2013. s:1.
  • 2-Tuygar ŞF, Kuş İ, Karaca Saygılı Ö, Özcan E, Gülcen B. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Anatomi Eğitimine Yönelik Memnuniyet Düzeyleri Ve İlgili Değişkenlerin İncelenmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2015;42:5-14.
  • 3-Yavuz F, Ertekin T, Elmalı F, Ülger H. Klinik Öncesi Ve Klinik Dönemde Tıp Öğrencilerinin Anatomi Eğitiminde Kadavra Kullanımı İle İlgili Değerlendirmeleri. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017;26:227-32.
  • 4-Gözil R, Özkan S, Bahçelioğlu M, ve ark. Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2.sınıf öğrencilerinin anatomi eğitimini değerlendirmeleri, Tıp Eğitimi Dünyası, 2006;23:27-32.
  • 5-Tuygar ŞF. Tıp Fakültelerinde Mezuniyet Öncesi Anatomi Eğitiminin Öğrenci Geribildirimleri ile Değerlendirilmesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans Tezi, Balıkesir, Balıkesir Üniversitesi, 2014.
  • 6-Carmichael SW, Pawlina W. Animated Powerpoint as a Tool to Teach Anatomy. Anatomical Record. 2000;261:83-8.
  • 7-Uğur AA. Daha İyi Bir Tıp Eğitimi Nasıl Olmalı? Doktor–Medical & Scentific News, 2010;56:12-4.
  • 8-Sayek İ, Odabaşı O, Kiper N. Türk Tabipler Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu. Ankara: Türk Tabipleri Birliği Yayınları; 2010.
  • 9-Pelin C, Zağyapan R, Kürkçüoğlu, İyem C. Anatomi eğitim yöntemleri ve tıp eğitim sistemleri ile ilişkisi. VII. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi, Ankara, 2012, Kongre Bildiri Özetleri Kitabı: 155-6.
  • 10-Anatomi-Çekirdek Eğitim Programları (ÇEP). Nisan 2018.
  • 11-Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi ve Öğrencilerin Düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2003;29:15-8.
  • 12- Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen OA. Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Int J Basic Clin Med 2013;1:94-106.
  • 13-Arı İ, Şendemir E. Anatomi Eğitimi Üzerine Öğrenci Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2003;29:11-4.
  • 14- Turan ÖS, Cankur SN, Kurt MA. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Anatomi Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri: Bir Geribildirim Örneği, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2001; 27: 33-9.
  • 15- Ögetürk M, Kavaklı A, Kuş İ, Songur A, Zararsız İ, Sarsılmaz M. Tıp Öğrencileri Nasıl Bir Anatomi Eğitimi İstiyor? Tıp Eğitimi Dünyası, 2003;10:7-13.
  • 16- Sindel M, Şenol Y, Gürpınar E. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde anatomi eğitiminin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2008;28: 31-6.

Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem-II Öğrencilerinin Anatomi Eğitimini Değerlendirmeleri

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 4, 164 - 168, 31.12.2018

Öz

Amaç:
Bu çalışma, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Balıkesir Üniversitesi Tıp
Fakültesi Dönem-II öğrencilerinin almış oldukları anatomi teorik ve pratik
derslerini değerlendirmeleri amacıyla yapılmıştır.

Gereç ve yöntem:
Literatür taraması yapılarak araştırmacılar tarafından geliştirilen anket,
anatomi eğitimi ile ilgili 2’si açık uçlu ve 18’i kapalı uçlu olmak üzere 20
adet sorudan oluşturulmuştur. Toplam 123 öğrenciden 110’i (%89,4) çalışmaya
katılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS (Statistical Package for Social
Sciences) 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilip yorumlanmıştır.

Bulgular:
Çalışmamıza katılan 110 öğrencinin 58’i erkek (%52,7), 52’si kız (%47,3) ve yaş
ortalaması ise 20,63 (minimum: 19, maksimum: 24) olarak tespit edilmiştir.
Araştırmaya katılan öğrencilerin %85,5’i dönem tekrarı yapmazken, %14,5’i ise
dönem tekrarı yapmıştır. Bu doğrultuda sorulan Tıp Fakültesi’ne isteyerek mi
geldiniz sorusuna %83,6’si evet, %16,4’ü hayır yanıtını vermiştir. Anatomi
derslerinin işlenişi ile ilgili olarak öğrencilerden geri bildirim alınmasını
107 öğrenci (%97,3) gerekli görürken, 3 öğrenci (%2,7) gerekli olmadığını
söylemiştir. Anatomi teorik dersinin sınavını öğrencilerin %75,5’i çoktan
seçmeli, %10,9’u sözlü, %7,3’ü kısa cevaplı ve %6,4’ü klasik yazılı şeklinde
olması gerektiğini vurgulamıştır.







Sonuç: Anatomi eğitiminin daha ileriye taşınmasında geri bildirimlerin
rolü oldukça önemlidir. Öğrencilerden gelen geri bildirimler doğrultusunda,
anatomi eğitimini daha kalıcı hale getirerek ileride iyi hekimleri yetişmesinde
katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • 1-Taner D, editör. Fonksiyonel Anatomi. 7.baskı. Ankara: HYB Basım Yayın; 2013. s:1.
  • 2-Tuygar ŞF, Kuş İ, Karaca Saygılı Ö, Özcan E, Gülcen B. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Anatomi Eğitimine Yönelik Memnuniyet Düzeyleri Ve İlgili Değişkenlerin İncelenmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2015;42:5-14.
  • 3-Yavuz F, Ertekin T, Elmalı F, Ülger H. Klinik Öncesi Ve Klinik Dönemde Tıp Öğrencilerinin Anatomi Eğitiminde Kadavra Kullanımı İle İlgili Değerlendirmeleri. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017;26:227-32.
  • 4-Gözil R, Özkan S, Bahçelioğlu M, ve ark. Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2.sınıf öğrencilerinin anatomi eğitimini değerlendirmeleri, Tıp Eğitimi Dünyası, 2006;23:27-32.
  • 5-Tuygar ŞF. Tıp Fakültelerinde Mezuniyet Öncesi Anatomi Eğitiminin Öğrenci Geribildirimleri ile Değerlendirilmesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans Tezi, Balıkesir, Balıkesir Üniversitesi, 2014.
  • 6-Carmichael SW, Pawlina W. Animated Powerpoint as a Tool to Teach Anatomy. Anatomical Record. 2000;261:83-8.
  • 7-Uğur AA. Daha İyi Bir Tıp Eğitimi Nasıl Olmalı? Doktor–Medical & Scentific News, 2010;56:12-4.
  • 8-Sayek İ, Odabaşı O, Kiper N. Türk Tabipler Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu. Ankara: Türk Tabipleri Birliği Yayınları; 2010.
  • 9-Pelin C, Zağyapan R, Kürkçüoğlu, İyem C. Anatomi eğitim yöntemleri ve tıp eğitim sistemleri ile ilişkisi. VII. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi, Ankara, 2012, Kongre Bildiri Özetleri Kitabı: 155-6.
  • 10-Anatomi-Çekirdek Eğitim Programları (ÇEP). Nisan 2018.
  • 11-Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi ve Öğrencilerin Düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2003;29:15-8.
  • 12- Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen OA. Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Int J Basic Clin Med 2013;1:94-106.
  • 13-Arı İ, Şendemir E. Anatomi Eğitimi Üzerine Öğrenci Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2003;29:11-4.
  • 14- Turan ÖS, Cankur SN, Kurt MA. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Anatomi Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri: Bir Geribildirim Örneği, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2001; 27: 33-9.
  • 15- Ögetürk M, Kavaklı A, Kuş İ, Songur A, Zararsız İ, Sarsılmaz M. Tıp Öğrencileri Nasıl Bir Anatomi Eğitimi İstiyor? Tıp Eğitimi Dünyası, 2003;10:7-13.
  • 16- Sindel M, Şenol Y, Gürpınar E. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde anatomi eğitiminin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2008;28: 31-6.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emrah Özcan 0000-0002-6373-4744

Alper Vatansever

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özcan, E., & Vatansever, A. (2018). Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem-II Öğrencilerinin Anatomi Eğitimini Değerlendirmeleri. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(4), 164-168.
AMA Özcan E, Vatansever A. Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem-II Öğrencilerinin Anatomi Eğitimini Değerlendirmeleri. CBU-SBED. Aralık 2018;5(4):164-168.
Chicago Özcan, Emrah, ve Alper Vatansever. “Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem-II Öğrencilerinin Anatomi Eğitimini Değerlendirmeleri”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5, sy. 4 (Aralık 2018): 164-68.
EndNote Özcan E, Vatansever A (01 Aralık 2018) Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem-II Öğrencilerinin Anatomi Eğitimini Değerlendirmeleri. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5 4 164–168.
IEEE E. Özcan ve A. Vatansever, “Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem-II Öğrencilerinin Anatomi Eğitimini Değerlendirmeleri”, CBU-SBED, c. 5, sy. 4, ss. 164–168, 2018.
ISNAD Özcan, Emrah - Vatansever, Alper. “Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem-II Öğrencilerinin Anatomi Eğitimini Değerlendirmeleri”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5/4 (Aralık 2018), 164-168.
JAMA Özcan E, Vatansever A. Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem-II Öğrencilerinin Anatomi Eğitimini Değerlendirmeleri. CBU-SBED. 2018;5:164–168.
MLA Özcan, Emrah ve Alper Vatansever. “Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem-II Öğrencilerinin Anatomi Eğitimini Değerlendirmeleri”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 5, sy. 4, 2018, ss. 164-8.
Vancouver Özcan E, Vatansever A. Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem-II Öğrencilerinin Anatomi Eğitimini Değerlendirmeleri. CBU-SBED. 2018;5(4):164-8.