Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Parents’ Expectations About Preschool Education End of the Year Party

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 53 - 60, 25.06.2018

Öz

The aim of the study is to define parents’
expectations about pre-school education end of year party. The current study is
designed within a qualitative research model which is phenomenology.
Participants of the study were chosen through one of the purposive sampling
methods which is homogenous sampling. Participants consist of 15 parents
including 8 mothers and 7 fathers whose children (age 5) are enrolled in a nursery practice school of a university in
Ankara. Data was collected with a semi-structured interview form developed by
the researchers and an individual interview. Descriptive and content analyses
were utilized in data analysis.



According to the results, all the parents favor the
organization of the “Pre-school Education End of Year Party”. 8 of these
parents prefer the content of the party to include school year activities and
to be performed on a stage, while 7 of them prefer any fun activity in which
children feel themselves comfortable. 8 of the parents expect the party to be
held in a performance hall with a stage, while 7 of them expect it to be held
in children’s in the class or school yard- according to weather conditions.

Kaynakça

  • Aral, N., Kandır, A. ve Can Yaşar M.(2000). Okul öncesi eğitim ve okul öncesi eğitim programı, İstanbul: Ya-Pa.
  • Arı, M. (2003). Türkiye’de erken çocukluk eğitimi ve kalitenin önemi. Sevinç, M. (Ed.),Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar İçinde (31-35). İstanbul: Morpa.
  • Glesne, C.(2013). Kelimelerin Uçmasını Sağlamak P. Yalçınoğlu (Çev)., Nitel araştırmaya giriş. A, Ersoy & P. Yalçınoğlu (Çev. Edt.). (2. Baskı) :139-188, Ankara: Anı.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage
  • Milli Eğitim Bakanlığı.(2013). “Okul Öncesi Eğitimi Yıl Sonu Eğlencesi” hakkında 10.04.2013 tarihli Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nün yazısı.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (Çev. Edt.). Ankara:Pegem Akademi.
  • Pedagoji Derneği.(2017).Anaokulu gösterileri kaldırılsın. https://pedagojidernegi.com/wp-content/uploads/2017/10/AnaokuluG%C3%B6sterileriKald%C4%B1r%C4%B1ls%C4%B1n.pdf 01.06.2018 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Tokuç, H. (2007). Anne ve babaların okul öncesi eğitim hakkındaki görüş ve beklentilerinin incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9.baskı), Ankara: Seçkin
  • Zembat, R. (2007). Okul öncesi eğitimde nitelik. Oktay, A. ve Polat Unutkan, Ö. (Ed.), Okul öncesi eğitimde güncel konular içinde (25-45). Ankara:Morpa.

Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitimi Yıl Sonu Eğlencesine İlişkin Beklentileri

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 53 - 60, 25.06.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı; çocuğu okul öncesi
eğitim alan ebeveynlerin okul öncesi eğitimi yıl sonu eğlencesine ilişkin
beklentilerini ortaya koymaktır. Çalışma, nitel araştırma modellerinden
fenomenoloji (olgu bilim) deseninde tasarlanmıştır. Çalışma grubunu, amaçlı
grubu belirleme (ölçüt) yöntemlerinden benzeşik örnekleme yöntemi ile seçilen,
çocuğu (beş yaş) Ankara ilinde bir üniversite bünyesinde bulunan uygulama
anaokuluna kayıtlı sekiz anne ve yedi baba oluşturmaktadır. Veriler,
araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile
bireysel görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde
betimsel ve içerik analizi tekniği kullanılmıştır.



Çalışma sonucunda, anne ve babaların tamamı
okul öncesi eğitimi yıl sonu eğlencesi düzenlenmesini istediklerini
belirtmişlerdir.  Beş anne ve üç baba
eğlence içeriğinin çocuklarının yıl içinde yaptıkları faaliyetlerin
sergilenmesi ve sahne gösterisi şeklinde olmasını, üç anne ve dört baba ise
çocukların kendilerini rahat hissedecekleri her türlü eğlenceyi içerecek
şekilde olmasını istediklerini ifade etmişlerdir. Beş anne ve üç baba okul
öncesi eğitimi yıl sonu eğlencesinin sahneli bir gösteri salonunda
düzenlenmesini, üç anne ve dört baba ise çocukların iklim koşullarına göre
sınıf ya da okul bahçesinde düzenlenmesini beklediklerini ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Aral, N., Kandır, A. ve Can Yaşar M.(2000). Okul öncesi eğitim ve okul öncesi eğitim programı, İstanbul: Ya-Pa.
  • Arı, M. (2003). Türkiye’de erken çocukluk eğitimi ve kalitenin önemi. Sevinç, M. (Ed.),Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar İçinde (31-35). İstanbul: Morpa.
  • Glesne, C.(2013). Kelimelerin Uçmasını Sağlamak P. Yalçınoğlu (Çev)., Nitel araştırmaya giriş. A, Ersoy & P. Yalçınoğlu (Çev. Edt.). (2. Baskı) :139-188, Ankara: Anı.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage
  • Milli Eğitim Bakanlığı.(2013). “Okul Öncesi Eğitimi Yıl Sonu Eğlencesi” hakkında 10.04.2013 tarihli Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nün yazısı.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (Çev. Edt.). Ankara:Pegem Akademi.
  • Pedagoji Derneği.(2017).Anaokulu gösterileri kaldırılsın. https://pedagojidernegi.com/wp-content/uploads/2017/10/AnaokuluG%C3%B6sterileriKald%C4%B1r%C4%B1ls%C4%B1n.pdf 01.06.2018 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Tokuç, H. (2007). Anne ve babaların okul öncesi eğitim hakkındaki görüş ve beklentilerinin incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9.baskı), Ankara: Seçkin
  • Zembat, R. (2007). Okul öncesi eğitimde nitelik. Oktay, A. ve Polat Unutkan, Ö. (Ed.), Okul öncesi eğitimde güncel konular içinde (25-45). Ankara:Morpa.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırmalar
Yazarlar

Hatice Bekir

Remzi Aydın

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 14 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bekir, H., & Aydın, R. (2018). Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitimi Yıl Sonu Eğlencesine İlişkin Beklentileri. Çocuk Ve Gelişim Dergisi, 1(1), 53-60.