BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Concept Maps related to Angle Concept Created by Fifth Grade Students

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 2, 70 - 84, 01.06.2014
https://doi.org/10.30703/cije.321342

Öz


The purpose of this study is to investigate the effects of teaching by concept maps of the angle concept, one of the basic concepts in the curriculum of 5th grade geometry course and measurement sub-area, on students‟ learning performance. At a secondary school in a central district of the western Black Sea region, one of two classes was randomly chosen as the experimental group, and the other as the control group. In the experimental group, the students were taught angle concept using concept maps Inspiration9 package. The students in the control group were taught using traditional method(simple lecturing) . In teaching angle concept, teaching using concept maps significantly affected performance and attitude towards math of the students taught using concept maps, compared to the group taught using traditional method. Concept maps with active learning strategy can induce different discoveries in math lessons without being bound by a single evaluation and help students establish links between the concepts.


Kaynakça

  • Altın, T (2010). Mevlana’nın eserlerinde dostluk ve samimiyet değerlerinin işlenişi ve eğitim açısından tahlili. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tez,Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Akbaş, O. (2004). Türk milli eğitim sisteminin duyuşsal amaçlarının ilköğretim II. kademedekigerçekleşme derecesinin değerlendirilmesi,Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aktepe, V ve Yel, S. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin değer yargılarının betimlenmesi: Kırşehir ili örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 607-622.
  • Akyol, T. (2012). Resimli çocuk kitaplarında yer alan değerlerin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bayhan, P. ve Artan, İ. (2007). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Ankara: Morpa Yayınları.
  • Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. Glencoe: Free Press.
  • Beyazova, U. (2006). Kitap çocuk ilişkisi. II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu. Ankara Üniversitesi Bildiri Kitabı, 533-535.
  • Brannon, D. (2008). Character education- a joint responsibility. Condensed from Kapa Delta Pi Record, 44(Winter 2008), 62-65.
  • Cartledge, G. ve Kiarie, M. (2001). Learning social skills through literature for children and adolescents. Teaching Exceptional Children, 34(2), 40-47.
  • Court, D. ve Rosental, E. (2007). Values embodied in children’s literature used in early childhood education in Israeli state schools. Early Childhood Education Journal, 34(6), 407-414.
  • Dağlıoğlu, E. ve Çakmak, Ö. (2009). Okul öncesi çocuklarına yönelik yayınlanan hikâye kitaplarının şiddet ve korku öğeleri açısından incelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, 23(3),510-534.
  • Dilmaç, B. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencisine verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Elo, S. Ve Kyngas, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107.115. Gönen, M., Katrancı, M., Uygun, M. ve Uçuş, Ş. (2011). İlköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik çocuk kitaplarının, içerik, resimleme ve fiziksel özellikleri açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(160), 250-265.
  • Işıtan, S. (2005). Resimli çocuk kitaplarının benlik kavramıyla ilgili konuları içermesi yönünden incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kamaraj, I. ve Kerem, E.A. (2006). Erken çocukluk dönemi ‘barış’ değerine evrensel bir bakış I. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 87-96.
  • Karatay, H. (2011). Transfer of values in the Turkish and Western children’s literary works: character education in Turkey. Educational Research and Reviews, 6(6), 472-480.
  • Keskinoğlu, Ş. (2008). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerine uygulanan mesnevi temelli değerler eğitimi programının ahlaki olgunluğa ve saldırganlık eğilimine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılıç, A. İ. (2009). Yüz temel eserde dini ve ahlaki değerler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Kıran, S. (2008). Okul öncesi dönemi çocuklarına yönelik hazırlanan masal ve öykü kitaplarında geçen iletişim engelleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Kocaba, İ. (1999). Çocuk kitabı seçim kriterleri ve 1997 yılını kapsayan bir değerlendirme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Leming, J. (2000). Tell me a story: an evaluation of a literature-based character education programme. Journal of Moral Education, 29(4), 413-427.
  • Lenox, M. (2000). Storytelling for young children in a multicultural world. Early Childhood Educational Journal, 28(2), 97-103. Lintner, T. (2011). Using “exceptional” children’s literatüre to promote character education in elementary social studies classrooms. The Social Studies, 102, 200-2003.
  • M.E.B. (2006). Okul Öncesi Eğitim Programı (36-72 Aylık Çocuklar için), Ankara.
  • M.E.B. (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. http://www.onceokuloncesi.com/yonetmelik-yonerge-kanun-tuzuk-vb-duyurulari/2012-okul-oncesi-egitim-programi-yayinlandi-75480.html ( 23.09.2013).
  • Mooney, C. (2000). Theories of childhood. Saint Paul: Redlief Press. Morgan, H. (2009). Picture book biographies for young children: a way to teach multiple perspective. Early Childhood Education, 37, 219-227.
  • Oruç, C. (2010). Okul öncesi dönem çocuğunda ahlaki değerler eğitimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 1(2), 37-60. Parker, K. (2005). Reading for character: principles of bibliotherapy applied to childrens literature. Faculty Publication and Presentation, Paper 2. http://digitalcommons.liberty.edu/educ_fac_pubs/2 (12.07.2013).
  • Rush, K.ve Lipski, K. (2009). Teaching social skills through children’s literature. Illinois Reading Council Journal, 37(4), 20-25.
  • Sever, S. (2002). Çocuk kitaplarına yansıtılan şiddet (Milli Eğitim temel yasası ve çocuk haklarına dair sözleşme bağlamında bir değerlendirme), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 26-37.
  • Sezer, Ö. (2005). İlköğretim birinci kademe ders kitaplarında değerlerin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Singh, M. ve Lu, M. (2003). Exploring the function of heroes and heroines in children literature from around the world. (ERIC no. ED477609). www.eric.ed.gov (08.07.2013).
  • Şen, Ü. (2007). Milli Eğitim Bakanlığının 2005 yılında tavsiye ettiği 100 temel eser yoluyla türkçe eğitiminde değerler öğretimi üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Thompson, A. (2009). Interpreting Kahle’s list of values: Being respected, security, and self fulfilment in contect. UW-L Journal of Undergraduate Research XII (2009).
  • Tuğrul, B. ve Feyman, N. (2006). Okul öncesi çocuklar için hazırlanmış resimli öykü kitaplarında kullanılan temalar. II.Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu. Ankara Üniversitesi Bildiri Kitabı, 387-392.
  • Türk Dil Kurumu. (2013). Güncel Türkçe Sözlük. Erişim: 06.06.2013, http://www.tdk.gov.tr
  • Uzmen, S. ve Mağden, D. (2002). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden altı yaş çocuklarının prososyal davranışlarının resimli çocuk kitaplar ile desteklenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 193-2012.
  • Veziroğlu, M. (2009). Resimli çocuk kitaplarının M.E.B okul öncesi eğitim programındaki kazanımlara uygunluğunun incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Veziroğlu, M. ve Gönen, M. (2012). Resimli çocuk kitaplarının M.E.B. okul öncesi eğitim programı’ndaki kazanımlara uygunluğunun incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(163), 216-225).
  • Yaman, E. (2012). Değerler Eğitimi. (2.Basım). Ankara: Akçağ Kitabevi. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
  • Yim, H.Y., Lee, L.W. ve Ebbeck, M. (2011). Confucianism and early childhood education: a study of young children’s responses to traditional Chinese festival stories. Early Child Development and Care, 181(3), 287-303.
  • Zeece, P. D. (2009). Using current literature selections to nurture the development of kindness in young children. Early Childhood Education, 36, 447-452.

Evaluation of Concept Maps related to Angle Concept Created by Fifth Grade Students

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 2, 70 - 84, 01.06.2014
https://doi.org/10.30703/cije.321342

Öz

The purpose of this study is to investigate the effects of teaching by concept maps of the angle concept, one of the basic concepts in the curriculum of 5th grade geometry course and measurement sub-area, on students’ learning performance. At a secondary school in a central district of the western Black Sea region, one of two classes was randomly chosen as the experimental group, and the other as the control group. In the experimental group, the students were taught angle concept using concept maps Inspiration9 package. The students in the control group were taught using traditional method(simple lecturing) . In teaching angle concept, teaching using concept maps significantly affected performance and attitude towards math of the students taught using concept maps, compared to the group taught using traditional method. Concept maps with active learning strategy can induce different discoveries in math lessons without being bound by a single evaluation and help students establish links between the concepts.

Kaynakça

  • Altın, T (2010). Mevlana’nın eserlerinde dostluk ve samimiyet değerlerinin işlenişi ve eğitim açısından tahlili. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tez,Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Akbaş, O. (2004). Türk milli eğitim sisteminin duyuşsal amaçlarının ilköğretim II. kademedekigerçekleşme derecesinin değerlendirilmesi,Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aktepe, V ve Yel, S. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin değer yargılarının betimlenmesi: Kırşehir ili örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 607-622.
  • Akyol, T. (2012). Resimli çocuk kitaplarında yer alan değerlerin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bayhan, P. ve Artan, İ. (2007). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Ankara: Morpa Yayınları.
  • Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. Glencoe: Free Press.
  • Beyazova, U. (2006). Kitap çocuk ilişkisi. II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu. Ankara Üniversitesi Bildiri Kitabı, 533-535.
  • Brannon, D. (2008). Character education- a joint responsibility. Condensed from Kapa Delta Pi Record, 44(Winter 2008), 62-65.
  • Cartledge, G. ve Kiarie, M. (2001). Learning social skills through literature for children and adolescents. Teaching Exceptional Children, 34(2), 40-47.
  • Court, D. ve Rosental, E. (2007). Values embodied in children’s literature used in early childhood education in Israeli state schools. Early Childhood Education Journal, 34(6), 407-414.
  • Dağlıoğlu, E. ve Çakmak, Ö. (2009). Okul öncesi çocuklarına yönelik yayınlanan hikâye kitaplarının şiddet ve korku öğeleri açısından incelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, 23(3),510-534.
  • Dilmaç, B. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencisine verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Elo, S. Ve Kyngas, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107.115. Gönen, M., Katrancı, M., Uygun, M. ve Uçuş, Ş. (2011). İlköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik çocuk kitaplarının, içerik, resimleme ve fiziksel özellikleri açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(160), 250-265.
  • Işıtan, S. (2005). Resimli çocuk kitaplarının benlik kavramıyla ilgili konuları içermesi yönünden incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kamaraj, I. ve Kerem, E.A. (2006). Erken çocukluk dönemi ‘barış’ değerine evrensel bir bakış I. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 87-96.
  • Karatay, H. (2011). Transfer of values in the Turkish and Western children’s literary works: character education in Turkey. Educational Research and Reviews, 6(6), 472-480.
  • Keskinoğlu, Ş. (2008). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerine uygulanan mesnevi temelli değerler eğitimi programının ahlaki olgunluğa ve saldırganlık eğilimine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılıç, A. İ. (2009). Yüz temel eserde dini ve ahlaki değerler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Kıran, S. (2008). Okul öncesi dönemi çocuklarına yönelik hazırlanan masal ve öykü kitaplarında geçen iletişim engelleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Kocaba, İ. (1999). Çocuk kitabı seçim kriterleri ve 1997 yılını kapsayan bir değerlendirme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Leming, J. (2000). Tell me a story: an evaluation of a literature-based character education programme. Journal of Moral Education, 29(4), 413-427.
  • Lenox, M. (2000). Storytelling for young children in a multicultural world. Early Childhood Educational Journal, 28(2), 97-103. Lintner, T. (2011). Using “exceptional” children’s literatüre to promote character education in elementary social studies classrooms. The Social Studies, 102, 200-2003.
  • M.E.B. (2006). Okul Öncesi Eğitim Programı (36-72 Aylık Çocuklar için), Ankara.
  • M.E.B. (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. http://www.onceokuloncesi.com/yonetmelik-yonerge-kanun-tuzuk-vb-duyurulari/2012-okul-oncesi-egitim-programi-yayinlandi-75480.html ( 23.09.2013).
  • Mooney, C. (2000). Theories of childhood. Saint Paul: Redlief Press. Morgan, H. (2009). Picture book biographies for young children: a way to teach multiple perspective. Early Childhood Education, 37, 219-227.
  • Oruç, C. (2010). Okul öncesi dönem çocuğunda ahlaki değerler eğitimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 1(2), 37-60. Parker, K. (2005). Reading for character: principles of bibliotherapy applied to childrens literature. Faculty Publication and Presentation, Paper 2. http://digitalcommons.liberty.edu/educ_fac_pubs/2 (12.07.2013).
  • Rush, K.ve Lipski, K. (2009). Teaching social skills through children’s literature. Illinois Reading Council Journal, 37(4), 20-25.
  • Sever, S. (2002). Çocuk kitaplarına yansıtılan şiddet (Milli Eğitim temel yasası ve çocuk haklarına dair sözleşme bağlamında bir değerlendirme), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 26-37.
  • Sezer, Ö. (2005). İlköğretim birinci kademe ders kitaplarında değerlerin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Singh, M. ve Lu, M. (2003). Exploring the function of heroes and heroines in children literature from around the world. (ERIC no. ED477609). www.eric.ed.gov (08.07.2013).
  • Şen, Ü. (2007). Milli Eğitim Bakanlığının 2005 yılında tavsiye ettiği 100 temel eser yoluyla türkçe eğitiminde değerler öğretimi üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Thompson, A. (2009). Interpreting Kahle’s list of values: Being respected, security, and self fulfilment in contect. UW-L Journal of Undergraduate Research XII (2009).
  • Tuğrul, B. ve Feyman, N. (2006). Okul öncesi çocuklar için hazırlanmış resimli öykü kitaplarında kullanılan temalar. II.Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu. Ankara Üniversitesi Bildiri Kitabı, 387-392.
  • Türk Dil Kurumu. (2013). Güncel Türkçe Sözlük. Erişim: 06.06.2013, http://www.tdk.gov.tr
  • Uzmen, S. ve Mağden, D. (2002). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden altı yaş çocuklarının prososyal davranışlarının resimli çocuk kitaplar ile desteklenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 193-2012.
  • Veziroğlu, M. (2009). Resimli çocuk kitaplarının M.E.B okul öncesi eğitim programındaki kazanımlara uygunluğunun incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Veziroğlu, M. ve Gönen, M. (2012). Resimli çocuk kitaplarının M.E.B. okul öncesi eğitim programı’ndaki kazanımlara uygunluğunun incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(163), 216-225).
  • Yaman, E. (2012). Değerler Eğitimi. (2.Basım). Ankara: Akçağ Kitabevi. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
  • Yim, H.Y., Lee, L.W. ve Ebbeck, M. (2011). Confucianism and early childhood education: a study of young children’s responses to traditional Chinese festival stories. Early Child Development and Care, 181(3), 287-303.
  • Zeece, P. D. (2009). Using current literature selections to nurture the development of kindness in young children. Early Childhood Education, 36, 447-452.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA89AD64AV
Bölüm Articles
Yazarlar

Güler Tuluk

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tuluk, G. (2014). Evaluation of Concept Maps related to Angle Concept Created by Fifth Grade Students. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 3(2), 70-84. https://doi.org/10.30703/cije.321342

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551