Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

İstikbalini Göklerde Arayan Ülke Ve Türk Havacılık Sahasında Alman Menfaatleri Işığında Bir Ortaklık: Tomtaş

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 3, 68 - 82, 01.09.2014
https://doi.org/10.30703/cije.321351

Öz

Tarihî hafızamızda “on yıllık harp” olarak yer alan Balkan, Birinci Dünya ve Millî Mücadele
Savaşları öncesinde ilk defa Trablusgarp savaşında2 Türk kamuoyu, yeni bir savaş aracıyla,
uçakla tanışmıştı. On yıllık harp sürecinde de kullanılan uçakların önemi Cumhuriyeti
kuran kadrolar tarafından yeterince anlaşılmıştı. Harpten çıkan ülkenin ne yeteri kadar
uçağı ne de bu uçakları havada tutabilecek teknik eleman ve pilotu mevcuttu. Cumhuriyeti
kuran önder kadro bu sıkıntıları gidermek için arayış içersindeydi. Havacılık ile ilgili sınaî
faaliyet, Osmanlı askerî teşkilatında ilk uçağın alınmasıyla başlayan bakım onarım
kademelerinin oluşturulmasıydı. Bu çalışmalar Birinci Dünya savaşı sırasında Almanların
desteğiyle devam etmiş Millî Mücadele sırasında Osmanlı’dan müdevver teknik elaman ve
malzemeyle yürütülmeye çalışılmıştı. Cumhuriyet ile havacılık alanında 1923 yılından
itibaren iki önemli atılım gerçekleştirildi; Birinci atılım Tayyare Cemiyetinin kurulması,
diğeri Tayyare Motor Türk Anonim Şirketi Tomtaş’ın kurulmasıdır Bu makalenin konusu
1923–1928 zaman diliminde Türk havacılığıdır.

Kaynakça

  • H Nadir Bıyıkoğlu, Türk Havacılık Sanayi, Savunma Sanayi Müsteşarlığı, Ankara 1991

İstikbalini Göklerde Arayan Ülke Ve Türk Havacılık Sahasında Alman Menfaatleri Işığında Bir Ortaklık: Tomtaş

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 3, 68 - 82, 01.09.2014
https://doi.org/10.30703/cije.321351

Öz

Tarihî hafızamızda “on yıllık harp” olarak yer alan Balkan, Birinci Dünya ve Millî Mücadele Savaşları öncesinde ilk defa Trablusgarp savaşında Türk kamuoyu, yeni bir savaş aracıyla, uçakla tanışmıştı. On yıllık harp sürecinde de kullanılan uçakların önemi Cumhuriyeti kuran kadrolar tarafından yeterince anlaşılmıştı. Harpten çıkan ülkenin ne yeteri kadar uçağı ne de bu uçakları havada tutabilecek teknik eleman ve pilotu mevcuttu. Cumhuriyeti kuran önder kadro bu sıkıntıları gidermek için arayış içersindeydi. Havacılık ile ilgili sınaî faaliyet, Osmanlı askerî teşkilatında ilk uçağın alınmasıyla başlayan bakım onarım kademelerinin oluşturulmasıydı. Bu çalışmalar Birinci Dünya savaşı sırasında Almanların desteğiyle devam etmiş Millî Mücadele sırasında Osmanlı’dan müdevver teknik elaman ve malzemeyle yürütülmeye çalışılmıştı. Cumhuriyet ile havacılık alanında 1923 yılından itibaren iki önemli atılım gerçekleştirildi; Birinci atılım Tayyare Cemiyetinin kurulması, diğeri Tayyare Motor Türk Anonim Şirketi Tomtaş’ın kurulmasıdır Bu makalenin konusu 1923–1928 zaman diliminde Türk havacılığıdır.

Kaynakça

  • H Nadir Bıyıkoğlu, Türk Havacılık Sanayi, Savunma Sanayi Müsteşarlığı, Ankara 1991
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Diğer ID JA26AH88AC
Bölüm Articles
Yazarlar

Fatih Dervişoğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Dervişoğlu, F. (2014). İstikbalini Göklerde Arayan Ülke Ve Türk Havacılık Sahasında Alman Menfaatleri Işığında Bir Ortaklık: Tomtaş. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 3(3), 68-82. https://doi.org/10.30703/cije.321351

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551