BibTex RIS Kaynak Göster

Consumers Attitudes towards Internet and Brick and Mortar Store Channels Switching Behavior

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2 - Sayı: 2 Cilt: 4 Ay:09 Yıl:2014, 137 - 166, 01.09.2014

Öz

The purpose of this study is to examine the role of consumers’ behavioral attitude and intention
toward channel switching behavior in regards to Internet and brick and mortar store channels in
Malaysia. The survey instrument administered to the Malaysian consumers from regions of Klang
Valley and Penang. A total of 497 completed surveys were obtained. Partial least squares (PLS)
based structural equation modeling (SEM) technique was used to analyze data. A total of 497
completed surveys were obtained. Findings showed that compatibility and complexity were
significant in predicting attitude in regard to switching channel from Internet to brick and mortar
store. Relative advantage and compatibility were relevant in predicting attitude in brick and mortar
store channel. Attitude also significantly affected channel switching intention regarding to both
channels. Our findings reveal that gender and intention significantly affect channel switching
behavior

İnternet ve Tuğla-Harç Mağazalarına İlişkin Müşteri Düşünceleri ve Değişen Müşteri Davranışları

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2 - Sayı: 2 Cilt: 4 Ay:09 Yıl:2014, 137 - 166, 01.09.2014

Öz

Bu çalışma Malezya’da internette faaliyet gösteren tuğla harç mağazalarına ilişkin müşteri düşüncelerini ve müşterilerin değişen kanal eğilimlerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmaya ilişkin veriler Klang Vadisi ve Penang Bölgesi’nde 497 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen anketlerin neticesinde elde edilmiştir. Çalışmada yapısal bağlamda PLS Modeli ve data analizi bağlamında ise SEM Modeli kullanılmıştır. Yapılan 497 anketin neticesinde, çalışmanın verileri, uygunluk ve zorluk bağlamında internetten tuğla ve harç mağazalara doğru değişen bir eğilim olduğunu göstermiştir. Bulgular benzer şekilde cinsiyet ve niyetin de müşterilerin kanal değiştirmesinde etkin unsurlar olduğunu ortaya koymuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA65RR85HJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdolrazagh Madahı Bu kişi benim

İnda Sukatı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 - Sayı: 2 Cilt: 4 Ay:09 Yıl:2014

Kaynak Göster

APA Madahı, A., & Sukatı, İ. (2014). İnternet ve Tuğla-Harç Mağazalarına İlişkin Müşteri Düşünceleri ve Değişen Müşteri Davranışları. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 137-166.
AMA Madahı A, Sukatı İ. İnternet ve Tuğla-Harç Mağazalarına İlişkin Müşteri Düşünceleri ve Değişen Müşteri Davranışları. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Eylül 2014;4(2):137-166.
Chicago Madahı, Abdolrazagh, ve İnda Sukatı. “İnternet Ve Tuğla-Harç Mağazalarına İlişkin Müşteri Düşünceleri Ve Değişen Müşteri Davranışları”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4, sy. 2 (Eylül 2014): 137-66.
EndNote Madahı A, Sukatı İ (01 Eylül 2014) İnternet ve Tuğla-Harç Mağazalarına İlişkin Müşteri Düşünceleri ve Değişen Müşteri Davranışları. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4 2 137–166.
IEEE A. Madahı ve İ. Sukatı, “İnternet ve Tuğla-Harç Mağazalarına İlişkin Müşteri Düşünceleri ve Değişen Müşteri Davranışları”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 137–166, 2014.
ISNAD Madahı, Abdolrazagh - Sukatı, İnda. “İnternet Ve Tuğla-Harç Mağazalarına İlişkin Müşteri Düşünceleri Ve Değişen Müşteri Davranışları”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4/2 (Eylül 2014), 137-166.
JAMA Madahı A, Sukatı İ. İnternet ve Tuğla-Harç Mağazalarına İlişkin Müşteri Düşünceleri ve Değişen Müşteri Davranışları. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014;4:137–166.
MLA Madahı, Abdolrazagh ve İnda Sukatı. “İnternet Ve Tuğla-Harç Mağazalarına İlişkin Müşteri Düşünceleri Ve Değişen Müşteri Davranışları”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, 2014, ss. 137-66.
Vancouver Madahı A, Sukatı İ. İnternet ve Tuğla-Harç Mağazalarına İlişkin Müşteri Düşünceleri ve Değişen Müşteri Davranışları. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014;4(2):137-66.