Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İSTİKRAR VE GÜVENİN TÜKETİCİ KREDİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: TÜRKİYE İÇİN ZAMAN SERİSİ ANALİZİ

Yıl 2018, Cilt: 16 Sayı: 32, 365 - 378, 29.11.2018

Öz

Bir ülkedeki istikrar ve güven o ülkenin
sosyo-kültürel ve ekonomik parametreleri üzerinde önemli bir rol oynamaktadır.
İstikrar ve güvenin olduğu ekonomilerde tüketiciler, yatırımcılar devlet
harcamalarını ve yatırımlarını artırarak toplam talep kanalı ile ekonomik
büyümeyi artırmaktadır. İstikrarsızlığın ve güvensizliğin var olduğu durumda
ise tüketiciler, yatırımcılar ve devlet daha temkinli davranarak harcama ve
yatırımlarını azaltarak ekonomik büyümeyi olumsuz yönde etkilemektedir. Bu
çalışmada Türkiye ekonomisindeki istikrar ve güvenin tüketici kredileri üzerindeki
etkisi [2004:1-2015:12] dönemine ait veriler kullanarak zaman serisi analizi
yöntemi ile test edilmiştir. Analiz sonucunda istikrar ve güvenin tüketici
kredilerini arttığı, istikrarsızlığın ya da risklerin ve güvensizliğin tüketici
kredilerini azalttığı sonucuna ulaşılmıştır.  

Kaynakça

  • Akkaya M.(2016). Beklenti ve Güven Anketlerinin Finansal Piyasalara Etkisi, Bankacılar Dergisi, 99.Arısoy İ. (2012). Türkiye Ekonomisinde İktisadi Güven Endeksleri ve Seçilmiş Makro Değişkenler Arasındaki İlişkilerin VAR Analizi, Maliye Dergisi, 162.Arısoy İ. Aytun C. (2014). Türkiye’de Tüketim Harcamaları, Krediler ve Tüketici Güveni Arasındaki İlişkilerin Analizi, Business and Economics Research Journal, 5 (2). Beşel F. Yardımcıoğlu F. (2016). Tüketici Güven Endeksi ile Makro Değişkenler Arasındaki İlişki, Uluslararası Sosyal, Ekonomik ve Politik Araştırmalar Kongresi.Can Y. (2012). İktisatta Psikolojik İnsan Faktörü: Davranışsal İktisat, Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi, 4(2).Korkmaz T. Çevik İ.E. (2009).Reel Kesim Güven Endeksi ile İMKB 100 Endeksi Arasındaki Dinamik Nedensellik İlişkisi, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 38 (1).Gaytancıoğlu S. (2010). Rasyonel Beklentiler Teorisi Çerçevesinde Türkiye’de 1994 Krizi, Ekonomi Bilimleri Dergisi, 2 (1).İbcioğlu M. Karan M.B. (2009). Türkiye’de Faiz Oranlarının Tüketici Kredileri Üzerindeki Etkisi, BDDK Bankacılık ve Finansal Piyasalar 3 (2).Kurt S. ve Zengin H. (2010). Beklentilerde Rasyonellik ve Yakın Rasyonelitenin Ekonometrik Testi, Yönetim Bilimleri Dergisi, 8 (1).Özdemir G.Z. (2013). Tüketici Güveninin Tüketici Kredileri ile İlişkisi ve Öngörü Gücü: Türkiye Örneği, Uzmanlık Yeterlilik Tezi, TCMB.Özerkek Y. Çelik S. (2010). The Link between Government Spending, Consumer Confidence and Consumption Expenditures in Emerging Market Countries, Panoeconomicus, 4.Topuz Y.V. Tüketici Güveni ve Hisse Senedi Fiyatları Arasındaki Nedensellik İlişkisi: Türkiye Örneği, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(1).Yurdakul F. Ve Özcan M. Uyarlanmış ve Rasyonel Beklentiler Modellerinin Doğrusal Olmayan Eksik Regresyon Modelleri Çerçevesinde İncelenmesi, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 68 (2).
Yıl 2018, Cilt: 16 Sayı: 32, 365 - 378, 29.11.2018

Öz

Kaynakça

  • Akkaya M.(2016). Beklenti ve Güven Anketlerinin Finansal Piyasalara Etkisi, Bankacılar Dergisi, 99.Arısoy İ. (2012). Türkiye Ekonomisinde İktisadi Güven Endeksleri ve Seçilmiş Makro Değişkenler Arasındaki İlişkilerin VAR Analizi, Maliye Dergisi, 162.Arısoy İ. Aytun C. (2014). Türkiye’de Tüketim Harcamaları, Krediler ve Tüketici Güveni Arasındaki İlişkilerin Analizi, Business and Economics Research Journal, 5 (2). Beşel F. Yardımcıoğlu F. (2016). Tüketici Güven Endeksi ile Makro Değişkenler Arasındaki İlişki, Uluslararası Sosyal, Ekonomik ve Politik Araştırmalar Kongresi.Can Y. (2012). İktisatta Psikolojik İnsan Faktörü: Davranışsal İktisat, Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi, 4(2).Korkmaz T. Çevik İ.E. (2009).Reel Kesim Güven Endeksi ile İMKB 100 Endeksi Arasındaki Dinamik Nedensellik İlişkisi, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 38 (1).Gaytancıoğlu S. (2010). Rasyonel Beklentiler Teorisi Çerçevesinde Türkiye’de 1994 Krizi, Ekonomi Bilimleri Dergisi, 2 (1).İbcioğlu M. Karan M.B. (2009). Türkiye’de Faiz Oranlarının Tüketici Kredileri Üzerindeki Etkisi, BDDK Bankacılık ve Finansal Piyasalar 3 (2).Kurt S. ve Zengin H. (2010). Beklentilerde Rasyonellik ve Yakın Rasyonelitenin Ekonometrik Testi, Yönetim Bilimleri Dergisi, 8 (1).Özdemir G.Z. (2013). Tüketici Güveninin Tüketici Kredileri ile İlişkisi ve Öngörü Gücü: Türkiye Örneği, Uzmanlık Yeterlilik Tezi, TCMB.Özerkek Y. Çelik S. (2010). The Link between Government Spending, Consumer Confidence and Consumption Expenditures in Emerging Market Countries, Panoeconomicus, 4.Topuz Y.V. Tüketici Güveni ve Hisse Senedi Fiyatları Arasındaki Nedensellik İlişkisi: Türkiye Örneği, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(1).Yurdakul F. Ve Özcan M. Uyarlanmış ve Rasyonel Beklentiler Modellerinin Doğrusal Olmayan Eksik Regresyon Modelleri Çerçevesinde İncelenmesi, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 68 (2).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ünzüle Kurt

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Kurt, Ü. (2018). İSTİKRAR VE GÜVENİN TÜKETİCİ KREDİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: TÜRKİYE İÇİN ZAMAN SERİSİ ANALİZİ. Yönetim Bilimleri Dergisi, 16(32), 365-378.

Sayın Araştırmacı;

Yönetim Bilimleri Dergimiz Mart 2024 sayısı için öngörülen kontenjanın dolması nedeniyle gönderilecek yeni makaleler Mart sayısı kapsamına alınmayacaktır. 2024'te yayınlanacak olan diğer sayılar için makale kabulümüz devam etmektedir. Bu hususa dikkat ederek yeni makale gönderimi yapmanızı rica ederiz.

Dergimize göndereceğiniz çalışmalar linkte yer alan taslak dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Çalışmanızı aktaracağınız taslak dergi yazım kurallarına göre düzenlenmiştir. Bu yüzden biçimlendirmeyi ve ana başlıkları değiştirmeden çalışmanızı bu taslağa aktarmanız gerekmektedir.
İngilizce Makale Şablonu için tıklayınız...

Saygılarımızla,