BibTex RIS Kaynak Göster

Hizmet İçi Eğitimde Teknoloji Uygulamaları Alanının Gelişimi

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 27, 557 - 581, 01.06.2016

Öz

Teknolojideki baş döndürücü gelişim her alanda önemli etkiler yaratmaktadır. Mevcut bilgiler sürekli olarak değişmekte ve yetersiz kalmakta, her geçen gün ortaya çıkan yeni bilgiye uyum sağlayan işletmeler, bu gelişmelerden en iyi verimi alarak rekabetçi piyasa koşullarında bir adım öne geçmek istemektedirler. İşletmelerin büyük bir hızla değişen bilgiye uyum sağlamaları için kullandıkları en önemli araç, hiç kuşkusuz hizmet içi eğitimdir. Elbette teknolojideki bu gelişim, geleneksel olarak yapılan eğitimin yerini, teknoloji temelli eğitime bırakmasına neden olmaktadır. Bu sayede, hem işgörenin teknoloji okuryazarı olarak iş süreçlerinde değişen teknolojiye daha kolay uyum sağlaması, hem de geleneksel yöntemlere göre daha ekonomik ve etkili bir eğitim süreci ortaya çıkarabilmek amaçlanmaktadır. Elbette teknolojideki sürekli gelişim, teknoloji temelli eğitimde de sürekli değişime neden olmakta ve hangi teknolojilerin eğitim süreçlerinde daha etkili olabileceği ve bu teknolojinin en doğru nasıl kullanılacağı sorununu ortaya çıkarmaktadır. Bu sorunlara bir çözüm olabileceği düşüncesiyle çalışmamızda, hizmet içi eğitim sürecinde başvurulan teknoloji uygulamalarına ve bunların etkilerine değinilecektir

Kaynakça

  • Akgemci, Tahir, “İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme Etkenliğinin Sağlanması,” Verimlilik Dergisi, Sayı: 1997/4, 1997, s. 47-62.
  • Akyüz, Yahya, Türk Eğitim Tarihi M.Ö. 1000 - M.S. 2014, Pegem Akademi, 26. Baskı, 2014, Ankara.
  • Artan, Sinan, Personel Yönetimi, 2. Baskı, 1989, İstanbul.
  • Artan, Sinan, Endüstri İşletmelerinde Yöneticilerin Yetiştirilmesi ve Türkiye’de- ki Uygulama, Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Yayınları No: 172/107, 1976, Eskişehir.
  • Aydın, A.Hamdi, “Hizmeti İçi Eğitim Kavramı ve Emniyet Teşkilatına Yansıması”, 21.Yüzyılda Polisin Eğitimi Sempozyumu, 25-27 Ekim 2000, Ankara.
  • Aytaç, Tufan, Eğitimde Bilişim Teknolojileri, Asil Yayınları, 2006, Ankara.
  • Bilgin, Kamil Ufuk; Akay, Aslı; Koyuncu, Emre; Haşar, Çetin, Yerel Yönetimlerde Hizmet İçi Eğitim, TEPAV Yayınları, 2007, Ankara.
  • Bingöl, Dursun, İnsan Kaynakları Yönetimi, 5. baskı, Beta Yayınları, 2003, İstan- bul.
  • Bacak, Bünyamin, “İş Kazalarını Önlemede Eğitimin Önemi”, Mercek Türkiye Me- tal Sanayicileri Sendikası, Sayı:32, Yıl:8, Ekim 2003, ss.67-70.
  • Can, Erol, “Türkiye’de Kamu Personelinin Hizmet İçi Eğitimde Bilişim Teknolo- jilerinin Rolü”, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2011, İzmir.
  • Can, Halil; Akgün, Ahmet; Kavuncubaşı, Şahin, Kamu ve Özel Kesimde Personel Yönetimi, Siyasal Kitabevi, 1995, Ankara.
  • Çevikbaş, Rafet, Hizmet İçi Eğitim ve Türk Merkezi Yönetimindeki Uygulaması, Alan Araştırması, Nobel Yayınları, 2002, Ankara.
  • Demir, Onur, “Bankacılık Alanında Hizmet İçi Eğitimde Elektronik Dönüşüm (E-Dönüşüm) ve Bir Uygulama”, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ekim 2009, İstanbul.
  • Demirel, Ö., Genel Öğretim Yöntemleri, USEM Yayınları, 1995, Ankara.
  • Derouin, Renée E.; Fritzsche, Barbara A.; Salas, Eduardo, “E-Learning in Organiza- tions, Journal of Management, vol:31, no: 6, 2005, pp: 920-940.
  • Dessler, Gary, Human Resourge Management, Pearson Education International, 2008, Florida.
  • Ergün, Mustafa, Eğitim Felsefesi, Pegem Akademi, 5. Baskı, 2015, Ankara.
  • Eryılmaz, Bilal, Kamu Yönetimi, Erkam Matbaası, 2004, İstanbul.
  • Geylan, Ramazan, Personel Yönetimi, 1992, Eskişehir.
  • Gül, Hüseyin, “Türkiye’de Kamu Yönetiminde Hizmet İçi Eğitim”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 2, Sayı:3, 2000, İzmir.
  • Halvurt, İpek, “Avrupa Birliği’nde Hizmet İçi Eğitim Politikaları; Geleneksel ve Uzaktan Eğitim Yaklaşımına Göre Trakya Birlik Hizmet İçi Eğitim Modelinin Oluşumu”, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2010, Edirne.
  • Hugonnıer, R., Formerdes Chefs, Promouvoirles Hommes, 1972, Paris:Dunod.
  • İşman, Aytekin, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı, Eğitim Teknolojileri Okumaları Editörler: Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman, Hatice Ferhan Oda- başı, Nisan 2015, Ankara.
  • Jacobs, Ronald L., Jones, Michael J., Structured on the Job Training: Employee Ex- pertise in the Workplace, San Francisco, Berret-Koehler Publishers Inc., 1995.
  • Kartal, Neşe, “İstanbul Deri Sanayi işletmelerinde Eğitim İhtiyaçlarının Belirlen- mesi ve Bir Araştırma,” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001, İstanbul.
  • Kaynak, Tuğray; Adal, Zeki; Ataay, İsmail, İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadi Enstitüsü Araştırma ve Yardım Yayın Vakfı, No:7, 2. Baskı, 2000, İstanbul.
  • Klein, Howard J.; Weaver, Natasha A., TheEffectiveness of an Organizational–Le- velOrientation Training Proram in the Socialization of New Hires, Person- nel Psychology, Volume: 53, 2000.
  • Köse, Ahmet Haşim; Alpkent, Nurettin; Birbil, Dilek, Kamu İktisadi Teşebbüsle- rinde Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri Gereksinmesi, Ankara, MPM Ya- yınları No: 512, 1993.
  • Murat, Sedat, Dünden Bugüne İstanbul’da Yaygın Eğitim, İstanbul Ticaret Odası Yayın No. 2009–8, 2009, İstanbul.
  • Murat, Sedat, “İşletme Düzeyinde İşgören Eğitimi,” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1986, İstanbul.
  • Noe, Raymond A., Employee Training & Development, (İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi), Çev. Canan Çetin, 1. baskı, Beta Yayınları, 1999, İstanbul.
  • Onal, Güngör, Temel İşletmecilik Bilgisi, Türkmen Kitabevi, 1995, Ankara.
  • Özgen, Hüseyin; Öztürk, Azim; Yalçın, Azmi, İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Kitabevi, 2002, Adana.
  • Özmen, Ahmet; İ. Göktay, Ediz, “Uzaktan Eğitim ve Dumlupınar Üniversitesi Mo- deli”, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu:8, 2002.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyad, İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Aktüel Yayınları, 2005, Bursa.
  • Selimoğlu, Emel; Yılmaz, Hatice Biçen, “Hizmet İçi Eğitimin Kurum ve Çalışan- lar Üzerine Etkileri”, Paradoks, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, (e-dergi), http://www.paradoks.org, ISSN 1305-7979, Yıl:5 Sayı:1, Ocak-2009.
  • Sönmez, Veysel, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, 3.Baskı, 2009, Ankara.
  • Şahin, Levent; Güçlü, Fırat Coşkun, “Genel Olarak Hizmet İçi Eğitim: Ülker Şir- ketler Topluluğu Hizmet İçi Eğitim Süreci ve Uygulamaları”, Sosyal Siyaset Konferansları, Sayı: 59, 2010/2, s. 217–270.
  • Şişman, Mehmet, Eğitim Bilimine Giriş, Pegem Akademi, Eylül 2008.
  • Taşçı, Fadime, “Hizmet içi Eğitimde İnteraktif Yöntemlerin Etkinliğinin Değerlen- dirilmesi”, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2003, İstanbul.
  • Taymaz, Haydar, Hizmet içi Eğitim, AÜ.E.F Yayınlan No:94 ,Ank., Sevme Matb.- 1981, Ankara.
  • Taymaz, Haydar, Hizmet İçi Eğitimde Kavramlar, İlkeler, Yöntemler, Sevinç Matbaası 1997, Ankara.
  • Terkeşli, Ramazan; Gül, Zakir, “Sanal Sınıf Uygulamalarının Mesleki Gelişime Katkısının Değerlendirilmesi: Emniyet Genel Müdürlüğü Örneği”, Polis Bi- limleri Dergisi, Cilt: 13 (4), 2011, http://docplayer.biz.tr/3371663-Sanal-sinif- uygulamalarinin-mesleki-geli-sime-katkisinin-degerlendirilmesi-emniyet-gen el-mudurlugu-ornegi-1.html Erişim Tarihi: 12.01.2016.
  • Yılmaz, Hakan; Düğenci, Muharrem, “Hizmet İçi Eğitime Farklı Bir Yaklaşım: E-Hizmet İçi Eğitim”, Akademik Bilişim 10 - XII. Akademik Bilişim Konfe- ransı Bildirileri 10 – 12, Şubat 2010, Muğla Üniversitesi, ss.67-74.
  • Yüksel, Öznur, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi, 1998, Ankara.

Development of Technology Applications Field in Inservice Training

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 27, 557 - 581, 01.06.2016

Öz

Development of technology at an unprecedented rate cause significant effects in all areas. Existing knowledge become useless and insufficient with businesses coming up markets adapted to new knowledge. These businesses target obtaining best productivity from the technological developments and reach one level further under competitive market conditions. Businesses use in-service training programs as the most effective tool for adapting new markets. Obviously, in-service training programs transform from a traditional education approach to technology based training processes as a result of technological development. In this way, both technology literate employer’s increased adaptation to business processes based on changing technology and a more effective and economical training process could be realized at the same time. Continuous change in technology also lead changes in technology based education as well and the problems such as preference of technological applications for training processes and how they could be best implemented arise. The study aims to identify technological applications used in in-service training courses and their effectiveness

Kaynakça

  • Akgemci, Tahir, “İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme Etkenliğinin Sağlanması,” Verimlilik Dergisi, Sayı: 1997/4, 1997, s. 47-62.
  • Akyüz, Yahya, Türk Eğitim Tarihi M.Ö. 1000 - M.S. 2014, Pegem Akademi, 26. Baskı, 2014, Ankara.
  • Artan, Sinan, Personel Yönetimi, 2. Baskı, 1989, İstanbul.
  • Artan, Sinan, Endüstri İşletmelerinde Yöneticilerin Yetiştirilmesi ve Türkiye’de- ki Uygulama, Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Yayınları No: 172/107, 1976, Eskişehir.
  • Aydın, A.Hamdi, “Hizmeti İçi Eğitim Kavramı ve Emniyet Teşkilatına Yansıması”, 21.Yüzyılda Polisin Eğitimi Sempozyumu, 25-27 Ekim 2000, Ankara.
  • Aytaç, Tufan, Eğitimde Bilişim Teknolojileri, Asil Yayınları, 2006, Ankara.
  • Bilgin, Kamil Ufuk; Akay, Aslı; Koyuncu, Emre; Haşar, Çetin, Yerel Yönetimlerde Hizmet İçi Eğitim, TEPAV Yayınları, 2007, Ankara.
  • Bingöl, Dursun, İnsan Kaynakları Yönetimi, 5. baskı, Beta Yayınları, 2003, İstan- bul.
  • Bacak, Bünyamin, “İş Kazalarını Önlemede Eğitimin Önemi”, Mercek Türkiye Me- tal Sanayicileri Sendikası, Sayı:32, Yıl:8, Ekim 2003, ss.67-70.
  • Can, Erol, “Türkiye’de Kamu Personelinin Hizmet İçi Eğitimde Bilişim Teknolo- jilerinin Rolü”, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2011, İzmir.
  • Can, Halil; Akgün, Ahmet; Kavuncubaşı, Şahin, Kamu ve Özel Kesimde Personel Yönetimi, Siyasal Kitabevi, 1995, Ankara.
  • Çevikbaş, Rafet, Hizmet İçi Eğitim ve Türk Merkezi Yönetimindeki Uygulaması, Alan Araştırması, Nobel Yayınları, 2002, Ankara.
  • Demir, Onur, “Bankacılık Alanında Hizmet İçi Eğitimde Elektronik Dönüşüm (E-Dönüşüm) ve Bir Uygulama”, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ekim 2009, İstanbul.
  • Demirel, Ö., Genel Öğretim Yöntemleri, USEM Yayınları, 1995, Ankara.
  • Derouin, Renée E.; Fritzsche, Barbara A.; Salas, Eduardo, “E-Learning in Organiza- tions, Journal of Management, vol:31, no: 6, 2005, pp: 920-940.
  • Dessler, Gary, Human Resourge Management, Pearson Education International, 2008, Florida.
  • Ergün, Mustafa, Eğitim Felsefesi, Pegem Akademi, 5. Baskı, 2015, Ankara.
  • Eryılmaz, Bilal, Kamu Yönetimi, Erkam Matbaası, 2004, İstanbul.
  • Geylan, Ramazan, Personel Yönetimi, 1992, Eskişehir.
  • Gül, Hüseyin, “Türkiye’de Kamu Yönetiminde Hizmet İçi Eğitim”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 2, Sayı:3, 2000, İzmir.
  • Halvurt, İpek, “Avrupa Birliği’nde Hizmet İçi Eğitim Politikaları; Geleneksel ve Uzaktan Eğitim Yaklaşımına Göre Trakya Birlik Hizmet İçi Eğitim Modelinin Oluşumu”, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2010, Edirne.
  • Hugonnıer, R., Formerdes Chefs, Promouvoirles Hommes, 1972, Paris:Dunod.
  • İşman, Aytekin, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı, Eğitim Teknolojileri Okumaları Editörler: Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman, Hatice Ferhan Oda- başı, Nisan 2015, Ankara.
  • Jacobs, Ronald L., Jones, Michael J., Structured on the Job Training: Employee Ex- pertise in the Workplace, San Francisco, Berret-Koehler Publishers Inc., 1995.
  • Kartal, Neşe, “İstanbul Deri Sanayi işletmelerinde Eğitim İhtiyaçlarının Belirlen- mesi ve Bir Araştırma,” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001, İstanbul.
  • Kaynak, Tuğray; Adal, Zeki; Ataay, İsmail, İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadi Enstitüsü Araştırma ve Yardım Yayın Vakfı, No:7, 2. Baskı, 2000, İstanbul.
  • Klein, Howard J.; Weaver, Natasha A., TheEffectiveness of an Organizational–Le- velOrientation Training Proram in the Socialization of New Hires, Person- nel Psychology, Volume: 53, 2000.
  • Köse, Ahmet Haşim; Alpkent, Nurettin; Birbil, Dilek, Kamu İktisadi Teşebbüsle- rinde Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri Gereksinmesi, Ankara, MPM Ya- yınları No: 512, 1993.
  • Murat, Sedat, Dünden Bugüne İstanbul’da Yaygın Eğitim, İstanbul Ticaret Odası Yayın No. 2009–8, 2009, İstanbul.
  • Murat, Sedat, “İşletme Düzeyinde İşgören Eğitimi,” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1986, İstanbul.
  • Noe, Raymond A., Employee Training & Development, (İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi), Çev. Canan Çetin, 1. baskı, Beta Yayınları, 1999, İstanbul.
  • Onal, Güngör, Temel İşletmecilik Bilgisi, Türkmen Kitabevi, 1995, Ankara.
  • Özgen, Hüseyin; Öztürk, Azim; Yalçın, Azmi, İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Kitabevi, 2002, Adana.
  • Özmen, Ahmet; İ. Göktay, Ediz, “Uzaktan Eğitim ve Dumlupınar Üniversitesi Mo- deli”, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu:8, 2002.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyad, İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Aktüel Yayınları, 2005, Bursa.
  • Selimoğlu, Emel; Yılmaz, Hatice Biçen, “Hizmet İçi Eğitimin Kurum ve Çalışan- lar Üzerine Etkileri”, Paradoks, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, (e-dergi), http://www.paradoks.org, ISSN 1305-7979, Yıl:5 Sayı:1, Ocak-2009.
  • Sönmez, Veysel, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, 3.Baskı, 2009, Ankara.
  • Şahin, Levent; Güçlü, Fırat Coşkun, “Genel Olarak Hizmet İçi Eğitim: Ülker Şir- ketler Topluluğu Hizmet İçi Eğitim Süreci ve Uygulamaları”, Sosyal Siyaset Konferansları, Sayı: 59, 2010/2, s. 217–270.
  • Şişman, Mehmet, Eğitim Bilimine Giriş, Pegem Akademi, Eylül 2008.
  • Taşçı, Fadime, “Hizmet içi Eğitimde İnteraktif Yöntemlerin Etkinliğinin Değerlen- dirilmesi”, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2003, İstanbul.
  • Taymaz, Haydar, Hizmet içi Eğitim, AÜ.E.F Yayınlan No:94 ,Ank., Sevme Matb.- 1981, Ankara.
  • Taymaz, Haydar, Hizmet İçi Eğitimde Kavramlar, İlkeler, Yöntemler, Sevinç Matbaası 1997, Ankara.
  • Terkeşli, Ramazan; Gül, Zakir, “Sanal Sınıf Uygulamalarının Mesleki Gelişime Katkısının Değerlendirilmesi: Emniyet Genel Müdürlüğü Örneği”, Polis Bi- limleri Dergisi, Cilt: 13 (4), 2011, http://docplayer.biz.tr/3371663-Sanal-sinif- uygulamalarinin-mesleki-geli-sime-katkisinin-degerlendirilmesi-emniyet-gen el-mudurlugu-ornegi-1.html Erişim Tarihi: 12.01.2016.
  • Yılmaz, Hakan; Düğenci, Muharrem, “Hizmet İçi Eğitime Farklı Bir Yaklaşım: E-Hizmet İçi Eğitim”, Akademik Bilişim 10 - XII. Akademik Bilişim Konfe- ransı Bildirileri 10 – 12, Şubat 2010, Muğla Üniversitesi, ss.67-74.
  • Yüksel, Öznur, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi, 1998, Ankara.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA62BD43EB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ulaş Yabanova Bu kişi benim

Bünyamin Bacak Bu kişi benim

Ecehan K. Yabanova Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Yabanova, U., Bacak, B., & Yabanova, E. K. (2016). Hizmet İçi Eğitimde Teknoloji Uygulamaları Alanının Gelişimi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(27), 557-581.

Sayın Araştırmacı;

Yönetim Bilimleri Dergimiz Mart 2024 sayısı için öngörülen kontenjanın dolması nedeniyle gönderilecek yeni makaleler Mart sayısı kapsamına alınmayacaktır. 2024'te yayınlanacak olan diğer sayılar için makale kabulümüz devam etmektedir. Bu hususa dikkat ederek yeni makale gönderimi yapmanızı rica ederiz.

Yönetim Bilimler Dergisi Özel Sayı Çağrısı
Yönetim Bilimleri Dergisi 2024 yılının Eylül ayında “Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları” başlıklı bir özel sayı yayınlayacaktır.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından 5-6 Temmuz 2024 tarihlerinde çevrimiçi olarak düzenlenecek olan 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı’nda sunum gerçekleştiren yazarların dergi için ücret yatırmasına gerek olmayıp, dekont yerine Konferans Katılım Belgesini sisteme yüklemeleri yeterli olacaktır.
Gönderilen makalelerin derginin yazım kurallarına uygun olması ve DergiPark sistemi üzerinden sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı ana başlığı ile ilgisiz makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Makalelerin Özel Sayı seçilerek sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı için gönderilmemiş makalelerin bu sayıya eklenmesi mümkün olmayacaktır.
Özel Sayı Çalışma Takvimi
Gönderim Başlangıcı: 15 Nisan 2024
Son Gönderim Tarihi: 15 Temmuz 2024
Özel Sayı Yayınlanma Tarihi: Eylül 2024

Dergimize göndereceğiniz çalışmalar linkte yer alan taslak dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Çalışmanızı aktaracağınız taslak dergi yazım kurallarına göre düzenlenmiştir. Bu yüzden biçimlendirmeyi ve ana başlıkları değiştirmeden çalışmanızı bu taslağa aktarmanız gerekmektedir.
İngilizce Makale Şablonu için tıklayınız...

Saygılarımızla,