Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

STUDENTS PERSPECTIVE ON TAX: AN EXAMPLE OF CUKUROVA UNIVERSITY

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 1, 45 - 66, 30.06.2018

Öz

The aim of the
study was to determine the factors affecting the level of tax ethics, tax
consciousness, tax attitude and receipt usage level of students who were
educated at Cukurova University, Faculty of Economics and Administrative
Sciences. Reliability analysis, Kruskal Wallis H test and Mann Whitney U test
were applied to the data obtained from 872 students. According to the results
of the analysis, it was determined that the department and class of the
students made a meaningful difference on tax morality, tax awareness and tax
attitude. It has been determined that the level of academic achievement does
not make a significant difference on tax morality and tax attitudes. The type
of education does not make a significant difference on tax morality and the use
of receipt.

Kaynakça

  • Bilgin, K.H. (2011). Türkiye’de Vergi Ahlakının Belirleyicileri. ODTÜ Gelişme Dergisi, 38, 167-190.
  • Chuenjit, P. (2014). The Culture of Taxation: Definition and Conceptual Approaches for Tax Administration. Journal of Population and Social Studies, 22, 14-34.
  • Cyan, M.R., Koumpias, A.M. ve Martinez-Vazquez, J. (2016). The deterninants of tax morale in Pakistan. Journal of Asian Economics, 47, 23-34.
  • Çiçek, U. ve Bitlisli, F. (2017). Vergi Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Vergi Bilinci ve Farkındalığı Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 261-277.
  • McGee, R., Aljaaidi, K.S. ve Musaibah, A.S. (2012). The Ethics of Tax Evasion: A Survey of Administrative Sciences’ Students in Yemen. International Journal of Business and Management, 7 (16), 1-12.
  • McGee, R.W. ve Rossi, M.J. (2006). The Ethics of Tax Evasion: A Survey of Law and Business Students in Argentina. Sixth Annual International Business Research Conference, Warsaw University, February 10–11, 2006.
  • OECD. (2010). The type of learning does not make a significant difference on tax morality and the use of invoices.
  • Ömürbek, N., Çiçek, G.H., Çiçek, S. (2007). Vergi Bilinci Üzerine Bir İnceleme: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Yapılan Anketin Bulguları. Maliye Dergisi, 153, 102-122.
  • Özdemir, A.R ve Ayvalı, H. (2007). Vergi Bilincine Sahip Bireylerin Fiş veya Fatura Alma Duyarlılığını Etkileyen Faktörler. Maliye Dergisi, 153, 51-73.
  • Sarasa, C.P. ve Sarasa-Perez, J. (2016). University Students’ Tax Morale: A Study of Gender Within The University of Alicante, Spain. Proceedings of ICERI2016 Conference 14th-16th November 2016, 4594-4599.
  • Sağlam, M. (2013). Vergi Algısı ve Vergi Bilinci Üzerine Bir Araştırma: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinde Vergi Algısı ve Bilinci. Sosyoekonomi, 2013-1, 315-334.
  • Suyanto ve Trisnawati, E. (2016). The Influence of Tax Awareness Toward Tax Compliance of Entrepreneurial Taxpayers and Celengan Padjeg Program As a Moderating Variable: A Case Study At The Pratama Tax Office of Wonosari Town. INFERENSI, Jurnal Penelitian Sosial Keagamaan, 10 (1), 47-68.

Vergiye Öğrenci Bakış Açısı: Çukurova Üniversitesi Örneği

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 1, 45 - 66, 30.06.2018

Öz

Çalışmada,
Çukurova Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde öğrenim gören
öğrencilerin vergi ahlak, vergi bilinç, vergi tutum ve fiş-fatura kullanım
düzeyini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Toplam 872
öğrenciden elde edilen verilere, güvenilirlik analizi, Kruskal Wallis H testi
ve Mann Whitney U testi uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin
bölümü ve sınıfının vergi ahlak, vergi bilinci ve vergi tutumu üzerinde anlamlı
bir farklılık yarattığı tespit edilmiştir. Akademik başarı düzeyinin, vergi
ahlakı ve vergi tutumu ifadeleri üzerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı belirlenmiştir.
Öğrenim türü ise, vergi ahlak ve fiş-fatura kullanım üzerinde anlamlı bir
farklılık yaratmamaktadır.

Kaynakça

  • Bilgin, K.H. (2011). Türkiye’de Vergi Ahlakının Belirleyicileri. ODTÜ Gelişme Dergisi, 38, 167-190.
  • Chuenjit, P. (2014). The Culture of Taxation: Definition and Conceptual Approaches for Tax Administration. Journal of Population and Social Studies, 22, 14-34.
  • Cyan, M.R., Koumpias, A.M. ve Martinez-Vazquez, J. (2016). The deterninants of tax morale in Pakistan. Journal of Asian Economics, 47, 23-34.
  • Çiçek, U. ve Bitlisli, F. (2017). Vergi Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Vergi Bilinci ve Farkındalığı Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 261-277.
  • McGee, R., Aljaaidi, K.S. ve Musaibah, A.S. (2012). The Ethics of Tax Evasion: A Survey of Administrative Sciences’ Students in Yemen. International Journal of Business and Management, 7 (16), 1-12.
  • McGee, R.W. ve Rossi, M.J. (2006). The Ethics of Tax Evasion: A Survey of Law and Business Students in Argentina. Sixth Annual International Business Research Conference, Warsaw University, February 10–11, 2006.
  • OECD. (2010). The type of learning does not make a significant difference on tax morality and the use of invoices.
  • Ömürbek, N., Çiçek, G.H., Çiçek, S. (2007). Vergi Bilinci Üzerine Bir İnceleme: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Yapılan Anketin Bulguları. Maliye Dergisi, 153, 102-122.
  • Özdemir, A.R ve Ayvalı, H. (2007). Vergi Bilincine Sahip Bireylerin Fiş veya Fatura Alma Duyarlılığını Etkileyen Faktörler. Maliye Dergisi, 153, 51-73.
  • Sarasa, C.P. ve Sarasa-Perez, J. (2016). University Students’ Tax Morale: A Study of Gender Within The University of Alicante, Spain. Proceedings of ICERI2016 Conference 14th-16th November 2016, 4594-4599.
  • Sağlam, M. (2013). Vergi Algısı ve Vergi Bilinci Üzerine Bir Araştırma: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinde Vergi Algısı ve Bilinci. Sosyoekonomi, 2013-1, 315-334.
  • Suyanto ve Trisnawati, E. (2016). The Influence of Tax Awareness Toward Tax Compliance of Entrepreneurial Taxpayers and Celengan Padjeg Program As a Moderating Variable: A Case Study At The Pratama Tax Office of Wonosari Town. INFERENSI, Jurnal Penelitian Sosial Keagamaan, 10 (1), 47-68.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Selin Karlılar Bu kişi benim

Gulsen Kıral

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 23 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 11 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karlılar, S., & Kıral, G. (2018). Vergiye Öğrenci Bakış Açısı: Çukurova Üniversitesi Örneği. Çukurova Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(1), 45-66.