Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 24 - 36, 04.03.2019

Öz

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2006). Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin 160. yılında Darülmuallimîn'in ilk yıllarına toplu bir bakış. Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, 20, 17-58.
  • Baskan, G, A. (2001). Ögretmenlik Meslegi ve Ögretmen Yetistirmede Yeniden Yapılanma. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 20, 16-25.
  • Bulut, İ. (2009). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi (Dicle ve Fırat Üniversitesi örneği), Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 13-24.
  • Dereobalı, N. ve Ünver, G. (2009). Okulöncesi öğretmenliği lisans programı derslerinin öğretim elemanları tarafından genel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derman, M. T., Başal, H. A. (2010). Cumhuriyetin ilanından günümüze Türkiye’de okul öncesi eğitim ve ilköğretimde niceliksel ve niteliksel gelişmeler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(11), 560-569.
  • Duman, G. (2013). Okul öncesi öğretmenliği lisans programı öğretmenlik uygulaması derslerinin öğrenci boyutunda değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4) (özel sayı), 1661-1674.Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.). Boston: McGraw Hill.
  • Gülmez Dağ, G. (2012). Effectiveness of early childhood teacher education programs: Perceptions of early childhood teachers. Unpublished master’s thesis, Middle East Technical University, Turkey.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203- 218.
  • Kocaman- Karaoğlu, A. (2015). Öğretim Teknolojileri Alanında Karma Yöntem Çalışmaları Analizi: 2005-2015 Arası. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), s. 353-369.
  • Sümen, Ö. Ö. ve Çağlayan, K. T. (2013). Öğretmen adaylarının eğitim fakültesinden memnuniyet düzeyleri ve hayal ettikleri eğitim ortamı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 249-272.
  • Şahin, Ç., Kartal, O. Y., İmamoğlu, A. (2013). Okul öncesi öğretmen yetiştirme programı hakkında okul öncesi öğretmen adaylarının görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD,) 14(1). 101-118.Tekmen, Belkıs (2012). Evaluatıon Of Preschool Teacher Educatıon Program In Turkey: Academıcıans’ Perspectıve. Unpublished doctoral dissertation, Middle East Technical University, Turkey.

Okul Öncesi Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı Hakkında Görüş ve Önerileri

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 24 - 36, 04.03.2019

Öz

Bu araştırma, Okul öncesi öğretmenleri ve
öğretmen adaylarının okul öncesi öğretmeni yetiştirme lisans programı
hakkındaki görüş ve önerilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada karma
araştırma yöntemlerinden olan açıklayıcı desen kullanılmıştır. Çalışmaya
2016-2017 eğitim öğretim yılında Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul
Öncesi Öğretmenliği son sınıfta okuyan 80 okul öncesi öğretmen adayı ile halen
milli eğitimde görevli 20 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Veriler ders
değerlendirme formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak
toplanmıştır. Verilerin analizinde, ders değerlendirme formu betimsel istatistik
analizleri ile değerlendirilirken, görüşme formları için içerik analizleri
yapılmıştır.

Araştırmanın
sonucunda okul öncesi öğretmen adayları, alan derslerinin genel olarak
süresinin artırılması, daha fazla uygulamaya yer verilmesi ve bazı alan derslerinin
birleştirilmesi ile ders içeriğindeki konuların çocukları tanımaya yönelik
tasarlanması yönünde görüş belirtmişlerdir. Okul öncesi öğretmen ve öğretmen
adaylarının meslek bilgisi derslerine ilişkin görüşlerinde de motivasyon
vurgusunun ön plana çıktığı, çocukları tanımaya ilişkin içeriğin eksik kaldığı,
uygulamadan yoksun teorik bilgilerin ele alındığı düşüncesinde oldukları
görülmüştür. Okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının Genel kültür/genel
yetenek derslerine ilişkin görüşleri ise, seçmeli derslere dönüştürülmesi ve
çeşitliliğinin artırılması, farklı branş ve farklı fakültelerden derslerin
alınması fikri ortaya çıkmıştır.




Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2006). Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin 160. yılında Darülmuallimîn'in ilk yıllarına toplu bir bakış. Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, 20, 17-58.
  • Baskan, G, A. (2001). Ögretmenlik Meslegi ve Ögretmen Yetistirmede Yeniden Yapılanma. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 20, 16-25.
  • Bulut, İ. (2009). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi (Dicle ve Fırat Üniversitesi örneği), Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 13-24.
  • Dereobalı, N. ve Ünver, G. (2009). Okulöncesi öğretmenliği lisans programı derslerinin öğretim elemanları tarafından genel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derman, M. T., Başal, H. A. (2010). Cumhuriyetin ilanından günümüze Türkiye’de okul öncesi eğitim ve ilköğretimde niceliksel ve niteliksel gelişmeler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(11), 560-569.
  • Duman, G. (2013). Okul öncesi öğretmenliği lisans programı öğretmenlik uygulaması derslerinin öğrenci boyutunda değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4) (özel sayı), 1661-1674.Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.). Boston: McGraw Hill.
  • Gülmez Dağ, G. (2012). Effectiveness of early childhood teacher education programs: Perceptions of early childhood teachers. Unpublished master’s thesis, Middle East Technical University, Turkey.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203- 218.
  • Kocaman- Karaoğlu, A. (2015). Öğretim Teknolojileri Alanında Karma Yöntem Çalışmaları Analizi: 2005-2015 Arası. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), s. 353-369.
  • Sümen, Ö. Ö. ve Çağlayan, K. T. (2013). Öğretmen adaylarının eğitim fakültesinden memnuniyet düzeyleri ve hayal ettikleri eğitim ortamı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 249-272.
  • Şahin, Ç., Kartal, O. Y., İmamoğlu, A. (2013). Okul öncesi öğretmen yetiştirme programı hakkında okul öncesi öğretmen adaylarının görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD,) 14(1). 101-118.Tekmen, Belkıs (2012). Evaluatıon Of Preschool Teacher Educatıon Program In Turkey: Academıcıans’ Perspectıve. Unpublished doctoral dissertation, Middle East Technical University, Turkey.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Bartan 0000-0003-2947-5643

Yayımlanma Tarihi 4 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 17 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bartan, M. (2019). Okul Öncesi Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı Hakkında Görüş ve Önerileri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(1), 24-36.
AMA Bartan M. Okul Öncesi Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı Hakkında Görüş ve Önerileri. debder. Mart 2019;3(1):24-36.
Chicago Bartan, Murat. “Okul Öncesi Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı Hakkında Görüş Ve Önerileri”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3, sy. 1 (Mart 2019): 24-36.
EndNote Bartan M (01 Mart 2019) Okul Öncesi Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı Hakkında Görüş ve Önerileri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3 1 24–36.
IEEE M. Bartan, “Okul Öncesi Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı Hakkında Görüş ve Önerileri”, debder, c. 3, sy. 1, ss. 24–36, 2019.
ISNAD Bartan, Murat. “Okul Öncesi Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı Hakkında Görüş Ve Önerileri”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3/1 (Mart 2019), 24-36.
JAMA Bartan M. Okul Öncesi Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı Hakkında Görüş ve Önerileri. debder. 2019;3:24–36.
MLA Bartan, Murat. “Okul Öncesi Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı Hakkında Görüş Ve Önerileri”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 3, sy. 1, 2019, ss. 24-36.
Vancouver Bartan M. Okul Öncesi Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı Hakkında Görüş ve Önerileri. debder. 2019;3(1):24-36.