BibTex RIS Kaynak Göster

The Possibility of Achieving Values for Coexistance Among the Muslims and Christians (Mardin Example)

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 27, 41 - 73, 01.06.2014

Öz

Kaynakça

  • Akbaba-Altun, S. (2001). Örgüt Sağlığı. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Altaş, N. (2003). Çokkültürlülük ve Din Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Alvirez, D., ve Bean, F. D. (1976). The Mexican American family, In C. H. Mindel, & R. N. Habertein (Eds.), Ethnic families in America (pp. 271– 291). New York, NY: Elsevier.
  • Aydın, S. (1996). Türkiye’de Etnik Yapı, Yüzyıl Biterken Cumhuriyet Dönemi. Ankara: Öteki Yayınevi.
  • Aydın, S. (1998). Kimlik Sorunu, Ulusallık ve Türk Kimliği. Ankara: Öteki Yayınevi.
  • Aydın, S., Emiroglu, K., Özel, O., ve Ünsal, S. (2000). Mardin: Aşiret-Cemaat-Devlet. Ankara: Öteki Yayınevi.
  • Bartley. W. W. (1971). Morality and religion. London: Macmillan and Co ltd.
  • Brehier, E. (1966). Bugünkü Felsefe Konuları. Çev: Mehmet Toprak, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Burton, J. (2000). Anglo-Ottoman relations and the image of the Turk in Tamburlaine.
  • Cajveer, A., Daniels, M., ve McDermott, R. (2012). On valuing peers, theories of learning and intercultural competence. Computer Science Education, Special Issue, Contributing Student Pedagogy, 22(4), 319-342.
  • Deardorff, D. (2006). The identiication and assessment of intercultural competence as a student outcome of internationalization at institutions of higher education in the United States. Journal of Studies in International Education , 10 , 241 – 266 .
  • Erkanal, H. (2005). Mardin’in Mezopotamya Kültürleri Açısından Yeri ve Önemi, Tasın Bellegi: Mardin içinde, İstanbul: YKY, 23-39.
  • Evangeliou, C. C. (2003). Dangereous Deviations from Judaism: Islamic and Christian Fanaticism, Mediterranean Quarterly, 14(3), 86-111.
  • Fargues, P. (2001). Demographic Islamization: Non-Muslims in Muslim countries, SAIS Review, 21(2), 103-116.
  • Frankena, W. R. (1967). Value and valuation, Encyclopedia of Philosophy, V. III, London.
  • Göndoğan, A. O. (2007). Ben ve Öteki: Değerler Dünyasının Gerginliği, Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu: 28 Kasım 2004-İstanbul: Bildiriler (s. 71-79). İstanbul: Dem Yay.
  • Gudmunsdottir, S. (1991). Values in pedagogical content knowledge, Journal of Teacher Education, 41(3), 44-52.
  • Hourani, A. H. (1947). Minorities in the Arab World, London: Oxford University Press.
  • Hourani, F. (1985). Reason and tradition in Islamic ethics. Journal of Medieval and Early Modern Studies, 30(1), 125-156.
  • Karpat, K. H. (2001). Giriş, Osmanlı ve Dünya. İstanbul: Ufuk Kitapları.
  • Köylü, M. (2010). Dünya Dinlerinde Ahlak. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Kuçuradi, İ. (1988). İnsan ve Değerleri. Ankara: T.F.K. Yay.
  • Mar 􀒓ın, G. (1984). Stereotyping Hispanics: The differential effect to fresearch method, label, and degree of contact. International Journal of Intercultural Relations, 8, 17–27.
  • Markus, H. ve Kitayama, S. (1991). Culture and the self: Implications for cognition, emotion, and motivation, Psychological Review, 2, 224–253.
  • Moore, J. W. (1970). Mexican Americans. Englewood Cliffs, NJ: Prentice- Hall.
  • Munoz, F. U., ve Endo, R. (1982). Perspectives on minority group mental health. Washington, DC: University Press of America.
  • O’brien, S. (1987). Cultural rihgts in the United States: A Conlict of values, Law and Inequality Journal, 5, 267-358.
  • Özcoşar, İ. (2008). Bir Yüzyıl, Bir Sancak, Bir Cemaat 19.yüzyılda Mardin Süryanileri, İstanbul: Beyan Yayınları.
  • Özcoşar, İ. (2009). Merkezileşme Sürecinde Bir Taşra Kenti MARDİN (1800-1900). Mardin: Mardin Artuklu Üniversitesi Yayınları.
  • Pieper, A. (1999). Etiğe Giriş. Çev: Veysel Atayman-Gönül Sezer. İstanbul: Ayrıntı Yay.
  • Prosser, M. (1978). The cultural dialogue: An introduction to intercultural communications. Boston: Houghton Miflin Company.
  • Sabogal, F., Mar 􀒓ın, G., Otero-Sabogal, R., ve Mar 􀒓ın, B. V. (1987). Hispanic familism and acculturation: What changes and what doesn’t? Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 9, 397–412.
  • Sarı, E. (2007). Kültür, Kimlik, Politika: Mardin’de Kültürlerarasılık. Doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Sarı, E. (2010). Mardin’de Kültürelarasılık, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Şenışık, P. (2010. Rethinking Muslim and Christian communities in late nineteenth century Ottoman Crete: Insights from the Cretan Revolt of 1897, Browse, Area and Ethnic Studies, Journal of Modern Greek Studies, 28(1).
  • Şişman, M. (1994). Örgüt Kültürü. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Smith, P. G. (1978). Theories of Value and Problems of Education. Urbana-Chicaho- London: University of Illinois Press.
  • TDK, (1983). Türkçe Sözlük, Ankara: Türk Dil Kurumu Yay.
  • Tomasi, J. (1991). Individual rights and community virtues, Ethics, 101(3), 521-36. Türkiye Ansiklopedisi, İstanbul: İletişim Yayınları, c. 12, 496-514.
  • Ülken, H. Z. (2001). Bilgi ve Değer. (2. bs.). İstanbul: Ülken Yay.
  • Yavuz, Ş. (2007). Değerlerin Şeceresi, Sınırı, ve Devamlılığı: Değerlerin Dini Sosyal Karakteri ve Sürekliliği, Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, (ss. 89-110), 26- 28 Kasım 2004, İstanbul: Dem Yay.

Birlikte Yaşamaya Yönelik Değerlerin Müslüman ve Hristiyanlar Arasında Gerçekleşme İmkânı (Mardin İli Örneği)

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 27, 41 - 73, 01.06.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı birlikte yaşamaya yönelik değerlerlerin Müslüman ve Hristiyanlar arasında gerçekleşme imkanının belirlenmesidir. Araştırmanın amacı birlikte yaşamaya yönelik değerler olarak nitelendirilen değerlerin Müslümanlar ve Hristiyanların birlikte yaşadığı bir coğrafyada gerçekleşme imkânı açısından anlamlı ilişkisinin olup olmadığını sınamaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. İlgili analizlerde deg?is?kenlerle ilgili ki-kare testi uygulanmıs?tır. Ki-kare analiz sonuçları incelendig?inde tüm değer maddeleri için katılımcıların sözkonusu değerlerin gerçekleşme imkânı hakkındaki görüşleri ile mensup oldukları din arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişki bulunmus?tur (tüm değer maddeleri için p

Kaynakça

  • Akbaba-Altun, S. (2001). Örgüt Sağlığı. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Altaş, N. (2003). Çokkültürlülük ve Din Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Alvirez, D., ve Bean, F. D. (1976). The Mexican American family, In C. H. Mindel, & R. N. Habertein (Eds.), Ethnic families in America (pp. 271– 291). New York, NY: Elsevier.
  • Aydın, S. (1996). Türkiye’de Etnik Yapı, Yüzyıl Biterken Cumhuriyet Dönemi. Ankara: Öteki Yayınevi.
  • Aydın, S. (1998). Kimlik Sorunu, Ulusallık ve Türk Kimliği. Ankara: Öteki Yayınevi.
  • Aydın, S., Emiroglu, K., Özel, O., ve Ünsal, S. (2000). Mardin: Aşiret-Cemaat-Devlet. Ankara: Öteki Yayınevi.
  • Bartley. W. W. (1971). Morality and religion. London: Macmillan and Co ltd.
  • Brehier, E. (1966). Bugünkü Felsefe Konuları. Çev: Mehmet Toprak, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Burton, J. (2000). Anglo-Ottoman relations and the image of the Turk in Tamburlaine.
  • Cajveer, A., Daniels, M., ve McDermott, R. (2012). On valuing peers, theories of learning and intercultural competence. Computer Science Education, Special Issue, Contributing Student Pedagogy, 22(4), 319-342.
  • Deardorff, D. (2006). The identiication and assessment of intercultural competence as a student outcome of internationalization at institutions of higher education in the United States. Journal of Studies in International Education , 10 , 241 – 266 .
  • Erkanal, H. (2005). Mardin’in Mezopotamya Kültürleri Açısından Yeri ve Önemi, Tasın Bellegi: Mardin içinde, İstanbul: YKY, 23-39.
  • Evangeliou, C. C. (2003). Dangereous Deviations from Judaism: Islamic and Christian Fanaticism, Mediterranean Quarterly, 14(3), 86-111.
  • Fargues, P. (2001). Demographic Islamization: Non-Muslims in Muslim countries, SAIS Review, 21(2), 103-116.
  • Frankena, W. R. (1967). Value and valuation, Encyclopedia of Philosophy, V. III, London.
  • Göndoğan, A. O. (2007). Ben ve Öteki: Değerler Dünyasının Gerginliği, Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu: 28 Kasım 2004-İstanbul: Bildiriler (s. 71-79). İstanbul: Dem Yay.
  • Gudmunsdottir, S. (1991). Values in pedagogical content knowledge, Journal of Teacher Education, 41(3), 44-52.
  • Hourani, A. H. (1947). Minorities in the Arab World, London: Oxford University Press.
  • Hourani, F. (1985). Reason and tradition in Islamic ethics. Journal of Medieval and Early Modern Studies, 30(1), 125-156.
  • Karpat, K. H. (2001). Giriş, Osmanlı ve Dünya. İstanbul: Ufuk Kitapları.
  • Köylü, M. (2010). Dünya Dinlerinde Ahlak. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Kuçuradi, İ. (1988). İnsan ve Değerleri. Ankara: T.F.K. Yay.
  • Mar 􀒓ın, G. (1984). Stereotyping Hispanics: The differential effect to fresearch method, label, and degree of contact. International Journal of Intercultural Relations, 8, 17–27.
  • Markus, H. ve Kitayama, S. (1991). Culture and the self: Implications for cognition, emotion, and motivation, Psychological Review, 2, 224–253.
  • Moore, J. W. (1970). Mexican Americans. Englewood Cliffs, NJ: Prentice- Hall.
  • Munoz, F. U., ve Endo, R. (1982). Perspectives on minority group mental health. Washington, DC: University Press of America.
  • O’brien, S. (1987). Cultural rihgts in the United States: A Conlict of values, Law and Inequality Journal, 5, 267-358.
  • Özcoşar, İ. (2008). Bir Yüzyıl, Bir Sancak, Bir Cemaat 19.yüzyılda Mardin Süryanileri, İstanbul: Beyan Yayınları.
  • Özcoşar, İ. (2009). Merkezileşme Sürecinde Bir Taşra Kenti MARDİN (1800-1900). Mardin: Mardin Artuklu Üniversitesi Yayınları.
  • Pieper, A. (1999). Etiğe Giriş. Çev: Veysel Atayman-Gönül Sezer. İstanbul: Ayrıntı Yay.
  • Prosser, M. (1978). The cultural dialogue: An introduction to intercultural communications. Boston: Houghton Miflin Company.
  • Sabogal, F., Mar 􀒓ın, G., Otero-Sabogal, R., ve Mar 􀒓ın, B. V. (1987). Hispanic familism and acculturation: What changes and what doesn’t? Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 9, 397–412.
  • Sarı, E. (2007). Kültür, Kimlik, Politika: Mardin’de Kültürlerarasılık. Doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Sarı, E. (2010). Mardin’de Kültürelarasılık, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Şenışık, P. (2010. Rethinking Muslim and Christian communities in late nineteenth century Ottoman Crete: Insights from the Cretan Revolt of 1897, Browse, Area and Ethnic Studies, Journal of Modern Greek Studies, 28(1).
  • Şişman, M. (1994). Örgüt Kültürü. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Smith, P. G. (1978). Theories of Value and Problems of Education. Urbana-Chicaho- London: University of Illinois Press.
  • TDK, (1983). Türkçe Sözlük, Ankara: Türk Dil Kurumu Yay.
  • Tomasi, J. (1991). Individual rights and community virtues, Ethics, 101(3), 521-36. Türkiye Ansiklopedisi, İstanbul: İletişim Yayınları, c. 12, 496-514.
  • Ülken, H. Z. (2001). Bilgi ve Değer. (2. bs.). İstanbul: Ülken Yay.
  • Yavuz, Ş. (2007). Değerlerin Şeceresi, Sınırı, ve Devamlılığı: Değerlerin Dini Sosyal Karakteri ve Sürekliliği, Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, (ss. 89-110), 26- 28 Kasım 2004, İstanbul: Dem Yay.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA26JJ52JG
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Akif Akto Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Akto, A. (2014). Birlikte Yaşamaya Yönelik Değerlerin Müslüman ve Hristiyanlar Arasında Gerçekleşme İmkânı (Mardin İli Örneği). Değerler Eğitimi Dergisi, 12(27), 41-73.