Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dünya’da ve Türkiye’de DemirYolu Kazaları Nedeniyle Meydana Gelen Ölüm Oranlarının Karşılaştırılması

Yıl 2017, Sayı: 5, 45 - 52, 30.06.2017

Öz

Ulaştırma modları içerisinde demiryolu, havayolu
taşımacılığından sonra en emniyetli olanıdır. Ülkeler
demiryolu taşımacılığında emniyeti geliştirmek ve
sürdürmek için sürekli çaba harcamaktadırlar. Bu
nedenle son 10 yılda birçok ülkede demiryolu altyapı
işletmecileri ve tren işletmecileri için emniyet
yönetim sisteminin kurulması zorunlu tutulmuştur.
Demiryolu da dahil tüm ulaştırma modları için
kaza inceleme kurulları kurulmuştur. Bu çabaların
sonucu olarak, demiryolu kazaları nedeniyle meydana
gelen ölüm oranları azalma eğilimindedir.
Bu çalışmada; Türkiye’deki ölüm oranlarının başta
Avrupa Birliği ülkeleri olmak üzere diğer ülkelerle
ile karşılaştırması yapılmıştır. Karşılaştırmada
milyon tren.km ölçek olarak alınmıştır. Türkiye’de
demiryolu kazaları nedeniyle meydana gelen ölüm
oranları azalma eğilimindedir. Ancak diğer ülkelerle
karşılaştırıldığında Türkiye son sırada kalmaktadır.

Kaynakça

  • [1] Gör, E., TCDD emniyet yönetim sistemi (kaza araştırma), Demiryolu Kazaları Çalıştayı, 5-7 Mayıs 2016, Antalya.
  • [2] Demiryolu Emniyet Yönetmeliği, Resmi Gazete, 19/11/2015, 29537.
  • [3] Demiryolu Kazalarını ve Olaylarını Araştırma ve İnceleme Yönetmeliği Resmi Gazete, 16/07/2015, 29418.
  • [4] Evans, A.W., Rail safety and rail privatisation in Britain, Accident Analysis and Prevention 39 (2007) 510–523.
  • [5] Evans, A.W., Rail safety and rail privatisation in Japan, Accident Analysis and Prevention 42 (2010) 1296– 1301.
  • [6] TC Devlet Demiryolları İstatistik Yıllığı 2011-2015, ISSN 1300-2503, Ankara, 2016.
  • [7] TC Devlet Demiryolları İstatistik Yıllığı 2010-2014, ISSN 1300-2503, Ankara, 2015.
  • [8] TC Devlet Demiryolları İstatistik Yıllığı 2009-2013, ISSN 1300-2503, Ankara, 2014.
  • [9] TC Devlet Demiryolları İstatistik Yıllığı 2008-2012, ISSN 1300-2503, Ankara, 2013.
  • [10] TC Devlet Demiryolları İstatistik Yıllığı 2007-2011, ISSN 1300-2503, Ankara, 2012.
  • [11] TC Devlet Demiryolları İstatistik Yıllığı 2006-2010, ISSN 1300-2503, Ankara, 2011.
  • [12] TC Devlet Demiryolları İstatistik Yıllığı 2005-2009, ISSN 1300-2503, Ankara, 2010.
  • [13] TC Devlet Demiryolları İstatistik Yıllığı 2004-2008, ISSN 1300-2503, Ankara, 2009.
  • [14] TC Devlet Demiryolları İstatistik Yıllığı 2003-2007, ISSN 1300-2503, Ankara, 2008.
  • [15] 2014 Railway safety performance in the European Union, European Railway Agency, France, 2014.
  • [16] 2014-15 Annual Statistical Release, Office of Rail and Road, Rail Safety Statistics, Office of Rail and Road 17 September 2015.
  • [17] Liu, X., Saat, R.M., Barkan, C.P.L., Analysis of causes of major train derailment and their effect on accident rates, USDOT Region V Regional University Transportation Center Final Report, NEXTRANS Project No. 062IY03.
  • [18] Andrew, W.E., Fatal train accidents on Europe’s railways: 1980–2009, Accident Analysis and Prevention 43, 391-401, 2011.
  • [19] TCDD Tesisler Dairesi Başkanlığı, Sinyalizasyon Yol Boyu Sistemleri ve Mekanik Sinyal Şube Müdürlüğü Kayıtları, Nisan 2016.
  • [20] Level crossing safety in the European Union, European Railway Agency, 2012.
  • [21] Laapotti, S., Comparison of fatalmotor vehicle accidents at passive and active railway level crossings in Finland, IATSS Research, IATSSR-00112; No of Pages 6.
  • [22] Evans, A.W., Fatal accidents at railway level crossings in Great Britain 1946–2009, Accident Analysis and Prevention, 43 (2011) 1837-1845.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hakemsiz Akademik ve Popüler Yayınlar
Yazarlar

Ömür Akbayır

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 5

Kaynak Göster

IEEE Ö. Akbayır, “Dünya’da ve Türkiye’de DemirYolu Kazaları Nedeniyle Meydana Gelen Ölüm Oranlarının Karşılaştırılması”, Demiryolu Mühendisliği, sy. 5, ss. 45–52, Haziran 2017.