BibTex RIS Kaynak Göster

İÇ DENETÇİ İLE İÇ DENETİM RAPORLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN EKONOMETRİK ANALİZİ

Yıl 2011, Sayı: 6, 62 - 70, 13.07.2016

Öz

İlk olarak özel sektörün kuruluşlarının işlevlerini etkin yürütmek ve geliştirmek üzere tesis edilmiş olan iç denetim mekanizması kamu kurumları tarafından da aynı amaçlar doğrultusunda uygulanmaya başlanılmıştır. Kamu kurumları söz konusu olduğunda değerlendirmeye toplum çıkarları ve kamu kaynaklarının kullanımı dahil olmaktadır.
İç denetim, kurumun faaliyetlerine değer katmak ve
bunları geliştirmek amacıyla tasarlanmış bağımsız,
nesnel güvence sağlama ve danışmanlık faaliyetidir.
İç denetim faaliyeti, uygunluk, performans, mali, bilgi
teknolojileri ve sistem denetimi uygulamalarını içermektedir.

İç denetçiler görev sonuçlarını raporlamalıdırlar. Raporlarda,
varılan sonuçlar, yapılan tavsiyeler ve önerilen
eylem planlarının yanında, görevin hedeflerini ve
kapsamını ve sonuçları, iç denetçinin görüş ve kanaatleri
de bulunmalıdır.
İç denetim iç denetçiler tarafından yerine getirilmekte
olduğundan ve bunun sonucunda denetim raporu
hazırlandığından iç denetçi ile iç denetim raporları
arasında kuvvetli bir bağlantının olması gerektiği söylenebilir.
İç denetçi ile iç denetim raporları arasındaki
ilişkiyi kurumlar itibariyle veriler üzerinden genel olarak
değerlendirmek mümkündür.
Bu çalışmamızda, genel değerlendirmeler haricinde
mevcut verilerin ekonometrik olarak (regresyon) analiz
edilerek elde edilen sonuçlara göre iç denetçi ile iç
denetim raporları arasındaki ilişki değerlendirilecektir.

Kaynakça

  • 1. AKTAŞ, Ramazan, ‘İç Denetim Merkezi Uyumlaştırma Birimi (İç Denetim Koordinasyon Kurulu)’, Mali Hukuk Dergisi, S:132,2007. 2. ASLAN, Bayram, ‘Bir Yönetim Fonksiyonu Olarak İç Denetim’, Sayıştay Dergisi, S:77, 2010.
  • 3. BRYMAN, Alan, CRAMER, Duncan. Quantitative Data Analysis with SPSS Release 10 For Windows- A Guide For Social Scientists, Routledge, 2001.
  • 4. CANDAN, Ekrem, ‘Kamuda İç Kontrol Algılamaları ve Uygulamadaki Sorunlar Hakkında Bir Değerlendirme – III’,
  • 5. icden.meb.gov.tr/.../Ekrem_Candan__ic_ kontrol_2009%5B1%5D.doc (erişim tarihi: 23.11.2010)
  • 6. ÇAVUŞOĞLU, M., DURU,O, ‘İç Denetim’, Siyasal Vakfı Bülteni, S:20,2007.
  • 7. DEMİRBAŞ, Mahmut, ‘İç Kontrol Ve İç Denetim Faaliyetlerinin Kapsamında Meydana
  • 8. Gelen Değişimler’, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S:7, 2005.
  • 9. ERKAN, M., KARAKOÇ, M., ÖZDEMİR, S, ‘Avrupa Birliği Sürecinde Kamuda İç denetim:
  • 10. Pamukkale Üniversitesi Örneği’ Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, C.X II,S I, 2010.
  • 11. GÖNÜLAÇAR, Şener, ‘İç Denetimde Hedefler ve Beklentiler’, Mali Hukuk Dergisi, S:130-131,2007.
  • 12. GÜRKAN, Nazmi Z, Türk Kamu Mali Yönetiminde İç Denetim ve İç Denetim Algısı,
  • 13. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Maliye Bölü- mü,2009.
  • 14. KELEŞ, Hayrullah, ‘Kamuda Etkin Bir Denetim İçin Temel Şartlar’, www.tkgm.gov.tr/turkce/dosyalar/diger/icerikdetaydh229.doc (erişim tarihi: 22.11.2010)
  • 15. KESİK, Ahmet, ‘5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Bağlamında ve AB Sürecinde Türk Kamu İç Mali Kontrol Sistemi’, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S:9, 2005.
  • 16. KOÇAK,SüleymanY., KAVAKOĞLU, Tamer, ‘İl Özel İdarelerinde İç Denetim Sisteminin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Araştırma’, Sayıştay Dergisi, S:77, 2010.
  • 17. KORKMAZ, Umut, (a)‘Kamuda İç Denetim (I)’, Bütçe Dünyası Dergisi, C:2,S:25,2007. (b)‘Kamuda İç Denetim (II)’, Bütçe Dünyası Dergisi, C:2,S:26,2007.
  • 18. MİDYAT, C.Sabri, ‘Kamuda İç Denetim: Tartışmalı Birkaç Husus ve Yapılması Gerekenler (I)’, Mali Hukuk Dergisi, S: 132, 2007.
  • 19. UZUN, K. Ali, ‘Kamu Yönetiminde İç Kontrol ve İç Denetim Yaklaşımı’, www.denetimnet.net/UserFiles/.../İç%20Kontrol-Ali%20 Kamil%20Uzun.pdf (erişim tarihi: 22.11.2010)
  • 20. UZUN, Fuat, ‘İç Denetim ve Fransa Uygulaması’, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, C:12,S:9, 2007. 21. İç Denetim Koordinasyon Kurulu (İDKK), (a) Kamu İç Denetim Genel Raporu - 2008, 2009. (b) Kamu İç Denetim Genel Raporu - 2009, 2010. (c) Kamu İç Denetim Raporlama Standartları (d) Kamu İç Denetim Standartları (e) Kamu İç Denetim Rehberi
Yıl 2011, Sayı: 6, 62 - 70, 13.07.2016

Öz

Kaynakça

  • 1. AKTAŞ, Ramazan, ‘İç Denetim Merkezi Uyumlaştırma Birimi (İç Denetim Koordinasyon Kurulu)’, Mali Hukuk Dergisi, S:132,2007. 2. ASLAN, Bayram, ‘Bir Yönetim Fonksiyonu Olarak İç Denetim’, Sayıştay Dergisi, S:77, 2010.
  • 3. BRYMAN, Alan, CRAMER, Duncan. Quantitative Data Analysis with SPSS Release 10 For Windows- A Guide For Social Scientists, Routledge, 2001.
  • 4. CANDAN, Ekrem, ‘Kamuda İç Kontrol Algılamaları ve Uygulamadaki Sorunlar Hakkında Bir Değerlendirme – III’,
  • 5. icden.meb.gov.tr/.../Ekrem_Candan__ic_ kontrol_2009%5B1%5D.doc (erişim tarihi: 23.11.2010)
  • 6. ÇAVUŞOĞLU, M., DURU,O, ‘İç Denetim’, Siyasal Vakfı Bülteni, S:20,2007.
  • 7. DEMİRBAŞ, Mahmut, ‘İç Kontrol Ve İç Denetim Faaliyetlerinin Kapsamında Meydana
  • 8. Gelen Değişimler’, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S:7, 2005.
  • 9. ERKAN, M., KARAKOÇ, M., ÖZDEMİR, S, ‘Avrupa Birliği Sürecinde Kamuda İç denetim:
  • 10. Pamukkale Üniversitesi Örneği’ Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, C.X II,S I, 2010.
  • 11. GÖNÜLAÇAR, Şener, ‘İç Denetimde Hedefler ve Beklentiler’, Mali Hukuk Dergisi, S:130-131,2007.
  • 12. GÜRKAN, Nazmi Z, Türk Kamu Mali Yönetiminde İç Denetim ve İç Denetim Algısı,
  • 13. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Maliye Bölü- mü,2009.
  • 14. KELEŞ, Hayrullah, ‘Kamuda Etkin Bir Denetim İçin Temel Şartlar’, www.tkgm.gov.tr/turkce/dosyalar/diger/icerikdetaydh229.doc (erişim tarihi: 22.11.2010)
  • 15. KESİK, Ahmet, ‘5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Bağlamında ve AB Sürecinde Türk Kamu İç Mali Kontrol Sistemi’, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S:9, 2005.
  • 16. KOÇAK,SüleymanY., KAVAKOĞLU, Tamer, ‘İl Özel İdarelerinde İç Denetim Sisteminin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Araştırma’, Sayıştay Dergisi, S:77, 2010.
  • 17. KORKMAZ, Umut, (a)‘Kamuda İç Denetim (I)’, Bütçe Dünyası Dergisi, C:2,S:25,2007. (b)‘Kamuda İç Denetim (II)’, Bütçe Dünyası Dergisi, C:2,S:26,2007.
  • 18. MİDYAT, C.Sabri, ‘Kamuda İç Denetim: Tartışmalı Birkaç Husus ve Yapılması Gerekenler (I)’, Mali Hukuk Dergisi, S: 132, 2007.
  • 19. UZUN, K. Ali, ‘Kamu Yönetiminde İç Kontrol ve İç Denetim Yaklaşımı’, www.denetimnet.net/UserFiles/.../İç%20Kontrol-Ali%20 Kamil%20Uzun.pdf (erişim tarihi: 22.11.2010)
  • 20. UZUN, Fuat, ‘İç Denetim ve Fransa Uygulaması’, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, C:12,S:9, 2007. 21. İç Denetim Koordinasyon Kurulu (İDKK), (a) Kamu İç Denetim Genel Raporu - 2008, 2009. (b) Kamu İç Denetim Genel Raporu - 2009, 2010. (c) Kamu İç Denetim Raporlama Standartları (d) Kamu İç Denetim Standartları (e) Kamu İç Denetim Rehberi
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47TP37TC
Bölüm Makale
Yazarlar

Müslüm Parlak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Parlak, M. (2016). İÇ DENETÇİ İLE İÇ DENETİM RAPORLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN EKONOMETRİK ANALİZİ. Denetişim(6), 62-70.

TR Dizin'de yer alan Denetişim dergisi yayımladığı çalışmalarla; alanındaki profesyoneller, akademisyenler ve düzenleyiciler arasında etkili bir iletişim ağı kurarak, etkin bir denetim ve yönetim sistemine ulaşma yolculuğunda önemli mesafelerin kat edilmesine katkı sağlamaktadır.