Denizcilik taşımacılığında yakıt tüketimi, çevre
kirliliği ve insan hatasından kaynaklanan deniz kazalarını azaltmak ve yeşil
taşımacılık sağlamak amacıyla insansız gemiler denizcilik sektörünün
gündemindedir. İnsansız gemilerin; gemi sahipleri, daha fazla enerji
tasarrufu, seyir emniyeti ve çevre güvenliği açısından denizcilik sektörüne
birçok yararı olacaktır. Ancak insansız gemilerin; siber saldırılar, iş kayıpları, gemi adamlarının becerilerine olumsuz
etkileri, yüke ilişkin kazaların artması vb. yeni riskleri de beraberinde
getireceği düşünülmektedir. Çalışmanın amacı uluslararası ticaretin geleceği insansız
gemilerin güçlü ve zayıf taraflarını, fırsat ve tehditleri (GZFT) ortaya koymak, insansız gemilerin
hukuki boyutlarını inceleyerek yapılması gereken hukuki ve teknik düzenlemelere
ilişkin önerilerde bulunmaktır. Çalışmada, dünyada insansız gemilere ilişkin
çalışmalar, sorunlar veriskler incelenmiş, insansız gemilerin Güçlü ve Zayıf
Yönler, Fırsatlar ve Tehditler (GZFT) Analizi yapılmış, 1982 Uluslararası Birleşmiş Milletler Deniz Hukuku Sözleşmesi,
Uluslararası Denizcilik Örgütü Sözleşmeleri, diğer uluslararası denizcilik
sözleşmeleri ve ulusal mevzuatta insansız gemiler ile ilgili düzenlemeler
gözden geçirilmiş olup, söz konusu mevzuatta yapılması gereken düzenlemelere
ilişkin öneriler verilmiştir.
İnsansız gemiler denizcilik sözleşmeleri insansız gemilerin yasal boyutları deniz taşımacılığı deniz ticareti
Unmanned
vessels are the maritime sector’s agenda to reduce environmental pollution,
fuel consumption and marine accidents caused by human error and to provide
green shipping. The unmanned vessels have a number of benefits for the maritime sector from
the points of shipowners in terms of more energy efficiency, safety of navigation and
environment. However, unmanned vessels bring
some risks such as cyber attacks, job losses, negative effects concerning the skills of seafarers, and increase in the risk of cargo
related incidents. The objective of
this paper is to put forward strengths and weaknesses, opportunities and
threats of unmanned vessels, to investigate legal aspects of unmanned ships and
to give some suggestions related to legislative and technical regulations
concerning unmanned ships. In this paper, the studies, problems and risks related to unmanned vessels in the world are
investigated, Strengths and Weaknesses, Opportunities and Threats (SWOT)
Analysis has been conducted, United Nations Convention on the Law of the Sea (UNCLOS),
1982, International Maritime Organization
(IMO) Conventions and other international shipping conventions relating
unmanned vessels have
been reviewed and some suggestions have been
given on legal regulations of unmanned ships.
Unmanned vessels shipping conventions legal aspects of unmanned vessels marine transportation marine trade
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts