BibTex RIS Kaynak Göster

İzmir Alsancak Limanı Etki Alanı ve İzmir Kentinin Ekonomik Yapısı ile Bağı

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 2, 67 - 81, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • Baran, Hitay. (2008). TCDD İzmir Alsancak Liman İşletme Müdürlüğü 2006- 2007 Verilerine Dayanılarak Yapılan Analiz Çalışması, İzmir: İzmir Ticaret Odası, Kent Danışmanlığı Ofisi.
  • Baran, Hitay. (2010). Limanların Etki Alanı Saptanması İçin Bir Yöntem Önerisi (İzmir Alsancak Limanı), Doktora Tezi, DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Barda, Süleyman. (1982). Ulaştırma Ekonomisi. Istanbul: Menteş Kitabevi.
  • Carstensen, Fred V. ve Lott, VVifliam F. ve Shrestha, Hemanta. (2001). The Economic Impact of Connecticut's Deepwater Ports: An Implan and Remi Analysis. Connecticut Center For Economic Analysis. University of Connecticut.
  • Durgu, C. (2000): Liman İşletmeciliği, Yayınlanmamış Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi.
  • İzmir Ticaret Odası (1996). Izmir Limanı Stratejik Planı. Komisyon Raporu. İzmir: İzmir Ticaret Odası
  • Kocagil, B. (2004). Liman Planlamasında Matematiksel Yöntemler Ve Mersin Limanı Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Oral, E.Z. Deveci, D.A. ve Çetin, İ.B. (2005) Konteyner Limanlarındaki Gelişme ve Değişmeleri Etkileyen Faktörler. V. Ulusal Kıyı Mühendisliği Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Bodrum: İnşaat Mühendisleri Odası Ankara ve Muğla Şubesi.
  • Oral, E.Z.ve Deveci, D.A. (2004). Ege Bölgesi Liman Alternatiflerinin Toplu Değerlendirilmesi” Türkiye Kıyılar 04 Konferansı Bildiriler Kitabı. Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • T.C. Devlet Planlama Teşkilatı. (2007). “Denizyolu Ulaşımı: Özel İhtisas Komisyon Raporu.” Dokuzuncu Kalkınma Planı 2007-2013. Ankara: T.C. Devlet Planlama Teşkilatı.
  • T.C. Devlet Planlama Teşkilatı. (2001). “Ulaştırma Özel İhtisas Komisyonu Raporu Deniz Yolu Ulaştırması Alt Komisyonu Raporu.” Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı. Ankara: T.C. Devlet Planlama Teşkilatı.
  • T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü (2009). T.C. Devlet Demiryolları İstatistik Yıllığı 2004-2008, Ankara: T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü
  • Topaloğlu, H. (2007). Dış Ticaret Yüklerimizin Taşınmasındaki Terminal Durumları ve Liman Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü.
  • TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası. (2007). 6. Ulusal Kıyı Mühendisliği Sempozyumu Bildiriler Kitabı. İzmir: TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası.
  • Türk Liman İşletmecileri Derneği ve İstanbul Üniversitesi Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Bölümü Öğretim Elemanları. (2006). Türk Limancılık Sektörü Raporu. İstanbul: Türk Liman İşletmecileri Derneği.
  • Ulaştırma Bakanlığı, Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü. (2000). Türkiye Cumhuriyeti Ulusal Liman Gelişim Master Plan Çalışması. Ankara: Ulaştırma Bakanlığı, Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü.
  • Zorlu, Ö. (2008). Türk Limanlarının İşletme Verimliliğinin İrdelenmesi ve Transit Liman İhtiyacı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.

İZMİR ALSANCAK LİMANI’NIN ETKİ ALANI VE İZMİR KENTİNİN EKONOMİK YAPISI İLE BAĞI

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 2, 67 - 81, 01.06.2010

Öz

İktisadi faaliyetlerin temel altyapı yatırımlarından bir tanesi olan liman yatırımının gerçekleşmesi bulunduğu bölgenin ve onun etki alanındaki birikimin ne ölçüde ticari, katma değer ürün veya sanayi potansiyeline dönüştüğüne bağlıdır. Limanlar sadece bulundukları bölge ve kentin ekonomisi ile etkileşime girmekle kalmayıp, sosyal, kültürel ve mekansal açıdan da kentin karakteristiklerinde önemli izler bırakır. Tarih içerisinde, İzmir kenti ile sahip olduğu limanlar arasında her zaman sosyo-ekonomik açıdan bir etkileşim ola gelmiştir. Bu etkileşim bugün İzmir Alsancak Limanı ile devam etmektedir. Bu çalışmada tezde, limanların etki alanlarının tespiti ile bölgesel ve kentsel ekonomiler üzerindeki etkileri İzmir kenti ve İzmir Alsancak Limanı örneği ile incelenmiştir. Bu kapsamda İzmir Alsancak limanının kullanıcıları analiz edilerek İzmir Alsancak Limanı’nın etki alanı tespit edilmeye çalışılmış; limanın İzmir ekonomisi ile bağı araştırılmıştır

Kaynakça

  • Baran, Hitay. (2008). TCDD İzmir Alsancak Liman İşletme Müdürlüğü 2006- 2007 Verilerine Dayanılarak Yapılan Analiz Çalışması, İzmir: İzmir Ticaret Odası, Kent Danışmanlığı Ofisi.
  • Baran, Hitay. (2010). Limanların Etki Alanı Saptanması İçin Bir Yöntem Önerisi (İzmir Alsancak Limanı), Doktora Tezi, DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Barda, Süleyman. (1982). Ulaştırma Ekonomisi. Istanbul: Menteş Kitabevi.
  • Carstensen, Fred V. ve Lott, VVifliam F. ve Shrestha, Hemanta. (2001). The Economic Impact of Connecticut's Deepwater Ports: An Implan and Remi Analysis. Connecticut Center For Economic Analysis. University of Connecticut.
  • Durgu, C. (2000): Liman İşletmeciliği, Yayınlanmamış Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi.
  • İzmir Ticaret Odası (1996). Izmir Limanı Stratejik Planı. Komisyon Raporu. İzmir: İzmir Ticaret Odası
  • Kocagil, B. (2004). Liman Planlamasında Matematiksel Yöntemler Ve Mersin Limanı Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Oral, E.Z. Deveci, D.A. ve Çetin, İ.B. (2005) Konteyner Limanlarındaki Gelişme ve Değişmeleri Etkileyen Faktörler. V. Ulusal Kıyı Mühendisliği Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Bodrum: İnşaat Mühendisleri Odası Ankara ve Muğla Şubesi.
  • Oral, E.Z.ve Deveci, D.A. (2004). Ege Bölgesi Liman Alternatiflerinin Toplu Değerlendirilmesi” Türkiye Kıyılar 04 Konferansı Bildiriler Kitabı. Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • T.C. Devlet Planlama Teşkilatı. (2007). “Denizyolu Ulaşımı: Özel İhtisas Komisyon Raporu.” Dokuzuncu Kalkınma Planı 2007-2013. Ankara: T.C. Devlet Planlama Teşkilatı.
  • T.C. Devlet Planlama Teşkilatı. (2001). “Ulaştırma Özel İhtisas Komisyonu Raporu Deniz Yolu Ulaştırması Alt Komisyonu Raporu.” Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı. Ankara: T.C. Devlet Planlama Teşkilatı.
  • T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü (2009). T.C. Devlet Demiryolları İstatistik Yıllığı 2004-2008, Ankara: T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü
  • Topaloğlu, H. (2007). Dış Ticaret Yüklerimizin Taşınmasındaki Terminal Durumları ve Liman Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü.
  • TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası. (2007). 6. Ulusal Kıyı Mühendisliği Sempozyumu Bildiriler Kitabı. İzmir: TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası.
  • Türk Liman İşletmecileri Derneği ve İstanbul Üniversitesi Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Bölümü Öğretim Elemanları. (2006). Türk Limancılık Sektörü Raporu. İstanbul: Türk Liman İşletmecileri Derneği.
  • Ulaştırma Bakanlığı, Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü. (2000). Türkiye Cumhuriyeti Ulusal Liman Gelişim Master Plan Çalışması. Ankara: Ulaştırma Bakanlığı, Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü.
  • Zorlu, Ö. (2008). Türk Limanlarının İşletme Verimliliğinin İrdelenmesi ve Transit Liman İhtiyacı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hitay Baran Bu kişi benim

Çınar Atay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baran, H., & Atay, Ç. (2010). İZMİR ALSANCAK LİMANI’NIN ETKİ ALANI VE İZMİR KENTİNİN EKONOMİK YAPISI İLE BAĞI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 2(2), 67-81.
AMA Baran H, Atay Ç. İZMİR ALSANCAK LİMANI’NIN ETKİ ALANI VE İZMİR KENTİNİN EKONOMİK YAPISI İLE BAĞI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. Haziran 2010;2(2):67-81.
Chicago Baran, Hitay, ve Çınar Atay. “İZMİR ALSANCAK LİMANI’NIN ETKİ ALANI VE İZMİR KENTİNİN EKONOMİK YAPISI İLE BAĞI”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 2, sy. 2 (Haziran 2010): 67-81.
EndNote Baran H, Atay Ç (01 Haziran 2010) İZMİR ALSANCAK LİMANI’NIN ETKİ ALANI VE İZMİR KENTİNİN EKONOMİK YAPISI İLE BAĞI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 2 2 67–81.
IEEE H. Baran ve Ç. Atay, “İZMİR ALSANCAK LİMANI’NIN ETKİ ALANI VE İZMİR KENTİNİN EKONOMİK YAPISI İLE BAĞI”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 67–81, 2010.
ISNAD Baran, Hitay - Atay, Çınar. “İZMİR ALSANCAK LİMANI’NIN ETKİ ALANI VE İZMİR KENTİNİN EKONOMİK YAPISI İLE BAĞI”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 2/2 (Haziran 2010), 67-81.
JAMA Baran H, Atay Ç. İZMİR ALSANCAK LİMANI’NIN ETKİ ALANI VE İZMİR KENTİNİN EKONOMİK YAPISI İLE BAĞI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2010;2:67–81.
MLA Baran, Hitay ve Çınar Atay. “İZMİR ALSANCAK LİMANI’NIN ETKİ ALANI VE İZMİR KENTİNİN EKONOMİK YAPISI İLE BAĞI”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, 2010, ss. 67-81.
Vancouver Baran H, Atay Ç. İZMİR ALSANCAK LİMANI’NIN ETKİ ALANI VE İZMİR KENTİNİN EKONOMİK YAPISI İLE BAĞI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2010;2(2):67-81.

Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz

Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.

Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts


download    download   download

                                               18441     23882   23881      13875                                                                                                     27606    13880  13876   27184    download