BibTex RIS Kaynak Göster

THE WHITNESSING AS A FORMAL CONDITION OF MARRIAGE IN HANAFIS AND ITS EFFECTS ON CONSTRUCTION OF CONTRACT

Yıl 2016, Cilt: 52 Sayı: 3, 31 - 50, 01.09.2016

Öz

This article will examine
witnessing in the marriage
agreement and its effects
on legal results. Hanafi law
books of the Classical Age
say if there aren’t witnesses
in marriage, it will be invalid.
Modern literature says
that condition of validity
depends on the presence of
witnesses. The reason for
this is that witnesses do not
function as compulsory element
for wedding. On this
basis, whether marriages
without witnesses are valid
or invalid is discussed.
Additionally, marriage
is similar to commercial
law. Considering this, it is
understood that there is distinction
between fasid and
batil marriage. We know
with certainty that marriage
is more favourable than
supererogatory worship. It
is understood that marriage
is similar to worships.
Therefore, there isn’t any
distinction between fasid
and batil marriage. Besides,
witnesses function as formal
condition for marriage.
Considering this, if there
aren’t witnesses and if
marriage is invalid, it is
understood that marriage is
only a formal contract.

HANEFÎLERDE NİKÂH AKDİNİN ȘEKLÎ BİR ȘARTI OLARAK ȘAHİTLİK VE AKDİN İN’İKADINA ETKİSİ

Yıl 2016, Cilt: 52 Sayı: 3, 31 - 50, 01.09.2016

Öz

Bu makale, Hanefîlerde şahitliğin nikâh akdindeki
yeri, hukukî neticelere etkisi ve bu akitte şekil ya da
rıza niteliklerinin hangilerinin baskın olduğu üzerinde
duracaktır. Klasik dönem Hanefî fıkıh kitaplarında
şahitler olmaksızın nikâhın in’ikad etmeyeceği ifade
edilmiştir. Konuya ilişkin modern literatürde ise
şahitlerin bulunması akdin in’ikad değil sıhhat şartı
olarak değerlendirilmiştir. Bu; şahitliğin, akdin rüknü
olan icap kabulün gerçekleşmesinde zorunlu bir unsur
olmamasından ileri gelmektedir. Buna dayalı olarak
şahitsiz kıyılan nikâhın bâtıl mı yoksa fâsid olarak mı
değerlendirileceği tartışılmıştır. Nikâhın muamelata
benzerliği göz önünde bulundurulduğunda onda bâtıl/
fâsid ayrımının mevcudiyeti zorunlu olmaktadır. Bu
akdin nafile ibadetten daha hayırlı olduğu dikkate
alındığında ise ibadetlere benzediği, bu yüzden bâtıl/
fâsid ayırımının yapılamayacağı anlaşılmaktadır.
Diğer yandan bir şekil şartı olarak şahitler bulunmadığında
nikâhın bâtıl olduğu kabul edildiğinde; akdin
şeklî karakterinin baskın olduğu ortaya çıkmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA88JU82RS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

ÖMER Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2016
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 52 Sayı: 3

Kaynak Göster

ISNAD Yılmaz, ÖMER. “HANEFÎLERDE NİKÂH AKDİNİN ȘEKLÎ BİR ȘARTI OLARAK ȘAHİTLİK VE AKDİN İN’İKADINA ETKİSİ”. Diyanet İlmi Dergi 52/3 (Eylül 2016), 31-50.