Amaç: Bu çalışmanın amacı, klinik öncesi dönemde yer alan birinci basamak deneyimi sırasında elde edilen kazanımları
öğrencilerin bakış açısından değerlendirmektir.
Gereç ve Yöntem: Araştırmanın yöntemi nitelikseldir. 2017-2018
eğitim öğretim yılında Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi 3. Sınıfında uygulanan
Birinci Basamak Deneyimi programı sonrasında 147 öğrenciden elde edilen gözlem
ve deneyim raporları değerlendirilmiş, yapı ve içerik açısından beklentileri
karşılayan 61 rapora içerik ve tematik analizi uygulanmıştır.
Bulgular: Ortaya çıkan öğrenci kazanımları, “Tıbbi Bilgi
Kazanımları”, “Temel Beceri Kazanımları”, “Profesyonelliğe yönelik tutum ve
davranış kazanımları”, “Kendi yeterliklerini ve sınırlarını fark etme”, “Aile
Hekimliği ve Birinci Basamak uygulamalarını tanıma” ve “Programın Tıp
Eğitiminin Diğer Bileşenleri ile İlişkilendirilmesi ve Öğrenmeye Katkısı”
başlıkları altında kategorize edilmiştir.
Sonuç: Birinci
basamak deneyimi programının hekim
adaylarının tıbbi bilgi ve becerilerini artırıcı, profesyonelliğe yönelik tutum ve davranışlarını
geliştirici olduğu kadar kendi yeterlik ve sınırlarının fark etmelerine olanak
sağlayan bir program olduğu ortaya çıkmıştır. Program aynı zamanda Aile
Hekimliği disiplinin tanınmasını da sağlamıştır. Sonuç olarak, araştırmamız, Fakültemizde klinik öncesi dönemde uygulanan Birinci
Basamak Deneyimi programının amacına ulaştığını, öğrenciler gözüyle kazanımların
oldukça kapsamlı olduğunu göstermektedir.
Birinci Basamak Tığ Eğitimi Niteliksel Araştırma Aile Hekimliği
Objective:
The aim of this study is to evaluate the acquirements of the students during
the preclinical Family Medicine experience with their own perspectives.
Methods:
The methodology of the study is qualitative. In the 2017-2018 education year,
observation and experience reports of the 147 students at the end of the
Primary Care Experience Program applied in 3rd class of Marmara University
Medical School were evaluated in terms of structure and content. After that,
thematic analysis was applied to 61 reports that met the expectations in terms
of structure and content.
Results:
The acquirements of the students were classified as: "Medical
knowledge" , "Basic clinical skills", "Attitudes and
behaviors towards professionalism", "Awareness of their own
competences and boundaries", "Recognition of family medicine and
primary care practices" and
"Associating medical education with the other components and contribution
to learning ".
Conclusion:
This research revealed that the primary care experience program is a program
that enables physician candidates to develop their attitudes and behaviors
towards professionalism, to improve their medical knowledge and skills, as well
as to be able to recognize their own competencies and boundaries. The program
also allowed recognition of the discipline of the Family Medicine by the
students. In conclusion, our research showed that the Primary Care Experience
Program implemented in the preclinical period in our school reached the
purpose, and acquirements of the students at the end of the program are quite
extensive.
Primary Care Medical Education Qualitative Research Family Medicine
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 2 |