Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MARİNALARIN OPTİMUM BAĞLAMA KAPASİTESİNİN BELİRLENMESİNDE KUYRUK TEORİSİ YAKLAŞIMI: BODRUM ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 11, 93 - 106, 27.05.2019
https://doi.org/10.18613/deudfd.565147

Öz

Marinalardan hizmet alan yatların yoğun dönemlerde
açıkta bekleme yapmaları veya ihtiyaç duydukları hizmete hemen ulaşamamaları
söz konusudur. Yat sahipleri için bu durum sefer maliyetlerini arttırmakta ve
çekme-atma, bakım-tutum gibi hizmetleri zamanında alamayan yatların değer
kaybına uğramasına sebep olmaktadır. Bekleme süresini azaltarak hizmete ulaşımı
kolaylaştırmak için yapılacakların başında ilgili marinadaki bağlama yeri
kapasitesinin arttırılması gelmektedir. Marinalar için bağlama kapasitesinin arttırılması
büyük yatırım planlamalarını beraberinde getirmektedir. Bu çalışmanın amacı,
sıkışıklık yaşayan Muğla Büyükşehir Belediyesi Bodrum Marina’nın
yoğunluğunun analiz edilmesi ve ilgili marinanın
optimum bağlama yeri kapasitesinin belirlenmesidir. Sıkışıklığa bağlı olarak
gelişen hizmet açığını ortadan kaldırmak için gerekli operasyonel ve yönetimsel
tedbirlerin belirlenmesi için Bodrum Marina’dan alınan veriler kuyruk teorisi
yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiştir. Bekleme süresi maliyetini en aza
indirgemek amacıyla kuyruk teorisi yaklaşımının uygulanması, marinadaki bağlama
yeri sayısının yeterli olup olmadığını ortaya koymuştur. Sonuçlara göre marina
yöneticilerine bağlama yeri kapasiteleri konusunda almaları gereken önlemler
hakkında tavsiyelerde bulunulmuştur. 

Kaynakça

  • Am, M. (2015). Study the problem of congestion in Emkaser port by using queuing theory. International Journal of Applied Research, 1(9), 417-423.
  • Dragu, V., Dinu, O., Rusca, A., Burciu, Ş., ve Roman, E. A. (2017). Queuing theory models used for port equipment sizing. IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering. 227. 012040 doi:10.1088/1757-9X/227/1/012040.
  • Dragović, B. ve Zrnić, N. D. (2011). A Queuing Model Study of Port Performance Evolution. Analele Universităţii Eftimie Murgu Reşiţa. Fascicula de Inginerie, 18(2), 65-77.
  • Gürhan, G., (2000). İzmir Limanı Konteyner Terminali Optimum Kapasite Analizi, III. Ulusal Kıyı Mühendisliği Sempozyumu. Çanakkale, Türkiye.
  • Jingjing, X. ve Dong, L. (2012). Queuing Models to Improve Port Terminal Handling Service. Systems Engineering Procedia, 4, 345–351. http://doi.org/10.1016/j.sepro.2011.11.085
  • Mrnjavac E., Zenzerovic, Z., (2000). "Modelling of port container terminal using the queuing theory ", in: European Transport / Trasporti Europei, VI. 15: pp. 54-58.
  • Munisamy, S. (2010). Timber Terminal Capacity Planning Through Queuing Theory. Maritime Economics & Logistics, 12(2), 147-161. http://doi.org/10.1057/mel.2010.3
  • Saeed, N. ve Larsen, O. I. (2016). Application of queuing methodology to analyze congestion : A case study of the Manila International Container Terminal, Philippines. Case Studies on Transport Policy, 4(2), 143–149. http://doi.org/10.1016/j.cstp.2016.02.001
  • Shiba, M. (1959). An Application of Queuing Theory in Misaki Fishing Port Planning. The Operations Research Society of Japan, 130–138.
  • Tekin, B. (2015). Sağlık Servisi Sistemlerinin Etkinliği: Bir Kamu Hastanesi ve Özel Hastane Karşılaştırması. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1):483-506.
  • Zehendner, E., Absi, N., Dauzère-Pérès, S. ve Feillet, D. (2011). Solving the resource allocation problem in a multimodal container terminal as a network flow problem. In: Computational Logistics: Second International Conference Proceedings. Hamburg, Gemrany.

QUEUING THEORY APPROACH IN DETERMINING OPTIMAL MOORING CAPACITY OF MARINAS: CASE STUDY OF BODRUM

Yıl 2019, Cilt: 11, 93 - 106, 27.05.2019
https://doi.org/10.18613/deudfd.565147

Öz

Yachts may not anchor in marinas during peak periods
and cannot reach the service they need. For yacht owners, this increase the
costs of the voyage and causes the yachts to lose value due to the lack of
timely services such as wintering, repair and maintenance. In order to
facilitate access to the service and decrease the waiting time, the first thing
to do is to increase the mooring capacity of the marinas which requires large
investment planning. The aim of this study is to analyze the traffic of the
Bodrum Marina of Mugla Metropolitan Municipality, which is experiencing
congestion, and to determine the optimum mooring capacity.
In order to determine the operational and managerial
measures necessary to overcome the service gap that has been developed due to
the congestion, the data provided from Bodrum Marina were analyzed using
queuing theory approach.
The application of
the queuing theory approach to reduce the cost of waiting time to the least
possible amount has made it clear whether the number of mooring points in the
marina is sufficient.
According to the
results, recommendations have been made to the marina managers about the
precautions they should take regarding the mooring capacities.

Kaynakça

  • Am, M. (2015). Study the problem of congestion in Emkaser port by using queuing theory. International Journal of Applied Research, 1(9), 417-423.
  • Dragu, V., Dinu, O., Rusca, A., Burciu, Ş., ve Roman, E. A. (2017). Queuing theory models used for port equipment sizing. IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering. 227. 012040 doi:10.1088/1757-9X/227/1/012040.
  • Dragović, B. ve Zrnić, N. D. (2011). A Queuing Model Study of Port Performance Evolution. Analele Universităţii Eftimie Murgu Reşiţa. Fascicula de Inginerie, 18(2), 65-77.
  • Gürhan, G., (2000). İzmir Limanı Konteyner Terminali Optimum Kapasite Analizi, III. Ulusal Kıyı Mühendisliği Sempozyumu. Çanakkale, Türkiye.
  • Jingjing, X. ve Dong, L. (2012). Queuing Models to Improve Port Terminal Handling Service. Systems Engineering Procedia, 4, 345–351. http://doi.org/10.1016/j.sepro.2011.11.085
  • Mrnjavac E., Zenzerovic, Z., (2000). "Modelling of port container terminal using the queuing theory ", in: European Transport / Trasporti Europei, VI. 15: pp. 54-58.
  • Munisamy, S. (2010). Timber Terminal Capacity Planning Through Queuing Theory. Maritime Economics & Logistics, 12(2), 147-161. http://doi.org/10.1057/mel.2010.3
  • Saeed, N. ve Larsen, O. I. (2016). Application of queuing methodology to analyze congestion : A case study of the Manila International Container Terminal, Philippines. Case Studies on Transport Policy, 4(2), 143–149. http://doi.org/10.1016/j.cstp.2016.02.001
  • Shiba, M. (1959). An Application of Queuing Theory in Misaki Fishing Port Planning. The Operations Research Society of Japan, 130–138.
  • Tekin, B. (2015). Sağlık Servisi Sistemlerinin Etkinliği: Bir Kamu Hastanesi ve Özel Hastane Karşılaştırması. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1):483-506.
  • Zehendner, E., Absi, N., Dauzère-Pérès, S. ve Feillet, D. (2011). Solving the resource allocation problem in a multimodal container terminal as a network flow problem. In: Computational Logistics: Second International Conference Proceedings. Hamburg, Gemrany.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Barış Kuleyin

Volkan Çetinkaya

Onur Akdaş

Yayımlanma Tarihi 27 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11

Kaynak Göster

APA Kuleyin, B., Çetinkaya, V., & Akdaş, O. (2019). MARİNALARIN OPTİMUM BAĞLAMA KAPASİTESİNİN BELİRLENMESİNDE KUYRUK TEORİSİ YAKLAŞIMI: BODRUM ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 11, 93-106. https://doi.org/10.18613/deudfd.565147
AMA Kuleyin B, Çetinkaya V, Akdaş O. MARİNALARIN OPTİMUM BAĞLAMA KAPASİTESİNİN BELİRLENMESİNDE KUYRUK TEORİSİ YAKLAŞIMI: BODRUM ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. Mayıs 2019;11:93-106. doi:10.18613/deudfd.565147
Chicago Kuleyin, Barış, Volkan Çetinkaya, ve Onur Akdaş. “MARİNALARIN OPTİMUM BAĞLAMA KAPASİTESİNİN BELİRLENMESİNDE KUYRUK TEORİSİ YAKLAŞIMI: BODRUM ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 11, Mayıs (Mayıs 2019): 93-106. https://doi.org/10.18613/deudfd.565147.
EndNote Kuleyin B, Çetinkaya V, Akdaş O (01 Mayıs 2019) MARİNALARIN OPTİMUM BAĞLAMA KAPASİTESİNİN BELİRLENMESİNDE KUYRUK TEORİSİ YAKLAŞIMI: BODRUM ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 11 93–106.
IEEE B. Kuleyin, V. Çetinkaya, ve O. Akdaş, “MARİNALARIN OPTİMUM BAĞLAMA KAPASİTESİNİN BELİRLENMESİNDE KUYRUK TEORİSİ YAKLAŞIMI: BODRUM ÖRNEĞİ”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 11, ss. 93–106, 2019, doi: 10.18613/deudfd.565147.
ISNAD Kuleyin, Barış vd. “MARİNALARIN OPTİMUM BAĞLAMA KAPASİTESİNİN BELİRLENMESİNDE KUYRUK TEORİSİ YAKLAŞIMI: BODRUM ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 11 (Mayıs 2019), 93-106. https://doi.org/10.18613/deudfd.565147.
JAMA Kuleyin B, Çetinkaya V, Akdaş O. MARİNALARIN OPTİMUM BAĞLAMA KAPASİTESİNİN BELİRLENMESİNDE KUYRUK TEORİSİ YAKLAŞIMI: BODRUM ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2019;11:93–106.
MLA Kuleyin, Barış vd. “MARİNALARIN OPTİMUM BAĞLAMA KAPASİTESİNİN BELİRLENMESİNDE KUYRUK TEORİSİ YAKLAŞIMI: BODRUM ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 11, 2019, ss. 93-106, doi:10.18613/deudfd.565147.
Vancouver Kuleyin B, Çetinkaya V, Akdaş O. MARİNALARIN OPTİMUM BAĞLAMA KAPASİTESİNİN BELİRLENMESİNDE KUYRUK TEORİSİ YAKLAŞIMI: BODRUM ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2019;11:93-106.

Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz

Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.

Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts


download    download   download

                                               18441     23882   23881      13875                                                                     27606  13880 13876  27184   download