In this research,
the effects of biology laboratory applications based on transformative learning
theory bounded by Mezirow on critical thinking skills of science teacher
candidates were examined. For this purpose, the pre-test post-test control
group-free design of the quasi-experimental method was used. The study group
consisted of the students who were attending the 2nd year of science teaching
at a state university and who took the general biology laboratory I and II
courses of the 2017- 2018 academic year. The research was conducted with a
total of 73 teacher candidates in three different laboratory branches. In order
to collect the data, semi-structured interview and document analysis methods
were used together with the Scientific Epistemological Views Scale. When the
data collected within the scope of the research were analyzed, it was
determined that the pre-test scores of the pre-test scores of the teachers'
scientific epistemological views scale changed significantly (t= -4.67,
p=.000) and the application
carried out accordingly increased the epistemological views of the prospective
teachers. Based on qualitative and quantitative findings, recommendations for
further research are presented.
Transformative learning theory epistemological views teacher education science education biology laboratory
Bu araştırma kapsamında Mezirow tarafından
sınırları belirlenen dönüştürücü (transformative) öğrenme kuramına dayalı yürütülen
biyoloji laboratuvarı uygulamalarının, fen bilgisi öğretmen adaylarının
epistemolojik görüşleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla, deneme
öncesi modelin öntest sontest kontrol grupsuz deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubu, bir devlet üniversitesinde Fen Bilgisi Öğretmenliği
Ana Bilim Dalı 2. sınıfa devam eden ve 2017-2018 öğretim yılı genel biyoloji
laboratuvarı I ve II derslerini alan öğrencilerden oluşturulmuştur. Araştırma
73 öğretmen adayı ile toplam üç farklı laboratuvar şubesinde yürütülmüştür.
Verilerin toplanması için Bilimsel Epistemolojik Görüş Ölçeği (BEGÖ) ile birlikte yarı
yapılandırılmış görüşme ve doküman incelemesi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler analiz
edildiğinde, öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik görüşler ölçeği
sontest puanlarının öntest puanlarından anlamlı düzeyde farklılaştığı (t= -4.67, p=.000)
ve buna bağlı olarak yürütülen uygulamanın öğretmen adaylarının epistemolojik
görüşlerini arttırdığı belirlenmiştir. Nitel ve nicel bulgulardan yola çıkarak
daha sonraki araştırmalar için öneriler sunulmuştur.
epistemolojik görüş Dönüştürücü öğrenme kuramı öğretmen eğitimi fen bilgisi eğitimi biyoloji laboratuvarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 52 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.