BibTex RIS Kaynak Göster

ANADOLU UNIVERSITY OPEN EDUCATION FACULTY OFFICE LOCATION BY ANALYTIC HIERARCY PROCESS

Yıl 2016, Sayı: 50, 148 - 161, 30.10.2016

Öz

Anadolu
University Open and Distance Education system has been trying to appeal to
everybody from every profession, age and income group through distance
education since 1982.

 

The students
enrolled the system organize freely their capacity and use different learning
environments like e-campus system, iTunesU, face-to-face teaching services,
television broadcasts and some advanced technologies like videoconference,
without interrupting their daily productivity. Open Education Faculty Offices,
106 at home  and 6 in abroad play an important role in the sustainability
of the system by providing logistical support to the students on many issues.
These faculty offices are the most important connecting points for the students
living in different provinces for communication with the university. Besides
getting the text books from the offices, students take many information and
document like student ID cards, military suspension papers,  grade
notification documents, renewing the student ID cards and de-registration.
Since the number of active students approaches to 1.5 million, the offices
specially in the big cities have great importance for the functioning the
system. It is inevitable to open new offices or location changing of  the
existing ones since the system expanding day by day.







In this study, Analytic Hierarchy Process (AHP)
was used 
which is one
of the Multi-Criteria Decision Making 
in order to determine the most
appropriate place for the potential offices. For issues like determining the
most appropriate place, besides intuitive approach, cost plays an importing
role. 

Kaynakça

  • Aras, H., Ş. Erdoğmuş ve E. Koç. (2004). Multi-criteria selection for a wind observation station location using analytic hierarchy process. Renewable Energy. 29: 1383-1392.
  • Aydın, Ö., S. Öznehir ve E. Akçalı. (2009). Ankara için optimal hastane yeri seçiminin Analitik Hiyerarşi Süreci ile modellenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İ. İ. B. F. Dergisi. 14/2: 69-86.
  • Kuruüzüm, A. ve N. Atsan. (2001). Analitik Hiyerarşi Yöntemi ve işletmecilik alanındaki uygulamaları. Akdeniz İ. İ. B. F. Dergisi. 1: 83-105.
  • Lu, Jie ve diğerleri. (2007). Multi-Objective Group Decision Making Methods, Software and Applications with Fuzzy Set Techniques. Imperial College Press: London.
  • Özden, Ünal H. (2008). “Analitik Hiyerarşi Yöntemi ile İlkokul Seçimi” Marmara Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: XXIV, Sayı: 1.
  • Saaty, Thomas L. (2013). The modern science of multicriteria decision making and its practical applications: The AHP/ANP approach. Operations Research. 61/5: 1101-1118.
  • Saaty, Thomas L. (1986). “Axiomatic foundations of the AHP”, Management Science, 32: 841-855.
  • Saaty, Thomas L. (1994). How to make a decision: The Analytic Hierarchy Process. Interfaces. 24/6: 19-43.
  • Saaty, Thomas L. ve Luis G. Vargas. (2012). Models, Methods, Concepts & Applications of the Analytic Hierarchy Process. Springer: USA.
  • Subramanian N. ve R. Ramanathan (2012). A review of applications of Analytic Hierarchy Process in operations management. Int. J Production Economics. 138: 215-241.
  • Sağır, M., A. Öztürk ve Ö. Öztürk. (2013). Yöneylem Araştırması II. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını: Ankara.
  • Timor, Mehpare. (2011). Analitik Hiyerarşi Prosesi. Türkmen Kitabevi: İstanbul.
  • Zhou, P., B. W. Ang ve K. L. Poh. (2006). Decision analysis in energy and environmental modeling: An update. Energy. 31: 2604-2622.

ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ BÜROSU YERİ SEÇİMİNİN ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE BELİRLENMESİ

Yıl 2016, Sayı: 50, 148 - 161, 30.10.2016

Öz

Anadolu Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim
Sistemi, 1982 yılından bu yana uzaktan öğretim yoluyla her yaş, her gelir ve
her meslek grubundan insana hitap etmeye çalışarak bir ilke imza atmıştır.
Sisteme dahil olan öğrenci, e-kampüs sisteminden, kitaplara, İTunes U’dan,
yüzyüze öğretim hizmetlerine, televizyon yayınlarından, videokonferans gibi
gelişmiş teknolojilere kadar farklı öğrenme ortamlarını kullanarak, günlük
üretkenliğini aksatmadan öğrenimlerini kendi kapasiteleri doğrultusunda özgürce
düzenleyebilmektedir. Sistemin sürdürülebilirliğinde önemli rol oynayan
Açıköğretim Fakültesi Büroları yurtiçinde 106 ve yurtdışında 6 tane olmak
üzere, öğrencilere birçok konuda lojistik destek sağlamaktadırlar. Farklı
illerde yaşayan öğrenciler için fakülte büroları üniversite ile iletişimi
sağlayan en önemli bağlantı noktalarıdır. Öğrenciler, ders kitaplarını
bürolardan almakla birlikte, öğrenci belgesi, 
askerlik tecil belgesi, not bildirim belgesi, yeniden öğrenci kimlik ve
tanıtım kartı düzenleme işlemleri, kayıt sildirme ve daha birçok bilgi ve belge
için fakülte bürolarına gitmektedirler. Aktif öğrenci sayısının 1,5 milyona
yaklaştığı sistemde, özellikle büyükşehirlerde faaliyet gösteren büroların
yeri, sistemin işlerliği açısından büyük öneme sahiptir. Günden güne genişleyen
büyüyen sistemde, zaman içerisinde mevcut bürolara yenilerinin eklenmesi yada
büro yeri değişikliği yaşanması kaçınılmazdır.



Bu çalışmada, sisteme dahil olacak potansiyel
bürolar için açılacakları illerde en uygun yeri belirleyebilmek  için, Çok Kriterli Karar Verme Yöntemlerinden
biri olan, Analitik Hiyerarşi Sürecinden (AHP- Analytic Hierarchy Process)
yararlanılmıştır. Genelde bu tür yer seçimi konularında sezgisel yaklaşımların
yanısıra maliyet gibi konular ön planda tutulmaktadır. Bu çalışma ile AHP
yönteminin yer seçimi problemlerinde kullanılabilirliğini ve yaygınlaşmasını
sağlamak amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • Aras, H., Ş. Erdoğmuş ve E. Koç. (2004). Multi-criteria selection for a wind observation station location using analytic hierarchy process. Renewable Energy. 29: 1383-1392.
  • Aydın, Ö., S. Öznehir ve E. Akçalı. (2009). Ankara için optimal hastane yeri seçiminin Analitik Hiyerarşi Süreci ile modellenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İ. İ. B. F. Dergisi. 14/2: 69-86.
  • Kuruüzüm, A. ve N. Atsan. (2001). Analitik Hiyerarşi Yöntemi ve işletmecilik alanındaki uygulamaları. Akdeniz İ. İ. B. F. Dergisi. 1: 83-105.
  • Lu, Jie ve diğerleri. (2007). Multi-Objective Group Decision Making Methods, Software and Applications with Fuzzy Set Techniques. Imperial College Press: London.
  • Özden, Ünal H. (2008). “Analitik Hiyerarşi Yöntemi ile İlkokul Seçimi” Marmara Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: XXIV, Sayı: 1.
  • Saaty, Thomas L. (2013). The modern science of multicriteria decision making and its practical applications: The AHP/ANP approach. Operations Research. 61/5: 1101-1118.
  • Saaty, Thomas L. (1986). “Axiomatic foundations of the AHP”, Management Science, 32: 841-855.
  • Saaty, Thomas L. (1994). How to make a decision: The Analytic Hierarchy Process. Interfaces. 24/6: 19-43.
  • Saaty, Thomas L. ve Luis G. Vargas. (2012). Models, Methods, Concepts & Applications of the Analytic Hierarchy Process. Springer: USA.
  • Subramanian N. ve R. Ramanathan (2012). A review of applications of Analytic Hierarchy Process in operations management. Int. J Production Economics. 138: 215-241.
  • Sağır, M., A. Öztürk ve Ö. Öztürk. (2013). Yöneylem Araştırması II. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını: Ankara.
  • Timor, Mehpare. (2011). Analitik Hiyerarşi Prosesi. Türkmen Kitabevi: İstanbul.
  • Zhou, P., B. W. Ang ve K. L. Poh. (2006). Decision analysis in energy and environmental modeling: An update. Energy. 31: 2604-2622.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öznur Öztürk

Gülsen Serap Çekerol

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 50

Kaynak Göster

APA Öztürk, Ö., & Çekerol, G. S. (2016). ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ BÜROSU YERİ SEÇİMİNİN ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(50), 148-161.
AMA Öztürk Ö, Çekerol GS. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ BÜROSU YERİ SEÇİMİNİN ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ekim 2016;(50):148-161.
Chicago Öztürk, Öznur, ve Gülsen Serap Çekerol. “ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ BÜROSU YERİ SEÇİMİNİN ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE BELİRLENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 50 (Ekim 2016): 148-61.
EndNote Öztürk Ö, Çekerol GS (01 Ekim 2016) ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ BÜROSU YERİ SEÇİMİNİN ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 50 148–161.
IEEE Ö. Öztürk ve G. S. Çekerol, “ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ BÜROSU YERİ SEÇİMİNİN ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE BELİRLENMESİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 50, ss. 148–161, Ekim 2016.
ISNAD Öztürk, Öznur - Çekerol, Gülsen Serap. “ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ BÜROSU YERİ SEÇİMİNİN ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE BELİRLENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 50 (Ekim 2016), 148-161.
JAMA Öztürk Ö, Çekerol GS. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ BÜROSU YERİ SEÇİMİNİN ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:148–161.
MLA Öztürk, Öznur ve Gülsen Serap Çekerol. “ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ BÜROSU YERİ SEÇİMİNİN ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE BELİRLENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 50, 2016, ss. 148-61.
Vancouver Öztürk Ö, Çekerol GS. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ BÜROSU YERİ SEÇİMİNİN ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016(50):148-61.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.