Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

Brutalist Architecture and Sculpture: David Umemoto’s Sculptures

Yıl 2019, Ahmet Yakupoğlu Anısına Şehir, Sanat ve Tasarım Özel Sayısı, 1 - 16, 13.03.2019

Öz

The notion of industrial revolution and the resulting modernity
created important effects in the field of architecture as well as art
movements. In the early 20th century, the main motivation of the field of
architecture was there construction of the cities after the worldwar. In architectural
designs, the details and ornaments that have come to the fore in the previous periods  have been replaced by concepts such as
simplicity, integrity and functionality.

In general, the Brutal architecture
can be defined as an architectural trend that emerged in Europe after the 1950s
and use draw materials such as steel and glass in an approach that uses concrete
as a basic material but which improvesits boundaries.





The study deals with the relation
ship  between the brutalist architecture and
sculpture, which is one of the important trends in the field of architecture after
modernism. This relationship will be evaluated with in the frame work of basic design
partnerships in both fields such as material, form, rhythm and texture. In this
context, the works of David Umemoto, who produced architectural sculptures and considered
as brutalist, will be examined.

Kaynakça

  • Çobanoğlu, Ş. (2011). Modernizm sonrası batı heykel sanatında biçimsel yaklaşımlar ve taş. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Dixon, T. (2016, Ekim 18). Artist spotlight: David Umemoto. https://www.trnk-nyc.com/blog/david-umemoto/ adresinden erişildi.
  • Erdemir, Z. (2016). Loft kavramına farklı bir bakış açısı brütalizm. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • Heynen, H. (2011). Mimarlık ve modernite. İstanbul: Versus Yayınevi.
  • Kiremitçi, A., & Kılınç, C. (2016). Betonun yarattığı akım: Brütalizm. Hazır Beton Dergisi, 138, 83 - 86.
  • Korkmazoğlu, D. (2016). Renzo piano yapılarının değişen mimari süreçler üzerinden incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Larut, M. (2013). Modern mimarlığın ortaya çıkışı ve gelişimi. https://fordizayn.wordpress.com/2013/03/12/modern-mimarligin-ortaya-cikisi-vegelisimi/ adresinden erişildi.
  • Özbalta, N. B. (2017). Brütalist yapıların bölgesel etkilere bağlı olarak biçimlenişleri İngiltere, Türkiye ve Brezilya örnekleri. İstanbul: YTU Mimarlık Fakültesi.
  • Özertural, R. (2007). Çağdaş sanat ortamında birbirine yaklaşan iki disiplin: mimari ve heykel. Yayımlanmamış yüksek yisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. Salgın, B. (2007). Brüt beton, brütalizm ve Türkiye örnekleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Sezgin, F. (2005). Mimarlığın geleceği üzerine kestirimler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(3).

Brütalist Mimari ve Heykel İlişkisi: David Umemoto’nun Heykelleri

Yıl 2019, Ahmet Yakupoğlu Anısına Şehir, Sanat ve Tasarım Özel Sayısı, 1 - 16, 13.03.2019

Öz

Endüstri
devrimi ve buna bağlı olarak ortaya çıkan modernite kavramı, sanat akımlarının
yanında mimarlık alanında da önemli etkiler yaratmıştır.  20.yy’ın başlarında mimarlık alanının temel
motivasyonu, şehirlerin dünya savaşından sonra yeniden inşasıdır. Mimari
tasarımlarda geçmiş dönemlerde kullanılan detayların ve süslemelerin yerini,
yalınlık, bütünlük kavramları almış ve işlevsellik ön plana çıkmıştır.



Brütalist
mimari genel hatlarıyla, 1950’ler sonrası Avrupa’da ortaya çıkan ve temel
malzemenin beton olduğu, ancak kendi sınırlarını geliştiren bir yaklaşımla
çelik ve camın ham halde kullanıldığı bir mimarlık akımı olarak tanımlanabilir.



Çalışma,
modernizm sonrası mimarlık alanının önemli akımlardan biri olan brütalist
mimari ve heykel arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. Bu ilişki, malzeme, form,
ritim, doku gibi, her iki alanın temel tasarım ortaklıkları çerçevesinde
değerlendirilecektir. Bu bağlamda brütalist olarak değerlendirilen ve mimarimsi
heykeller üreten David Umemoto’nun eserleri incelenecektir.

Kaynakça

  • Çobanoğlu, Ş. (2011). Modernizm sonrası batı heykel sanatında biçimsel yaklaşımlar ve taş. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Dixon, T. (2016, Ekim 18). Artist spotlight: David Umemoto. https://www.trnk-nyc.com/blog/david-umemoto/ adresinden erişildi.
  • Erdemir, Z. (2016). Loft kavramına farklı bir bakış açısı brütalizm. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • Heynen, H. (2011). Mimarlık ve modernite. İstanbul: Versus Yayınevi.
  • Kiremitçi, A., & Kılınç, C. (2016). Betonun yarattığı akım: Brütalizm. Hazır Beton Dergisi, 138, 83 - 86.
  • Korkmazoğlu, D. (2016). Renzo piano yapılarının değişen mimari süreçler üzerinden incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Larut, M. (2013). Modern mimarlığın ortaya çıkışı ve gelişimi. https://fordizayn.wordpress.com/2013/03/12/modern-mimarligin-ortaya-cikisi-vegelisimi/ adresinden erişildi.
  • Özbalta, N. B. (2017). Brütalist yapıların bölgesel etkilere bağlı olarak biçimlenişleri İngiltere, Türkiye ve Brezilya örnekleri. İstanbul: YTU Mimarlık Fakültesi.
  • Özertural, R. (2007). Çağdaş sanat ortamında birbirine yaklaşan iki disiplin: mimari ve heykel. Yayımlanmamış yüksek yisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. Salgın, B. (2007). Brüt beton, brütalizm ve Türkiye örnekleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Sezgin, F. (2005). Mimarlığın geleceği üzerine kestirimler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(3).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seval Alp

Yayımlanma Tarihi 13 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Ahmet Yakupoğlu Anısına Şehir, Sanat ve Tasarım Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Alp, S. (2019). Brütalist Mimari ve Heykel İlişkisi: David Umemoto’nun Heykelleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi1-16.
AMA Alp S. Brütalist Mimari ve Heykel İlişkisi: David Umemoto’nun Heykelleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Published online 01 Mart 2019:1-16.
Chicago Alp, Seval. “Brütalist Mimari Ve Heykel İlişkisi: David Umemoto’nun Heykelleri”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Mart (Mart 2019), 1-16.
EndNote Alp S (01 Mart 2019) Brütalist Mimari ve Heykel İlişkisi: David Umemoto’nun Heykelleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1–16.
IEEE S. Alp, “Brütalist Mimari ve Heykel İlişkisi: David Umemoto’nun Heykelleri”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, ss. 1–16, Mart 2019.
ISNAD Alp, Seval. “Brütalist Mimari Ve Heykel İlişkisi: David Umemoto’nun Heykelleri”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2019. 1-16.
JAMA Alp S. Brütalist Mimari ve Heykel İlişkisi: David Umemoto’nun Heykelleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;:1–16.
MLA Alp, Seval. “Brütalist Mimari Ve Heykel İlişkisi: David Umemoto’nun Heykelleri”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2019, ss. 1-16.
Vancouver Alp S. Brütalist Mimari ve Heykel İlişkisi: David Umemoto’nun Heykelleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019:1-16.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.