Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kırıkkale Şehir İçi Ulaşımda Alternatif Sistem Değerlendirmesi

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 431 - 437, 11.03.2016

Öz

Şehirlerde yaşayan insan sayısı artma eğilimi gösterdikçe şehir içi ulaşımda zor hale gelmektedir. Bunun bir sonucu olarak, insanlar ulaşım için alternatif yollar kullanırlar. Taksiler, otobüsler, minibüsler, özel araçlar gibi ulaşım sistemleri günümüz ulaşım sistemlerinin başında gelir. Bu çalışma kapsamında, Kırıkkale ili şehir içi yolcu taşımada alternatif sistemler üzerine çalışılmıştır. Çalışmalar sonucunda 12,5 km boyunda raylı toplu taşıma sisteminin, şehir içi yolcu taşımasına etkisi araştırılmıştır. Kırıkkale ilinde, şehir içi yolcu taşıma amacıyla kullanılan 61.276 kayıtlı araç bulunmaktadır. Ek olarak, Kırıkkale – Samsun yolu üzerinde özel araçlarıyla şehirle rarası yolculuk yapan insanlar hesaba katıldığında, araç sayısı ve yolcu trafiğinde önemli bir artış söz konusu olmuştur. Kırıkkale ili için önem arz eden şehir içi bağlantı yollarında yaklaşık 100.000 çalışan nüfus ve 40.000 civarında öğrenci nüfusunun her gün şehir içi taşıma yapması neticesinde, raylı toplu taşımaya ihtiyacın olduğu görülmüştür. Bu çalışmada, Kırıkkale şehir içi ulaşım sistemlerinde kullanılacak tramvay (Kaleray) hattı sistemine ait tasarımlar, maliyet analizleri ve değerlendirmeler yapılmıştır.

Kaynakça

  • M. Tanış, K. Öğüt, Orta Ölçekli Kentler için Toplu Taşıma Seçeneklerinin Teknik ve Mali Karşılaştırması, 5. Kentsel Altyapı Ulusal Sempozyumu, Hatay-Türkiye, (2007) 132-146.
  • M. Gökdağ, M. Yüksel, Enerji Verimliliği Açısından Demiryollarının Önemi ve Geliştirilmesi, Ulusal Enerji Verimliliği Sempozyumu, Ankara-Türkiye, (1999).
  • A. Kabasakal, A. Solak Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 (1) (2010)123-136.
  • D. Levinson, J. Mathieu, D. Gillen, A. Kanafani The Annals of Regional Science 31 (1997) 189–215.
  • Anonim, http://www.ubak.gov.tr/Rayli_Sistem_Kriterleri.pdf (Erişim tarihi: 15th of May, 2015).
  • Anonim, http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Trafik/TrafikHacimHaritasi.aspx (Erişim tarihi: 15th of May, 2015).

Alternative System Assessment in Kırıkkale Urban Transport

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 431 - 437, 11.03.2016

Öz

The number of people is growing continue in cities so urban transport is becoming difficult. As a result, the people use alternative roads for transportation. Taxis, buses, vans, private cars such transportation systems come at the start of today’s transportation systems. In this scope of work, on the alternative systems are studied for urban passenger transport in Kırıkkale city. In end of the work, the effect of urban passenger transport is investigated for 12,5 km of lenght of rail transportation system. There are 61.276 registered vehicle in Kırıkkale city for urban passenger transport purpose. In addition, whenintercity travel that make people with private cars on Kırıkkale – Samsun road consider, number of vehicle and passenger traffic a significant increase is been in question.As a result of approximately 100.000 workers and 40.000 students make urban transportation on important urban link roads for Kırıkkale city, rail public transport is needed. In this work, tram line system meant to be use in Kırıkkale urban transport systems of designs, cost analysis and evaluations is made.

Kaynakça

  • M. Tanış, K. Öğüt, Orta Ölçekli Kentler için Toplu Taşıma Seçeneklerinin Teknik ve Mali Karşılaştırması, 5. Kentsel Altyapı Ulusal Sempozyumu, Hatay-Türkiye, (2007) 132-146.
  • M. Gökdağ, M. Yüksel, Enerji Verimliliği Açısından Demiryollarının Önemi ve Geliştirilmesi, Ulusal Enerji Verimliliği Sempozyumu, Ankara-Türkiye, (1999).
  • A. Kabasakal, A. Solak Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 (1) (2010)123-136.
  • D. Levinson, J. Mathieu, D. Gillen, A. Kanafani The Annals of Regional Science 31 (1997) 189–215.
  • Anonim, http://www.ubak.gov.tr/Rayli_Sistem_Kriterleri.pdf (Erişim tarihi: 15th of May, 2015).
  • Anonim, http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Trafik/TrafikHacimHaritasi.aspx (Erişim tarihi: 15th of May, 2015).
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Kablan

Battal Doğan

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kablan, A., & Doğan, B. (2016). Kırıkkale Şehir İçi Ulaşımda Alternatif Sistem Değerlendirmesi. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 4(2), 431-437.
AMA Kablan A, Doğan B. Kırıkkale Şehir İçi Ulaşımda Alternatif Sistem Değerlendirmesi. DÜBİTED. Mart 2016;4(2):431-437.
Chicago Kablan, Adem, ve Battal Doğan. “Kırıkkale Şehir İçi Ulaşımda Alternatif Sistem Değerlendirmesi”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi 4, sy. 2 (Mart 2016): 431-37.
EndNote Kablan A, Doğan B (01 Mart 2016) Kırıkkale Şehir İçi Ulaşımda Alternatif Sistem Değerlendirmesi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 4 2 431–437.
IEEE A. Kablan ve B. Doğan, “Kırıkkale Şehir İçi Ulaşımda Alternatif Sistem Değerlendirmesi”, DÜBİTED, c. 4, sy. 2, ss. 431–437, 2016.
ISNAD Kablan, Adem - Doğan, Battal. “Kırıkkale Şehir İçi Ulaşımda Alternatif Sistem Değerlendirmesi”. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 4/2 (Mart 2016), 431-437.
JAMA Kablan A, Doğan B. Kırıkkale Şehir İçi Ulaşımda Alternatif Sistem Değerlendirmesi. DÜBİTED. 2016;4:431–437.
MLA Kablan, Adem ve Battal Doğan. “Kırıkkale Şehir İçi Ulaşımda Alternatif Sistem Değerlendirmesi”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, c. 4, sy. 2, 2016, ss. 431-7.
Vancouver Kablan A, Doğan B. Kırıkkale Şehir İçi Ulaşımda Alternatif Sistem Değerlendirmesi. DÜBİTED. 2016;4(2):431-7.