Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mobilya Sektöründe E-Ticaret’in GZFT Analizi İle Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 616 - 627, 31.01.2019
https://doi.org/10.29130/dubited.485746

Öz

Globalleşen dünyamızda internet, güncel yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş ve giderek daha
yaygın bir kullanım alanı bulmaya başlamıştır. Bu sayede işletmelerin ulusal ve uluslararası pazarlara çıkması da
kolaylaşmıştır. Zamandan ve mekândan bağımsız olarak dünyanın her yerinde müşterilere alışveriş olanağı
sağlayan Elektronik Ticaret (E-Ticaret) hemen hemen her alanda kullanım imkânı bulabilmiştir. Bu alanlarından
biriside mobilya sektörüdür. Bu çalışmada Türkiye mobilya endüstrisinde E-Ticaret’te meydana gelen gelişmeler
ve sektörde yer alan işletmelere ilişkin değişimler incelenmiş, mobilya sektöründe E-Ticaret ile doğrudan veya
dolaylı olarak ilgili olan veriler değerlendirilmiştir. Elde edilen değerlendirmeler neticesinde mobilya sektörüne
ilişkin GZFT analizi yapılmış ve E-Ticaret’e girmek isteyen işletmelere çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • [1] Anonim, (5 Mayıs 2018). Yeni başlayanlar için E-Ticaret. E-Ticaret girişimciliği için temel başvuru kılavuzu, Erişim: https://www.umityildirim.com/dosyalar/Yeni-Baslayanlar-Icin-ETicaret.pdf.
  • [2] M. Torlak, (26 Ağustos 2010). E-Ticaret el kitabı. Erişim: http://melihtorlak.com/tag/elkitabi/.
  • [3] H. Elibol ve B. Kesici, “Çağdaş işletmecilik açısından elektronik ticaret,” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s. 11, ss. 303-329, 2004.
  • [4] A. Diker ve A. Varol, “E-Ticaret ve güvenlik,” 1st International Symposium on Digital Forensics and Security (ISDFS’13), Elazığ, Turkey, 2013, ss. 29-33.
  • [5] Statista, (23 Ağustos 2018). The Statistics Portal. Erişim: https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/.
  • [6] N. Uzun, (26 Temmuz 2016). Dünya’da ve Türkiye’de online satışların gelişimi ışığında mobilya sektöründe E-Ticaret. Erişim: http://www.mobilyadergisi.com.tr/haber/dunyada-ve-turkiyedeonline-satislarin-gelisimi-isiginda-mobilya-sektorunde-eticaret.
  • [7] N., Kızılaslan ve T. Ünal, “Evaluation of Electronic Commerce (E-Commerce) with SWOT Analysis as an Alternative Network Marketing at Agricultural Marketing,” Turkish Journal of Agriculture-Food Science and Technology, vol.3, no.7, pp. 537-544, 2015.
  • [8] N. Terzi ve Y. Mandal, “Perakende Sektöründe Elektronik Ticaret ve Lojistik İlişkisi Üzerine Bir Uygulama,” PressAcademia Procedia, c.2, s.1, ss. 229-253, 2016.
  • [9] Ş. Öztaş “E-Ticaret şirketlerinin markalaşma süreci: amazon.com ve yemeksepeti.com,” Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Uluslararası İşletmecilik Programı, 2009.
  • [10] J. Sutrisno “Strategi Pengembangan Teknologi E-Commerce Dengan Metode SWOT : Studi Kasus: pt. Chingmix Berhan Sejahtera,” Jurnal Telematika MKOM, vol.3, no.2, pp. 44-50, 2011.
  • [11] A.N. Donici, A. Maha, I. Ignat ve L.G. Maha, “E-Commerce Across United States of America: Amazon.com,” Economy Transdisciplinarity Cognition, vol.15, no.1, pp. 252-258, 2012.
  • [12] B. Yu ve H. Liu, “A SWOT analysis on the e-commerce of Chinese foreign trade,” 2010 International Conference on Internet Technology and Applications, Wuhan, China, 2010, pp. 1-4.
  • [13] M.A. Khan ve P. Sagar, “Emerging Trends and Advanced SWOT Analysis of E-Commerce in Indian Context,” International Journal of Science Technology & Management, vol.4, no. 2, pp. 150- 159, 2015.
  • [14] G. Sun, F. Quiao ve Y. Li, “Research on Logistics Mode of Cross Border E-commerce in China,” Boletín Técnico, ISSN: 0376-723X, vol. 55, no.10, pp. 490-497, 2017.
  • [15] D.M. Fisher, B. Chrispin ve S.A. Fisher, “An E-Commerce SWOT analysis,” Proceedings of the American Society of Business and Behavioral Sciences, Las Vegas, Nevada, 2000, pp. 1-8.
  • [16] M. Awais ve T. Samin, “Advanced SWOT Analysis of E-Commerce,” International Journal of Computer Science, vol. 9, no.2, pp. 569-574, 2012.
  • [17] K. Yadav ve D. Sharma, “SWOT Analysis of E-Commerce,” Advance in Electronic and Electric Engineering, vol. 4, no. 6, pp. 663-638, 2014.
  • [18] Ş. Çetinkaya, “E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi,” Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c.6, s.11, ss. 235-256, 2016.
  • [19] D. Uçar ve A.Ö. Doğru “CBS Projelerinin Stratejik Planlaması ve SWOT Analizinin Yeri,” TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 10.Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, Ankara, 2005.
  • [20] A. Çurkan, C.E. Tamer ve Ö.U. Çopur, “Dondurulmuş Meyve-Sebze İhracatının Analizi,” Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 26, s.1, ss. 73-82, 2012.
  • [21] S. Güngör ve M. Arslan, “Turizm ve Rekreasyon Stratejileri İçin SWOT Analizi, Görsel Kalite Değerlendirmesi, Turizm Tesislerinin Beğenilirliği ve Turizm Tesisleri Durum Analizi Uygulaması: Beyşehir İlçesi Örneği,” Selçuk Tarım ve Gıda Bilimleri Dergisi, c.18, s.33, ss. 68-72, 2004.
  • [22] M. Doğdubay ve İ. Karan, “Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Etik Uygulamaların SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi,” Journal of Tourism and Gastronomy Studies, c.3, s.4, ss. 24-32, 2015.
  • [23] Y. Şahin ve H. Serin, “Diyarbakır İli Mobilya Sanayisinin GZFT Analizi ile Değerlendirilmesi,” Turkish Journal Of Forest Science, c.2, s.1, ss. 83-90, 2018.
  • [24] M.B. Özan, H. Polat, S. Gündüzalp ve Z. Yaraş, “Eğitim Kurumlarında SWOT Analizi,”Turkish Journal of Educational Studies, c.2, s.1, ss. 1-28, 2015.
  • [25] G.T. Lumpkin ve G. G. Dess, Strategic Management, New York: Mcgraw Hill Ed., 2003, 544 s.
  • [26] K. Keenan, Yöneticinin Kılavuzu: Planlama, Çeviri: Ergin Koparan, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1996, 64 s.
  • [27] C. Aktan, 2000’li Yıllarda Yeni Yönetim Teknikleri: Stratejik Yönetim, TÜGİAD, İstanbul, 1999, 118 s.
  • [28] H. Ülgen ve S. K. Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2004.
  • [29] E. Ağaoğlu, Y. Şimşek ve Y. Altınkurt, “Endüstri Meslek Liselerinde Stratejik Planlama Öncesi SWOT Analizi Uygulaması”. Eğitim ve Bilim, c. 31, s.140, ss. 43-55, 2006.
  • [30] Y. Altınkurt ve A. Bali, “Stratejik Planlama Çalışmaları Çerçevesinde Milli Eğitim Müdürlüğü Çalışanlarının ve Milli Eğitim Müdürlüğünden Hizmet Alanların Kuruma İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi (Kütahya İli),” Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, s.25, ss. 323-332, 2009.
  • [31] Türkiye İstatistik Kurumu, (2018, 8 Ağustos). Türkiye İstatistik Kurumu kayıtları. Erişim: www.tuik.gov.tr. Ankara.
  • [32] Bankalararası Kart Merkezi, (2018, 26 Temmuz). Raporlar ve yayınlar. Erişim: http://bkm.com.tr/raporlar-ve-yayinlar/donemsel-bilgiler/.
  • [33] TÜBİSAD, (22 Haziran 2015). Türkiye’de E-Ticaret pazar tanımlama ve 2014 pazar büyüklüğü ölçümleme çalışması. Bilişim ve sanayiciler derneği, Erişim: http://www.tubisad.org.tr/tr/, İstanbul.
  • [34] TÜBİSAD, (3 Haziran 2016). Türkiye’de E-Ticaret 2015 pazar büyüklüğü. Bilişim ve sanayiciler derneği, Erişim: http://www.tubisad.org.tr/tr/, İstanbul.
  • [35] TÜBİSAD, (11 Mayıs 2017). Türkiye’de E-Ticaret 2016 pazar büyüklüğü. Bilişim ve sanayiciler derneği, Erişim: http://www.tubisad.org.tr/tr/, İstanbul.
  • [36] TÜBİSAD, (15 Mayıs 2018). Türkiye’de E-Ticaret 2017 pazar büyüklüğü. Bilişim ve sanayiciler derneği, Erişim: http://www.tubisad.org.tr/tr/, İstanbul.

Evaluation of E-Commerce in Furniture Industry with SWOT Analysis

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 616 - 627, 31.01.2019
https://doi.org/10.29130/dubited.485746

Öz

In our globalizing world the internet has become an indispensable part of our daily lives and gradually began to
be used more widely. This made it easier for businesses to penetrate into national and international markets.
Electronic Commerce (E-Commerce), which provides shopping opportunities to customers anywhere in the
world, independent of time and space, has started to be used almost in any field. One of these areas is the
furniture sector. In this study, developments in E-Commerce in the Turkish furniture industry and changes
related to enterprises in the sector have been examined and the data relating directly or indirectly to E-Commerce
in the furniture sector have been evaluated. As a result, a SWOT analysis of the furniture sector and various
suggestions have been made to businesses that want to enter E-Commerce.

Kaynakça

  • [1] Anonim, (5 Mayıs 2018). Yeni başlayanlar için E-Ticaret. E-Ticaret girişimciliği için temel başvuru kılavuzu, Erişim: https://www.umityildirim.com/dosyalar/Yeni-Baslayanlar-Icin-ETicaret.pdf.
  • [2] M. Torlak, (26 Ağustos 2010). E-Ticaret el kitabı. Erişim: http://melihtorlak.com/tag/elkitabi/.
  • [3] H. Elibol ve B. Kesici, “Çağdaş işletmecilik açısından elektronik ticaret,” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s. 11, ss. 303-329, 2004.
  • [4] A. Diker ve A. Varol, “E-Ticaret ve güvenlik,” 1st International Symposium on Digital Forensics and Security (ISDFS’13), Elazığ, Turkey, 2013, ss. 29-33.
  • [5] Statista, (23 Ağustos 2018). The Statistics Portal. Erişim: https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/.
  • [6] N. Uzun, (26 Temmuz 2016). Dünya’da ve Türkiye’de online satışların gelişimi ışığında mobilya sektöründe E-Ticaret. Erişim: http://www.mobilyadergisi.com.tr/haber/dunyada-ve-turkiyedeonline-satislarin-gelisimi-isiginda-mobilya-sektorunde-eticaret.
  • [7] N., Kızılaslan ve T. Ünal, “Evaluation of Electronic Commerce (E-Commerce) with SWOT Analysis as an Alternative Network Marketing at Agricultural Marketing,” Turkish Journal of Agriculture-Food Science and Technology, vol.3, no.7, pp. 537-544, 2015.
  • [8] N. Terzi ve Y. Mandal, “Perakende Sektöründe Elektronik Ticaret ve Lojistik İlişkisi Üzerine Bir Uygulama,” PressAcademia Procedia, c.2, s.1, ss. 229-253, 2016.
  • [9] Ş. Öztaş “E-Ticaret şirketlerinin markalaşma süreci: amazon.com ve yemeksepeti.com,” Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Uluslararası İşletmecilik Programı, 2009.
  • [10] J. Sutrisno “Strategi Pengembangan Teknologi E-Commerce Dengan Metode SWOT : Studi Kasus: pt. Chingmix Berhan Sejahtera,” Jurnal Telematika MKOM, vol.3, no.2, pp. 44-50, 2011.
  • [11] A.N. Donici, A. Maha, I. Ignat ve L.G. Maha, “E-Commerce Across United States of America: Amazon.com,” Economy Transdisciplinarity Cognition, vol.15, no.1, pp. 252-258, 2012.
  • [12] B. Yu ve H. Liu, “A SWOT analysis on the e-commerce of Chinese foreign trade,” 2010 International Conference on Internet Technology and Applications, Wuhan, China, 2010, pp. 1-4.
  • [13] M.A. Khan ve P. Sagar, “Emerging Trends and Advanced SWOT Analysis of E-Commerce in Indian Context,” International Journal of Science Technology & Management, vol.4, no. 2, pp. 150- 159, 2015.
  • [14] G. Sun, F. Quiao ve Y. Li, “Research on Logistics Mode of Cross Border E-commerce in China,” Boletín Técnico, ISSN: 0376-723X, vol. 55, no.10, pp. 490-497, 2017.
  • [15] D.M. Fisher, B. Chrispin ve S.A. Fisher, “An E-Commerce SWOT analysis,” Proceedings of the American Society of Business and Behavioral Sciences, Las Vegas, Nevada, 2000, pp. 1-8.
  • [16] M. Awais ve T. Samin, “Advanced SWOT Analysis of E-Commerce,” International Journal of Computer Science, vol. 9, no.2, pp. 569-574, 2012.
  • [17] K. Yadav ve D. Sharma, “SWOT Analysis of E-Commerce,” Advance in Electronic and Electric Engineering, vol. 4, no. 6, pp. 663-638, 2014.
  • [18] Ş. Çetinkaya, “E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi,” Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c.6, s.11, ss. 235-256, 2016.
  • [19] D. Uçar ve A.Ö. Doğru “CBS Projelerinin Stratejik Planlaması ve SWOT Analizinin Yeri,” TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 10.Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, Ankara, 2005.
  • [20] A. Çurkan, C.E. Tamer ve Ö.U. Çopur, “Dondurulmuş Meyve-Sebze İhracatının Analizi,” Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 26, s.1, ss. 73-82, 2012.
  • [21] S. Güngör ve M. Arslan, “Turizm ve Rekreasyon Stratejileri İçin SWOT Analizi, Görsel Kalite Değerlendirmesi, Turizm Tesislerinin Beğenilirliği ve Turizm Tesisleri Durum Analizi Uygulaması: Beyşehir İlçesi Örneği,” Selçuk Tarım ve Gıda Bilimleri Dergisi, c.18, s.33, ss. 68-72, 2004.
  • [22] M. Doğdubay ve İ. Karan, “Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Etik Uygulamaların SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi,” Journal of Tourism and Gastronomy Studies, c.3, s.4, ss. 24-32, 2015.
  • [23] Y. Şahin ve H. Serin, “Diyarbakır İli Mobilya Sanayisinin GZFT Analizi ile Değerlendirilmesi,” Turkish Journal Of Forest Science, c.2, s.1, ss. 83-90, 2018.
  • [24] M.B. Özan, H. Polat, S. Gündüzalp ve Z. Yaraş, “Eğitim Kurumlarında SWOT Analizi,”Turkish Journal of Educational Studies, c.2, s.1, ss. 1-28, 2015.
  • [25] G.T. Lumpkin ve G. G. Dess, Strategic Management, New York: Mcgraw Hill Ed., 2003, 544 s.
  • [26] K. Keenan, Yöneticinin Kılavuzu: Planlama, Çeviri: Ergin Koparan, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1996, 64 s.
  • [27] C. Aktan, 2000’li Yıllarda Yeni Yönetim Teknikleri: Stratejik Yönetim, TÜGİAD, İstanbul, 1999, 118 s.
  • [28] H. Ülgen ve S. K. Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2004.
  • [29] E. Ağaoğlu, Y. Şimşek ve Y. Altınkurt, “Endüstri Meslek Liselerinde Stratejik Planlama Öncesi SWOT Analizi Uygulaması”. Eğitim ve Bilim, c. 31, s.140, ss. 43-55, 2006.
  • [30] Y. Altınkurt ve A. Bali, “Stratejik Planlama Çalışmaları Çerçevesinde Milli Eğitim Müdürlüğü Çalışanlarının ve Milli Eğitim Müdürlüğünden Hizmet Alanların Kuruma İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi (Kütahya İli),” Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, s.25, ss. 323-332, 2009.
  • [31] Türkiye İstatistik Kurumu, (2018, 8 Ağustos). Türkiye İstatistik Kurumu kayıtları. Erişim: www.tuik.gov.tr. Ankara.
  • [32] Bankalararası Kart Merkezi, (2018, 26 Temmuz). Raporlar ve yayınlar. Erişim: http://bkm.com.tr/raporlar-ve-yayinlar/donemsel-bilgiler/.
  • [33] TÜBİSAD, (22 Haziran 2015). Türkiye’de E-Ticaret pazar tanımlama ve 2014 pazar büyüklüğü ölçümleme çalışması. Bilişim ve sanayiciler derneği, Erişim: http://www.tubisad.org.tr/tr/, İstanbul.
  • [34] TÜBİSAD, (3 Haziran 2016). Türkiye’de E-Ticaret 2015 pazar büyüklüğü. Bilişim ve sanayiciler derneği, Erişim: http://www.tubisad.org.tr/tr/, İstanbul.
  • [35] TÜBİSAD, (11 Mayıs 2017). Türkiye’de E-Ticaret 2016 pazar büyüklüğü. Bilişim ve sanayiciler derneği, Erişim: http://www.tubisad.org.tr/tr/, İstanbul.
  • [36] TÜBİSAD, (15 Mayıs 2018). Türkiye’de E-Ticaret 2017 pazar büyüklüğü. Bilişim ve sanayiciler derneği, Erişim: http://www.tubisad.org.tr/tr/, İstanbul.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rıfat Kurt 0000-0002-7136-7665

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurt, R. (2019). Mobilya Sektöründe E-Ticaret’in GZFT Analizi İle Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 7(1), 616-627. https://doi.org/10.29130/dubited.485746
AMA Kurt R. Mobilya Sektöründe E-Ticaret’in GZFT Analizi İle Değerlendirilmesi. DÜBİTED. Ocak 2019;7(1):616-627. doi:10.29130/dubited.485746
Chicago Kurt, Rıfat. “Mobilya Sektöründe E-Ticaret’in GZFT Analizi İle Değerlendirilmesi”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi 7, sy. 1 (Ocak 2019): 616-27. https://doi.org/10.29130/dubited.485746.
EndNote Kurt R (01 Ocak 2019) Mobilya Sektöründe E-Ticaret’in GZFT Analizi İle Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 7 1 616–627.
IEEE R. Kurt, “Mobilya Sektöründe E-Ticaret’in GZFT Analizi İle Değerlendirilmesi”, DÜBİTED, c. 7, sy. 1, ss. 616–627, 2019, doi: 10.29130/dubited.485746.
ISNAD Kurt, Rıfat. “Mobilya Sektöründe E-Ticaret’in GZFT Analizi İle Değerlendirilmesi”. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 7/1 (Ocak 2019), 616-627. https://doi.org/10.29130/dubited.485746.
JAMA Kurt R. Mobilya Sektöründe E-Ticaret’in GZFT Analizi İle Değerlendirilmesi. DÜBİTED. 2019;7:616–627.
MLA Kurt, Rıfat. “Mobilya Sektöründe E-Ticaret’in GZFT Analizi İle Değerlendirilmesi”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, c. 7, sy. 1, 2019, ss. 616-27, doi:10.29130/dubited.485746.
Vancouver Kurt R. Mobilya Sektöründe E-Ticaret’in GZFT Analizi İle Değerlendirilmesi. DÜBİTED. 2019;7(1):616-27.