Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Strenght Anaylsis of Polyethylene Ball Bearing Applying Tensile Force in ANSYS

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 1, 39 - 46, 31.07.2013

Öz

Steering and suspension systems are the components that provide driving safety in vehicles. For safety driving, correct working of the mechanisms in these systems depends on many components which have different functions and especially a plastic ball bearing. Generally, the ball bearings are assembled onto systems in pressfit without any gaps, even with a little bit tightness. On the other hand, excessive tightness causes high rotation torque, but low tightness also creates gaps in ball-joints. None of these conditions are desired. Designing of a plastic ball bearing that has long-life, low-friction and provides required working angles in every road condition, can be achieved after long test processes and sample productions including lots of improvements. An important component of steering systems in vehicles is the ball-joint that can be manufactured by assembling with plastic forming of metal (edge-form rolling process) after designing the ball bearing. In this study, the strength of the polyethylene ball bearing of the ball-joint which provides the motion transmission is analysed by using ANSYS software.

Kaynakça

  • K.T. Gürsel, S. Çakır Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 17(3) (2011) 143. O. Kırlı, Yönlendirme Sistemlerinin Yataklarında Kullanılan Acetal/Polyoxymethylene Malzemesinin Farklı Sıcaklarda, Bası Yükü Altında Mekanik Özelliklerinin Değişiminin Deneysel ve Sayısal Simülasyonu, Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir-Türkiye (2009).
  • M. Cihan, 2013, Nissan Micra Rotil Teknik Resmi, Teknorot Otomotiv Ürünleri San. ve Tic. A.Ş.
  • D.R.J. Owen, E. Hinton, Finite Elements in Plasticity Theory and Practice, Pineridge Press Limited (1982).
  • Y.W. Kwon, K. Bang, The Finite Element Method Using MATLAB, Taylor&Francis, (2000).
  • J.N. Reddy, An Introduction to Nonlinear Finite Element Analysis, Oxford University Press, (2003).
  • S. Kobayashi, S. Oh, T. Altan, Metal Forming and the Finite Element Method, Oxford University Press, (1989).
  • ANSYS Eğitim Notları, 2010, FİGES.

Polietilen Rotil Yatağının Çekme Kuvveti Altında ANSYS İle Mukavemet Analizi

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 1, 39 - 46, 31.07.2013

Öz

Taşıtlarda kullanılan direksiyon ve süspansiyon sistemleri, taşıtların sürüş güvenliğini sağlayan elemanlardır. Bu sistemlerin mekanizmalarının kusursuz olarak çalışabilmesi, farklı işlevlere sahip birçok parçaya ve özellikle plastik yatağa bağlıdır. Plastik yatak boşluksuz olarak, hatta bir miktar sıkı birleştirilerek ilgili sisteme montajları yapılır. Diğer yandan aşırı sıkılık, yüksek dönme torku değerlerine neden olurken, düşük sıkılık mafsal içerisinde boşluk oluşturmaktadır. Her ikisi de istenmeyen durumlardır. Uzun ömürlü, az sürtünmeli ve istenen çalışma açılarını her yol koşulunda sağlayacak plastik yatak tasarımı, uzun test süreçleri ve birçok tekrar içeren örnek imalatların sonrasında elde edilebilmektedir. Taşıtların direksiyon sistemlerinin önemli bir parçası olan rotiller de, plastik yatak tasarımlarının sonrasında, imalat yöntemlerinden plastik şekil verme (sıvama işlemi) ile montajı yapılarak üretilir. Bu çalışmada, hareket iletimini sağlayan rotilin polietilen plastik yatağının mukavemeti ANSYS yazılımı ile analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • K.T. Gürsel, S. Çakır Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 17(3) (2011) 143. O. Kırlı, Yönlendirme Sistemlerinin Yataklarında Kullanılan Acetal/Polyoxymethylene Malzemesinin Farklı Sıcaklarda, Bası Yükü Altında Mekanik Özelliklerinin Değişiminin Deneysel ve Sayısal Simülasyonu, Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir-Türkiye (2009).
  • M. Cihan, 2013, Nissan Micra Rotil Teknik Resmi, Teknorot Otomotiv Ürünleri San. ve Tic. A.Ş.
  • D.R.J. Owen, E. Hinton, Finite Elements in Plasticity Theory and Practice, Pineridge Press Limited (1982).
  • Y.W. Kwon, K. Bang, The Finite Element Method Using MATLAB, Taylor&Francis, (2000).
  • J.N. Reddy, An Introduction to Nonlinear Finite Element Analysis, Oxford University Press, (2003).
  • S. Kobayashi, S. Oh, T. Altan, Metal Forming and the Finite Element Method, Oxford University Press, (1989).
  • ANSYS Eğitim Notları, 2010, FİGES.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Kutlak Bu kişi benim

Mustafa Cihan Bu kişi benim

Arif Özkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kutlak, H., Cihan, M., & Özkan, A. (2013). Polietilen Rotil Yatağının Çekme Kuvveti Altında ANSYS İle Mukavemet Analizi. Duzce University Journal of Science and Technology, 1(1), 39-46.
AMA Kutlak H, Cihan M, Özkan A. Polietilen Rotil Yatağının Çekme Kuvveti Altında ANSYS İle Mukavemet Analizi. DÜBİTED. Temmuz 2013;1(1):39-46.
Chicago Kutlak, Hakan, Mustafa Cihan, ve Arif Özkan. “Polietilen Rotil Yatağının Çekme Kuvveti Altında ANSYS İle Mukavemet Analizi”. Duzce University Journal of Science and Technology 1, sy. 1 (Temmuz 2013): 39-46.
EndNote Kutlak H, Cihan M, Özkan A (01 Temmuz 2013) Polietilen Rotil Yatağının Çekme Kuvveti Altında ANSYS İle Mukavemet Analizi. Duzce University Journal of Science and Technology 1 1 39–46.
IEEE H. Kutlak, M. Cihan, ve A. Özkan, “Polietilen Rotil Yatağının Çekme Kuvveti Altında ANSYS İle Mukavemet Analizi”, DÜBİTED, c. 1, sy. 1, ss. 39–46, 2013.
ISNAD Kutlak, Hakan vd. “Polietilen Rotil Yatağının Çekme Kuvveti Altında ANSYS İle Mukavemet Analizi”. Duzce University Journal of Science and Technology 1/1 (Temmuz 2013), 39-46.
JAMA Kutlak H, Cihan M, Özkan A. Polietilen Rotil Yatağının Çekme Kuvveti Altında ANSYS İle Mukavemet Analizi. DÜBİTED. 2013;1:39–46.
MLA Kutlak, Hakan vd. “Polietilen Rotil Yatağının Çekme Kuvveti Altında ANSYS İle Mukavemet Analizi”. Duzce University Journal of Science and Technology, c. 1, sy. 1, 2013, ss. 39-46.
Vancouver Kutlak H, Cihan M, Özkan A. Polietilen Rotil Yatağının Çekme Kuvveti Altında ANSYS İle Mukavemet Analizi. DÜBİTED. 2013;1(1):39-46.