Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Comparison of Hot and Cold Runner System

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 283 - 298, 15.01.2015

Öz

Plastics industry is one of the fastest growing industries in the world too. These technological advances have increased the importance of increasing the volume of the mold hot runner systems used in the light. Hot runner system is cold runner plastic injection molding in recent years (normal gating) began to be more preferred by the system. Plastic injection more than cold runner's preference for hot runner molding of high quality products appetite, can do more work in less time and can be summarized briefly as the reduction of labor costs Elements used in cold runner system: the sprue bushing and are runner distribution system. Components used in hot runner systems; Thermocouple (temperature control elements), Temperature Controllers, Heaters (Distributor and nozzle heaters), hot runner nozzle and hot runner distributor (manifold), open / shut-off (valfgat A) gating input terminals can be divided into six main groups. Plastic sectors are the first of the fast-growing sectors in the world. These technological developments shaping plastic molds, hot runner system and the importance of the volume has increased. Hot runner system significantly with many advantages in energy, labor and material gains due to the increasing use of fetch. Hot runner system in addition to the benefits of unique features and requirements. To improve the quality of plastic injection parts and optimize the production of the most effective method. This system is basically continuation of breast and mold injection machine acts as a distributor for each eye. Hot runner system, all pressures fall on the machine for less than the frayed and machine life. The fall of the cost of the product, increase the number of beats per minute, labor, printing is not the problem and most importantly, the use of a variety of plastic materials as a runner breaking consumption considering the very large material savings disappeared. Hot runner system, an increase of approximately 20% of the capacity of the injection machine

Kaynakça

  • F. Akyüz “Plastikler ve plastik enjeksiyon teknolojisine giriş” Pagev Yayıncılık İstanbul 2006.
  • T. Güneş “Plastik enjeksiyon kalıpları” makine mühendisleri odası, Ankara 2005.
  • S. Akkurt “Plastik malzeme bilimi teknolojisi ve kalıp tasarımı” Birsen yayın evi, İstanbul 2007.
  • S. Ataşimşek “Plastik ve metal kalıpçılık teknikleri” Birsen Yayınevi, İstanbul (2006).
  • Çolak F. “Enjeksiyon kalıplarında yolluk sistemleri” Sakarya Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Metal Eğitim Bölümü, mühendis ve Makine Cilt:50 Sayı 595
  • İ. Ay “Plastik malzemelerin işlenme teknikleri” Balıkesir Üniversitesi makale (2006)
  • Y. Çınar “Plastik enjeksiyon kalıplarında sıcak yolluk sistemleri” Yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
  • H. Altıntaş “Sıcak yolluk sistemleri ve temiz su PP – RC kapak kalıbı uygulaması” lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
  • HATSYS Katalogu, http://www.hatsys.com/
  • M. Yüksek “Plastik Enjeksiyon Kalıplarındaki Yolluk Çeşitlerinin Ürün Kalitesine Etkisi”, Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makine Mühendisliği Anabilim dalı, Antakya / Hatay ŞUBAT-2010
  • S. Ataşimşek “Plastik ve metal kalıpçılık teknikleri” Birsen Yayınevi, İstanbul (2006)

Sıcak ve Soğuk Yolluk Sistemlerinin Karşılaştırılması

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 283 - 298, 15.01.2015

Öz

Plastik sektörü dünyada çok hızlı gelişen sektörlerin başında gelmektedir. Bu teknolojik gelişmeler ışığında hacim kalıplarında plastiklerin şekillendirilmesinde sıcak yolluk sisteminin önemini gittikçe arttırmıştır. Sıcak yolluk sisteminin önemli ölçüde enerji, işçilik ve malzeme kazançlarının yanında birçok avantajlar getirmesi nedeniyle kullanımı giderek artmaktadır. Sıcak yolluk sisteminin sağladığı avantajların yanı sıra kendine has özellikleri ve gereksinimleri vardır. Plastik enjeksiyon parçalarının kalitesini iyileştiren ve üretimi optimize eden en etkili yöntemdir. Bu sistem temel olarak enjeksiyon makinesi memesinin bir devamıdır ve kalıbın her gözüne dağıtıcı görevi görür.  Sıcak yolluk sisteminde, tüm basınçlar düşeceği için makine daha az yıpranır ve makine ömrü uzar. Dakikada alınan ürün sayısının artması, işçilik maliyetinin düşmesi, baskı sorunun olmaması ve en önemlisi kırma olarak kullanılması çeşitli plastik malzemelerin yolluk sarfiyatının ortadan kalktığı düşünüldüğünde çok büyük maddi tasarruf sağlanır. Sıcak yolluk sisteminin, bir enjeksiyon makinesinin kapasitesini yaklaşık olarak %20 arttırmaktadır. Bu derlemede plastik enjeksiyon kalıpçılığında sıcak yolluk sisteminin önemi ve sağlayacağı faydalar üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • F. Akyüz “Plastikler ve plastik enjeksiyon teknolojisine giriş” Pagev Yayıncılık İstanbul 2006.
  • T. Güneş “Plastik enjeksiyon kalıpları” makine mühendisleri odası, Ankara 2005.
  • S. Akkurt “Plastik malzeme bilimi teknolojisi ve kalıp tasarımı” Birsen yayın evi, İstanbul 2007.
  • S. Ataşimşek “Plastik ve metal kalıpçılık teknikleri” Birsen Yayınevi, İstanbul (2006).
  • Çolak F. “Enjeksiyon kalıplarında yolluk sistemleri” Sakarya Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Metal Eğitim Bölümü, mühendis ve Makine Cilt:50 Sayı 595
  • İ. Ay “Plastik malzemelerin işlenme teknikleri” Balıkesir Üniversitesi makale (2006)
  • Y. Çınar “Plastik enjeksiyon kalıplarında sıcak yolluk sistemleri” Yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
  • H. Altıntaş “Sıcak yolluk sistemleri ve temiz su PP – RC kapak kalıbı uygulaması” lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
  • HATSYS Katalogu, http://www.hatsys.com/
  • M. Yüksek “Plastik Enjeksiyon Kalıplarındaki Yolluk Çeşitlerinin Ürün Kalitesine Etkisi”, Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makine Mühendisliği Anabilim dalı, Antakya / Hatay ŞUBAT-2010
  • S. Ataşimşek “Plastik ve metal kalıpçılık teknikleri” Birsen Yayınevi, İstanbul (2006)
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Turğut Öztürk Bu kişi benim

Arif Özkan

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztürk, T., & Özkan, A. (2015). Sıcak ve Soğuk Yolluk Sistemlerinin Karşılaştırılması. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 3(1), 283-298.
AMA Öztürk T, Özkan A. Sıcak ve Soğuk Yolluk Sistemlerinin Karşılaştırılması. DÜBİTED. Ocak 2015;3(1):283-298.
Chicago Öztürk, Turğut, ve Arif Özkan. “Sıcak Ve Soğuk Yolluk Sistemlerinin Karşılaştırılması”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi 3, sy. 1 (Ocak 2015): 283-98.
EndNote Öztürk T, Özkan A (01 Ocak 2015) Sıcak ve Soğuk Yolluk Sistemlerinin Karşılaştırılması. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 3 1 283–298.
IEEE T. Öztürk ve A. Özkan, “Sıcak ve Soğuk Yolluk Sistemlerinin Karşılaştırılması”, DÜBİTED, c. 3, sy. 1, ss. 283–298, 2015.
ISNAD Öztürk, Turğut - Özkan, Arif. “Sıcak Ve Soğuk Yolluk Sistemlerinin Karşılaştırılması”. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 3/1 (Ocak 2015), 283-298.
JAMA Öztürk T, Özkan A. Sıcak ve Soğuk Yolluk Sistemlerinin Karşılaştırılması. DÜBİTED. 2015;3:283–298.
MLA Öztürk, Turğut ve Arif Özkan. “Sıcak Ve Soğuk Yolluk Sistemlerinin Karşılaştırılması”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, c. 3, sy. 1, 2015, ss. 283-98.
Vancouver Öztürk T, Özkan A. Sıcak ve Soğuk Yolluk Sistemlerinin Karşılaştırılması. DÜBİTED. 2015;3(1):283-98.