Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“İZLEDİM, ETKİLENDİM, ETKİLEDİM (Mİ?)”: ÇEŞİTLİLİĞE ODAKLANAN FİLMLERLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 724 - 739, 11.04.2018
https://doi.org/10.19145/e-gifder.348420

Öz

Öğretmenlerin
çeşitliliğe odaklanan film tercihlerinin eğitim yaşamlarına ve görüş, inanış,
tutumlarına etkisini belirlemek
16 amacıyla yürütülen bu araştırma
nitel bir fenomenolojik çalışmadır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme
yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve kartopu örnekleme yoluyla belirlenmiştir.
Öğretmenlere sunulan film listesinden en az dört filmi izlemiş olan çeşitli
branşlardaki 16 kadın 4 erkek olmak üzere toplam 20 öğretmen ile çalışılmıştır.
Veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu ile yarı-yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analizden
yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, 
öğretmenlerin bu filmlerde yoğun bireysel çaba/uğraş, öğretmen desteği
ve başarı sahnelerinden etkilendikleri, birlikte eğitim ve tüm çocukların
öğretmeni olmaya yönelik olumlu bir bakış açısı geliştirmelerini sağladığı
görülmüştür. 

Kaynakça

  • ALPTEKİN, Serpil; VURAL BATIK, Meryem (2013). Özel Eğitim Bölümü Öğrencilerinin Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere Yönelik Tutumlarına Özel Eğitim Dersinin Etkisi. International Journal of Educational Research, 4(4). s. 18-3 4.
  • AYDOĞAN, Filiz (2004). Medya ve Popüler Kültür, İstanbul: MediaCat Akademi.
  • AYDOĞDU ÖZOĞLU, Elif; TURAN, Selehattin (2014). Okul yaşamı ve başarısız bir çocuk!”Yerdeki Yıldızlar” filminin etiketleme teorisi açısından incelenmesi. 9. Ulusal eğitim yönetimi kongresi, 8-10 Mayıs 2014, Siirt.
  • CONNOR, David J; BEJOİAN, Lynne (2006). Pigs, Pirates and Pills, Using film to teach the social context of disability. Teaching Exceptional Children. 39(2). s. 52-60.
  • COULDRY, Nick (2000). The Place of Media Power. New York: Routledge.
  • CRESWELL, W. John (2014). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. (Çev. Ed. Selçuk Beşir Demir). Ankara: Eğiten Kitap.
  • ÇAPLI, Bülent (2002). Medya ve Etik. Ankara: İmge Kitabevi.
  • GLESNE, Corrine (2013). Nitel Araştırmaya Giriş (2. Basım) (Çev. Ed. Ali Ersoy; Pelin Yalçınoğlu). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • DİKEN, Bülent; LAUSTSEN, Carsten Bagge (2011). Filmlerle Sosyoloji. İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • KIREL, Serpil (2010). Kültürel Çalışmalar ve Sinema. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.
  • MİLES, B. Matthew; HUBERMAN, A. Michael (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. London: SAGE.
  • NEUMAN, W. Lawrence (2012). Toplumsal araştırma yöntemleri (I.-II. Cilt). (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayınodası.
  • ÖZER, Ömer (2004). Yetiştirme Kuramı: Televizyonun Kültürel İşlevlerinin İncelenmesi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Eskişehir.
  • POLAT, Çiğdem Sema (2011). Engelli bireylere ilişkin kültürel tanımlamaların Başka dilde aşk filmi üzerinden incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı.
  • SAMSEL, Maria; Perepa, Prithvi (2013). The impact of media representation of disabilities on teachers' perceptions. Media and Disability. 28(4). s. 138-145.
  • ŞAHİN, Abdurrahman (2011). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TRAUDT, Paul (2005). Media, Audiences, Effects. America: Pearson Education Inc.
  • WİLSON, Tony (2004). The Playfull Audience. New Jersey: Hampton Press.

"I WATCHED, GETAFFECTED, AFFECTED (DO I?)": TEACHER VIEWS REGARDING MOVIES FOCUSING ON DIVERSITY

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 724 - 739, 11.04.2018
https://doi.org/10.19145/e-gifder.348420

Öz

This
study which is carriedout to determine the effects of teachers’ choice of
movies focusing on diversity on their education life and views, beliefs,
attitudes is a qualitative phenomenological research. Sample group of the research
is determined by criterion and snowball sampling. 20 teachers from different fields
have participated in the research. Personal information form and
semi-structured inter view form areused as data collection tool. Descriptive analysis
is used for obtaining data analysis. At theend of the research, it is seen that
teachers are affected by scenes including intense individual effort, teacher support
and success and that these movies make teachers develop a positivepoint of view
on inclusive education and being teacher of all students. 

Kaynakça

  • ALPTEKİN, Serpil; VURAL BATIK, Meryem (2013). Özel Eğitim Bölümü Öğrencilerinin Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere Yönelik Tutumlarına Özel Eğitim Dersinin Etkisi. International Journal of Educational Research, 4(4). s. 18-3 4.
  • AYDOĞAN, Filiz (2004). Medya ve Popüler Kültür, İstanbul: MediaCat Akademi.
  • AYDOĞDU ÖZOĞLU, Elif; TURAN, Selehattin (2014). Okul yaşamı ve başarısız bir çocuk!”Yerdeki Yıldızlar” filminin etiketleme teorisi açısından incelenmesi. 9. Ulusal eğitim yönetimi kongresi, 8-10 Mayıs 2014, Siirt.
  • CONNOR, David J; BEJOİAN, Lynne (2006). Pigs, Pirates and Pills, Using film to teach the social context of disability. Teaching Exceptional Children. 39(2). s. 52-60.
  • COULDRY, Nick (2000). The Place of Media Power. New York: Routledge.
  • CRESWELL, W. John (2014). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. (Çev. Ed. Selçuk Beşir Demir). Ankara: Eğiten Kitap.
  • ÇAPLI, Bülent (2002). Medya ve Etik. Ankara: İmge Kitabevi.
  • GLESNE, Corrine (2013). Nitel Araştırmaya Giriş (2. Basım) (Çev. Ed. Ali Ersoy; Pelin Yalçınoğlu). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • DİKEN, Bülent; LAUSTSEN, Carsten Bagge (2011). Filmlerle Sosyoloji. İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • KIREL, Serpil (2010). Kültürel Çalışmalar ve Sinema. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.
  • MİLES, B. Matthew; HUBERMAN, A. Michael (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. London: SAGE.
  • NEUMAN, W. Lawrence (2012). Toplumsal araştırma yöntemleri (I.-II. Cilt). (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayınodası.
  • ÖZER, Ömer (2004). Yetiştirme Kuramı: Televizyonun Kültürel İşlevlerinin İncelenmesi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Eskişehir.
  • POLAT, Çiğdem Sema (2011). Engelli bireylere ilişkin kültürel tanımlamaların Başka dilde aşk filmi üzerinden incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı.
  • SAMSEL, Maria; Perepa, Prithvi (2013). The impact of media representation of disabilities on teachers' perceptions. Media and Disability. 28(4). s. 138-145.
  • ŞAHİN, Abdurrahman (2011). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TRAUDT, Paul (2005). Media, Audiences, Effects. America: Pearson Education Inc.
  • WİLSON, Tony (2004). The Playfull Audience. New Jersey: Hampton Press.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemile Kara Eren

Neslihan Avcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 1 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kara Eren, C., & Avcı, N. (2018). “İZLEDİM, ETKİLENDİM, ETKİLEDİM (Mİ?)”: ÇEŞİTLİLİĞE ODAKLANAN FİLMLERLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 724-739. https://doi.org/10.19145/e-gifder.348420
AMA Kara Eren C, Avcı N. “İZLEDİM, ETKİLENDİM, ETKİLEDİM (Mİ?)”: ÇEŞİTLİLİĞE ODAKLANAN FİLMLERLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. e-gifder. Mart 2018;6(1):724-739. doi:10.19145/e-gifder.348420
Chicago Kara Eren, Cemile, ve Neslihan Avcı. “‘İZLEDİM, ETKİLENDİM, ETKİLEDİM (Mİ?)’: ÇEŞİTLİLİĞE ODAKLANAN FİLMLERLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6, sy. 1 (Mart 2018): 724-39. https://doi.org/10.19145/e-gifder.348420.
EndNote Kara Eren C, Avcı N (01 Mart 2018) “İZLEDİM, ETKİLENDİM, ETKİLEDİM (Mİ?)”: ÇEŞİTLİLİĞE ODAKLANAN FİLMLERLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6 1 724–739.
IEEE C. Kara Eren ve N. Avcı, “‘İZLEDİM, ETKİLENDİM, ETKİLEDİM (Mİ?)’: ÇEŞİTLİLİĞE ODAKLANAN FİLMLERLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, e-gifder, c. 6, sy. 1, ss. 724–739, 2018, doi: 10.19145/e-gifder.348420.
ISNAD Kara Eren, Cemile - Avcı, Neslihan. “‘İZLEDİM, ETKİLENDİM, ETKİLEDİM (Mİ?)’: ÇEŞİTLİLİĞE ODAKLANAN FİLMLERLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6/1 (Mart 2018), 724-739. https://doi.org/10.19145/e-gifder.348420.
JAMA Kara Eren C, Avcı N. “İZLEDİM, ETKİLENDİM, ETKİLEDİM (Mİ?)”: ÇEŞİTLİLİĞE ODAKLANAN FİLMLERLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. e-gifder. 2018;6:724–739.
MLA Kara Eren, Cemile ve Neslihan Avcı. “‘İZLEDİM, ETKİLENDİM, ETKİLEDİM (Mİ?)’: ÇEŞİTLİLİĞE ODAKLANAN FİLMLERLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 6, sy. 1, 2018, ss. 724-39, doi:10.19145/e-gifder.348420.
Vancouver Kara Eren C, Avcı N. “İZLEDİM, ETKİLENDİM, ETKİLEDİM (Mİ?)”: ÇEŞİTLİLİĞE ODAKLANAN FİLMLERLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. e-gifder. 2018;6(1):724-39.