BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 180 - 207, 23.04.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.14627

Öz

This study aims to introduce the relation between the political parties supported by the newspapers have different publication policy and the quantity/quality of the photos used in the news about the parties. In the context of the study, the newspapers is selected among them which have a wide-ranging audience in the main-stream media of Turkey and a different publication policy. In the context of political ideology, it has been tried put forward how much space to have been given the photographs of the different political parties as quality and quantity in the pages of selected these newspapers. For this purpose, the photographs of the different political party leaders attended to the election on the nine newspapers pages, including Aydınlık, Cumhuriyet, Hürriyet, Milliyet, Radikal, Sabah, Star, Taraf and Zaman have been analyzed and interpreted both quantitatively and qualitatively in the period between March 15, 2014 and March 31, 2014. As a result of investigation and interpretation the photos used by the newspapers during the dates specified, were found parallels between the quality and quantity of the photos and his own ideological views

Kaynakça

  • BAL, Müjgan (t.y). İmaj ve Önyargı Faktörünün Gazete Haberlerine Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Kazım Karabekir Meslek Yüksekokulu. (Erişim Tarihi: 19.06.2014), http://iibfdergisi.ksu.edu.tr/Imagesimages/files/11_uni_0.pdf.
  • BARRETT, A. W. ve BARRİNGTON, L. W., (2005). “Is A Picture Worth A Thousand Words?: Newspaper Photographs and Voter Evaluations of Political Candidates”, The Harvard International Journal of Press/Politics, 10, (4), s. 98- 113.
  • BAYRAKTAROĞLU, M. Ali; Çeliker, Murat (2011). Lider İmajının Yaratılmasında Fotoğrafın İşlevi, ART-E Dergisi, Sayı 7, (Erişim Tarihi: 19.06.2014), http://edergi.sdu.edu.tr/index.php/gsfsd/article/viewFile/2778/2458.
  • BOSTANCI, Naci (1998). Siyaset Medya ve Ötesi, Ankara: Vadi Yayınları.
  • ERDOĞAN, İrfan (1997a). İletişim Egemenlik Mücadeleye Giriş, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • ERDOĞAN, İrfan (2014b), Siyasal Liderlerin Haber Fotoğraflarında Görsel Çerçeveleme Yanlılığı: 2014 Türkiye Yerel Seçim Kampanyası Örneğinde Gazete Haberciliğinin Karşılaştırmalı Çözümlemesi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 39, http://iletisimdergisi.gazi.edu.tr/site/index.php/IKAD/article/view/142.
  • İNCEOĞLU, Metin (1993). Tutum, Algı, İletişim, Ankara: Verso Yayıncılık.
  • MUTLU, Erol (1998). İletişim Sözlüğü, Ankara: Ark Bilim ve Sanat Yayınları.
  • POSTMAN, Neil (1994). Televizyon: Öldüren Eğlence, (Çev: Osman Akınhay), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • SAĞLAMTİMUR, Ö. Zühal (2009). Siyasetin İletişimi, (Ed: Abdullah Özkan), İstanbul: Siyasal İletişim Enstitüsü Yayınları.
  • SONTAG, Susan (1993). Fotoğraf Üzerine, İstanbul: Altı Kırk Beş Yayınları.
  • TOPUZ, Hıfzı (1991). Siyasal Reklamcılık: Dünyadan ve Türkiye’den Örneklerle, İstanbul: Cem Yayınevi.
  • TUMAY, Sadık (1996). 90’lı Yıllarda Türk Basınında Siyasi Fotoğrafın İşlevi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • YILDIZ, Nuran (2002). Liderler, İmajlar, Medya, Ankara: Phoenix Yayınevi.

30 Mart Yerel Seçimlerinde Siyasi Parti Liderlerine Ait Fotoğraf Kullanımının Gazetelerin İdeolojilerine Göre Farklılaşma Biçimleri

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 180 - 207, 23.04.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.14627

Öz

Bu çalışma, 29 Mart 2014 tarihinde Türkiye yerel seçimleri öncesinde, farklı yayın politikalarına sahip gazetelerin ürettikleri haberlerde, ideolojik olarak destekledikleri siyasi parti liderleri ile onlar hakkındaki haberlerde kullanılan fotoğrafların nicelik ve niteliği arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı hedeflemektedir. Çalışma kapsamında, gazeteler Türkiye ana akım medyasında yaygın bir okuyucu kitlesine sahip, farklı yayın politikaları olan gazetelerden seçilmiştir. Seçilen bu gazetelerin, sahip oldukları siyasi ideoloji bağlamında, sayfalarında hangi siyasi parti liderinin fotoğrafına hangi nicelik ve nitelikler doğrultusunda yer verdiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla Aydınlık, Cumhuriyet, Hürriyet, Milliyet, Radikal, Sabah, Star, Taraf ve Zaman olmak üzere toplam 9 gazetenin, 15 Mart 2014 ile 31 Mart 2014 tarihleri arasındaki sayılarında, seçimlere katılan siyasi parti liderlerin fotoğrafları hem niceliksel hem de niteliksel olarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Çalışma kapsamında incelenen gazetelerin belirtilen tarihler arasında kullandığı fotoğrafların incelenmesi ve yorumlanması sonucunda, gazetelerin kendi ideolojik görüşleri ve kullandığı fotoğraf arasında paralellik bulunmuştur.

Anahtar kelimeler: Yerel seçimler, propaganda, yazılı medya, haber, ideoloji.

Kaynakça

  • BAL, Müjgan (t.y). İmaj ve Önyargı Faktörünün Gazete Haberlerine Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Kazım Karabekir Meslek Yüksekokulu. (Erişim Tarihi: 19.06.2014), http://iibfdergisi.ksu.edu.tr/Imagesimages/files/11_uni_0.pdf.
  • BARRETT, A. W. ve BARRİNGTON, L. W., (2005). “Is A Picture Worth A Thousand Words?: Newspaper Photographs and Voter Evaluations of Political Candidates”, The Harvard International Journal of Press/Politics, 10, (4), s. 98- 113.
  • BAYRAKTAROĞLU, M. Ali; Çeliker, Murat (2011). Lider İmajının Yaratılmasında Fotoğrafın İşlevi, ART-E Dergisi, Sayı 7, (Erişim Tarihi: 19.06.2014), http://edergi.sdu.edu.tr/index.php/gsfsd/article/viewFile/2778/2458.
  • BOSTANCI, Naci (1998). Siyaset Medya ve Ötesi, Ankara: Vadi Yayınları.
  • ERDOĞAN, İrfan (1997a). İletişim Egemenlik Mücadeleye Giriş, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • ERDOĞAN, İrfan (2014b), Siyasal Liderlerin Haber Fotoğraflarında Görsel Çerçeveleme Yanlılığı: 2014 Türkiye Yerel Seçim Kampanyası Örneğinde Gazete Haberciliğinin Karşılaştırmalı Çözümlemesi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 39, http://iletisimdergisi.gazi.edu.tr/site/index.php/IKAD/article/view/142.
  • İNCEOĞLU, Metin (1993). Tutum, Algı, İletişim, Ankara: Verso Yayıncılık.
  • MUTLU, Erol (1998). İletişim Sözlüğü, Ankara: Ark Bilim ve Sanat Yayınları.
  • POSTMAN, Neil (1994). Televizyon: Öldüren Eğlence, (Çev: Osman Akınhay), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • SAĞLAMTİMUR, Ö. Zühal (2009). Siyasetin İletişimi, (Ed: Abdullah Özkan), İstanbul: Siyasal İletişim Enstitüsü Yayınları.
  • SONTAG, Susan (1993). Fotoğraf Üzerine, İstanbul: Altı Kırk Beş Yayınları.
  • TOPUZ, Hıfzı (1991). Siyasal Reklamcılık: Dünyadan ve Türkiye’den Örneklerle, İstanbul: Cem Yayınevi.
  • TUMAY, Sadık (1996). 90’lı Yıllarda Türk Basınında Siyasi Fotoğrafın İşlevi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • YILDIZ, Nuran (2002). Liderler, İmajlar, Medya, Ankara: Phoenix Yayınevi.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Dudu

Yayımlanma Tarihi 23 Nisan 2015
Gönderilme Tarihi 27 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dudu, E. (2015). 30 Mart Yerel Seçimlerinde Siyasi Parti Liderlerine Ait Fotoğraf Kullanımının Gazetelerin İdeolojilerine Göre Farklılaşma Biçimleri. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(1), 180-207. https://doi.org/10.19145/guifd.14627
AMA Dudu E. 30 Mart Yerel Seçimlerinde Siyasi Parti Liderlerine Ait Fotoğraf Kullanımının Gazetelerin İdeolojilerine Göre Farklılaşma Biçimleri. e-gifder. Nisan 2015;3(1):180-207. doi:10.19145/guifd.14627
Chicago Dudu, Esra. “30 Mart Yerel Seçimlerinde Siyasi Parti Liderlerine Ait Fotoğraf Kullanımının Gazetelerin İdeolojilerine Göre Farklılaşma Biçimleri”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3, sy. 1 (Nisan 2015): 180-207. https://doi.org/10.19145/guifd.14627.
EndNote Dudu E (01 Nisan 2015) 30 Mart Yerel Seçimlerinde Siyasi Parti Liderlerine Ait Fotoğraf Kullanımının Gazetelerin İdeolojilerine Göre Farklılaşma Biçimleri. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3 1 180–207.
IEEE E. Dudu, “30 Mart Yerel Seçimlerinde Siyasi Parti Liderlerine Ait Fotoğraf Kullanımının Gazetelerin İdeolojilerine Göre Farklılaşma Biçimleri”, e-gifder, c. 3, sy. 1, ss. 180–207, 2015, doi: 10.19145/guifd.14627.
ISNAD Dudu, Esra. “30 Mart Yerel Seçimlerinde Siyasi Parti Liderlerine Ait Fotoğraf Kullanımının Gazetelerin İdeolojilerine Göre Farklılaşma Biçimleri”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3/1 (Nisan 2015), 180-207. https://doi.org/10.19145/guifd.14627.
JAMA Dudu E. 30 Mart Yerel Seçimlerinde Siyasi Parti Liderlerine Ait Fotoğraf Kullanımının Gazetelerin İdeolojilerine Göre Farklılaşma Biçimleri. e-gifder. 2015;3:180–207.
MLA Dudu, Esra. “30 Mart Yerel Seçimlerinde Siyasi Parti Liderlerine Ait Fotoğraf Kullanımının Gazetelerin İdeolojilerine Göre Farklılaşma Biçimleri”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 3, sy. 1, 2015, ss. 180-07, doi:10.19145/guifd.14627.
Vancouver Dudu E. 30 Mart Yerel Seçimlerinde Siyasi Parti Liderlerine Ait Fotoğraf Kullanımının Gazetelerin İdeolojilerine Göre Farklılaşma Biçimleri. e-gifder. 2015;3(1):180-207.