Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 263 - 288, 23.04.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.16646

Öz

Corporate identity and image works are important elements that set apart the corporates in the eyes of target audience, differentiate itself from others, help position itself and to be remembered in the competitive environment and the target audience. In this respect, in the competitive environment, it is inevitable for universities to carry out activities to attract students that are in their target audience. The aim of this study is to analyse how Istanbul University, which is the oldest and the most rooted educational institution of our country, is perceived from the view point of its students and students of other state universities in Istanbul (Boğaziçi University, Galatasaray University, Istanbul Technical University, Marmara University, Mimar Sinan Fine Arts University, Yıldız Technical University). In this sense, Istanbul University, conducted a poll of 600 students in total, of which 300 students studied at Istanbul University and 50 students studied at each of the six other universities. According to the results of the study, the three words that come to mind when the students think about Istanbul University (IU) are “Historical Main Entrance Gate, Rooted Univesity, Beyazıt”. In relation to that, The Main Entrance Gate is an original construction and an important factor that makes Istanbul University different from other universities. It appears that most of the students are aware the colours “Green-Yellow” that the IU logo contains. On the other hand, the fact that there is a significant connection between behaviour and connection, both of which are elements that make up corporate image, is another important result

Kaynakça

  • AK, Mehmet (1998). Firmalarda / Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj, İstanbul: Işıl Ofset Sanayi Limited Şirketi.
  • BAKAN, Ömer (2005). Kurumsal İmaj, Konya: Tablet Kitabevi.
  • BAKAN, Ömer (2011). Kurumsal Kimlik ve İmaj,(Editörler) Ahmet Kalender ve Mehmet Fidan. Halkla İlişkiler, Konya: Tablet Yayınevi, s.289-310.
  • BALMER, John M. T. ve GRAY, Edmund R. (2000). “Rekabetçi Bir Avantaj Yakalamak İçin: Kurum Kimliği ve Kurumsal İletişimler”, (Çev: Filiz Otay), İ.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi,Sayı: 10, 463-472.
  • BAYÇU, Sevil (2012). Kurum Kimliği, Kültürü ve İmajı,(Editör) Ferruh Uzun. Kurumsal İletişim, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, s.46-69.
  • BOLAT, Oya İnci (2006). “Konaklama İşletmelerinde Kurumsal İmaj Oluşturma Süreci”,Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Mayıs 2006 Cilt: 9 Sayı: 15, 107-126.
  • BÜYÜKBAYKAL, Güven N. (2002). “Kurumsal Kimliğin Tanımı ve Bankacılık Sektöründe Kurumsal Kimlik ile Halkla İlişkiler Arasındaki Etkileşim”,İ.Ü.

Üniversite Öğrencilerinin Gözünde İstanbul Üniversitesi'nin İmajı

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 263 - 288, 23.04.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.16646

Öz

Kurumsal kimlik ve imaj çalışmaları, kurumların hedef kitleler gözünde o kurumu farklılaştıran, kendini diğerlerinden ayıran, hedef kitleye ve kurumun rekabet ettiği çevresinde kendini konumlandırmanın ve hafızalarda yer edinmenin önemli unsurlarıdır. Bu açıdan rekabete dayalı çevrede, üniversitelerinde hedef kitleleri olan öğrencileri kendi kurumlarına çekmeleri için çalışmalar yapmaları kaçınılmazdır. Çalışmanın amacı, ülkemizin en köklü ve en eski eğitim kurumu olan İstanbul Üniversitesi’nin, kendi öğrencileri ve İstanbul’daki diğer devlet üniversitelerinde (Boğaziçi Üniversitesi, Galatasaray Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi) öğrenim gören öğrencilerin gözünde nasıl algılandığını analiz etmektir. Bu bağlamda İstanbul Üniversitesi öğrencilerine 300, diğer devlet üniversitesi öğrencilerine 50’şer anket yapılarak toplamda 600 kişi üzerine anket uygulanmıştır. Çalışmanın sonucuna göre; İstanbul Üniversitesi (İÜ) deyince ilk akla gelen üç kelimeliyi ‘‘Tarihi Ana Kapı, Köklü Üniversite ve Beyazıt’’ oluşturmaktadır. Bununla ilişkili olarak, Tarihi Ana Kapının özgün yapıda olup, İstanbul Üniversitesi’ni diğer üniversitelerden ayıran önemli bir faktör olarak görülmektedir. Öğrencilerin çoğu İÜ’nün logosunda barındırdığı renkler olan “Yeşil-Sarı”yı bilmekte olduğu ortaya çıkmıştır. Öte yandan kurumsal imajı oluşturan unsurlardan davranış ile iletişim arasında anlamlı bir ilişki olduğu bir başka önemli sonuçtur.

Kaynakça

  • AK, Mehmet (1998). Firmalarda / Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj, İstanbul: Işıl Ofset Sanayi Limited Şirketi.
  • BAKAN, Ömer (2005). Kurumsal İmaj, Konya: Tablet Kitabevi.
  • BAKAN, Ömer (2011). Kurumsal Kimlik ve İmaj,(Editörler) Ahmet Kalender ve Mehmet Fidan. Halkla İlişkiler, Konya: Tablet Yayınevi, s.289-310.
  • BALMER, John M. T. ve GRAY, Edmund R. (2000). “Rekabetçi Bir Avantaj Yakalamak İçin: Kurum Kimliği ve Kurumsal İletişimler”, (Çev: Filiz Otay), İ.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi,Sayı: 10, 463-472.
  • BAYÇU, Sevil (2012). Kurum Kimliği, Kültürü ve İmajı,(Editör) Ferruh Uzun. Kurumsal İletişim, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, s.46-69.
  • BOLAT, Oya İnci (2006). “Konaklama İşletmelerinde Kurumsal İmaj Oluşturma Süreci”,Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Mayıs 2006 Cilt: 9 Sayı: 15, 107-126.
  • BÜYÜKBAYKAL, Güven N. (2002). “Kurumsal Kimliğin Tanımı ve Bankacılık Sektöründe Kurumsal Kimlik ile Halkla İlişkiler Arasındaki Etkileşim”,İ.Ü.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özer Silsüpür

Yayımlanma Tarihi 23 Nisan 2015
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Silsüpür, Ö. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Gözünde İstanbul Üniversitesi’nin İmajı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(1), 263-288. https://doi.org/10.19145/guifd.16646
AMA Silsüpür Ö. Üniversite Öğrencilerinin Gözünde İstanbul Üniversitesi’nin İmajı. e-gifder. Nisan 2015;3(1):263-288. doi:10.19145/guifd.16646
Chicago Silsüpür, Özer. “Üniversite Öğrencilerinin Gözünde İstanbul Üniversitesi’nin İmajı”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3, sy. 1 (Nisan 2015): 263-88. https://doi.org/10.19145/guifd.16646.
EndNote Silsüpür Ö (01 Nisan 2015) Üniversite Öğrencilerinin Gözünde İstanbul Üniversitesi’nin İmajı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3 1 263–288.
IEEE Ö. Silsüpür, “Üniversite Öğrencilerinin Gözünde İstanbul Üniversitesi’nin İmajı”, e-gifder, c. 3, sy. 1, ss. 263–288, 2015, doi: 10.19145/guifd.16646.
ISNAD Silsüpür, Özer. “Üniversite Öğrencilerinin Gözünde İstanbul Üniversitesi’nin İmajı”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3/1 (Nisan 2015), 263-288. https://doi.org/10.19145/guifd.16646.
JAMA Silsüpür Ö. Üniversite Öğrencilerinin Gözünde İstanbul Üniversitesi’nin İmajı. e-gifder. 2015;3:263–288.
MLA Silsüpür, Özer. “Üniversite Öğrencilerinin Gözünde İstanbul Üniversitesi’nin İmajı”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 3, sy. 1, 2015, ss. 263-88, doi:10.19145/guifd.16646.
Vancouver Silsüpür Ö. Üniversite Öğrencilerinin Gözünde İstanbul Üniversitesi’nin İmajı. e-gifder. 2015;3(1):263-88.