Türkiye’de XX. yüzyılın başından bu yana değişen toplumsal yapının
önemli parametrelerinden biri olarak öne çıkan şehirleşme, beraberinde kent içi
ulaşım sorunlarını getirmektedir. Söz konusu ulaşım sorunlarını aşabilmek için,
taşıt öncelikli geleneksel politikalar terk edilmeli ve insan hareketliliğini
önceleyen modern politikalara başvurulmalıdır. Bu ulaşım hareketliliğini
arttırmak amacıyla, gelişmiş ülkelerde uzun zamandır uygulanan kent içi raylı
sistem projeleri Türkiye’de de gün geçtikçe daha fazla yaygınlaşmaktadır.
Birçok büyükşehirde ana ulaşım sistemi haline gelen ilgili projeler, son dönemde
orta büyüklükteki kentlerde de uygulanmaya başlanmaktadır. Çalışmaya konu olan
Erzincan cadde tramvayı projesi, ilgili kentte bireylerin hareketliliği
arttırmayı ve trafikte yaşanan sorunlara çözüm üretilmeyi amaçlamaktadır.
Erzincan kenti için hazırlanan ulaşım ana planı ve fizibilite çalışması, modern
bir ulaşım politikası geliştirme hedefiyle, cadde tramvayı uygulamasını
önermektedir. Bu makale, toplumsal ve ekonomik kalkınmanın bir aracı olarak
kullanılan ulaşım politikalarında raylı sistemlerin gelişen rolünü Erzincan
Ulaşım Ana Planı ve Raylı Sistem Fizibilitesi verileri üzerinden
açıklamaktadır. Bunun yanı sıra, söz
konusu uygulamasının Türkiye’nin orta büyüklükteki kentlerine örnek teşkil
edecek yönleri ortaya konulmaktadır.
Raylı sistemler tramvay kentiçi toplu taşıma orta büyüklükteki kentler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 2 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |