Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FİNANSAL OKURYAZARLIK: AĞRI ESNAF VE SANATKÂRLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 21, 08.08.2018

Öz

Günümüzde ana akım iktisat anlayışı
kapsamında şekillenen marjinalist davranışların rasyonelliği, bireylerin, fayda
maksimizasyonu çerçevesinde bir takım finansal kararlar almasını
gerektirmektedir. Bu kararlar verilirken kuşkusuz finansal bilgi ön plana
çıkmaktadır. Kişilerin, doğru finansal araçlara yönelme anlamında, daha etkin
karar verebilmeleri finansal bilginin hem mikro hem de makro anlamda önemini
ortaya koymaktadır. Bu çalışmada, söz konusu finansal bilginin ölçülmesine
yönelik olarak, Ağrı ilimizde faaliyet gösteren küçük işletmelere bir anket
uygulanmıştır. Çalışmada 66 kişilik bir örneklem kullanılmıştır. Çalışma
sonrasında katılımcıların temel düzeyde finansal okuryazar oldukları sonucuna
ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Alkaya A.ve Yağlı İ. (2015). “Finansal Okuryazarlık- Finansal Bilgi, Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of International SocialResearchCilt8, Sayı40, 585-599.
  • ACCA(Tescilli Ruhsatlı Muhasebeciler Birliği) Report (2014). “Financial education forent repreneurs: what next?”, http://www.accaglobal.com/content/dam/acca/global/PDF-technical/small-business/pol-tp-fefe.pdf, Erişim Tarihi: 10.12.2017.
  • Ağır, H., Peker, O., Kar, M. (2009) “Finansal Gelişmenin Belirleyicileri Üzerine Bir Değerlendirme: Literatür Taraması”, BDDK Bankacılık ve Finansal Piyasalar Cilt3, Sayı2,31-62.
  • Annamaria Lusardi and Olivia S. Mitchell(2007), “Financial Literacy and Retirement Preparedness: Evidence and Implications For Financial Education”, Bussiness Economics, January 2007, 35-44.
  • Aslan Özgür ve Küçükaksoy İsmail, (2006) “Finansal Gelişme Ve Ekonomik Büyüme İlişkisi: Türkiye Ekonomisi Üzerine Ekonometrik Bir Uygulama”, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Ekonometri ve İstatistik Dergisi, Sayı 4, 12-28.
  • Burges, R., ve Pande, R. (2005). Can Rural Banks Reduce Poverty? Evidence from the Indian Social Banking Experiement, American Economic Review, 95, 780-795.
  • Dünya Bankası, Honohon, (2014),“Financial Inclusion”, https://openknowledge.worldbank.org/bitstream/handle/10986/16238/9780821399859.pdf, Erişim Tarihi: 04.12.2017.
  • FİNTÜRK (2017), http://ebulten.bddk.org.tr/finturk#
  • IMF (2016),http://data.imf.org/?sk=E5DCAB7E-A5CA-4892-A6EA-598B5463A34C, Erişim tarihi: 05.12.2017.
  • Ncube, M. ve Senbet, L. W. (1997). Perspectives on Financial Regulationand Liberalisation in Africa Under Asimetric Information and Incentive Problems. Journal of African Economies, 6(1): 2988.
  • OECD (2017), “G20/OECD INFE Report on Adult Financial Literacy In G20 Countries”, http://www.oecd.org/daf/fin/financial-education/G20-OECD-INFE-report-adult-financial-literacy-in-G20-countries.pdf, Erişim Tarihi:14.12.2017.
  • TCMB(2014), “Finansal Eğitim Programlarının Değerlendirilmesine Yönelik INFE Üst Düzey İlkeleri”, http://www.tcmb.gov.tr/wps/wcm/connect/e34f18f7-1ae1-4743-90df-d1974f81ffe4/OECD_INFE_USTDUZEY_ILKELERI.pdf?MOD=AJPERES&CACHEID=e34f18f7-1ae1-4743-90df-d1974f81ffe4, Erişim Tarihi: 14.12.2017.
  • TCMB (2011), “Dünyada ve Türkiye’de Finansal Hizmetlere Erişim ve Finansal Eğitim”, http://www.tcmb.gov.tr/wps/wcm/connect/3b95f7ac-a33f-467f-89c9-ffeaa012c4a1/finansal_egitim.pdf?MOD=AJPERES,Erişim Tarihi:23.12.2017.
  • TEB (2015), “Finansal Okuryazarlık ve Erişim Endeksi”, https://www.teb.com.tr/document/finansal-okuryazarlik-ve-erisim-endeksi.pdf,Erişim Tarihi: 05.12.2017.
  • TUİK (2010), http://www.tuik.gov.tr/Kitap.do?metod=KitapDetay&KT_ID=0&KITAP_ID=176.

FINANCIAL LITERACY: A CASE STUDY OF AGRI BUSINESS OWNER

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 21, 08.08.2018

Öz

The rationality of
marginalized behavior, which is shaped in the context of mainstream economics today,
requires individuals to make a number of financial decisions within the frame work
of maximizing utility. The ability of people to make more effective decisions
in the sense of turning to the right financial instruments reveals the importance
of financial information in both micro and macro sense. In this study, to measure
the financial information, a questionnaire was applied to small businesses operating
in the province of Ağrı. A sample of 66 people was used in the study.
At the end of the study, the participants reached
the main level of financial literacy.

Kaynakça

  • Alkaya A.ve Yağlı İ. (2015). “Finansal Okuryazarlık- Finansal Bilgi, Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of International SocialResearchCilt8, Sayı40, 585-599.
  • ACCA(Tescilli Ruhsatlı Muhasebeciler Birliği) Report (2014). “Financial education forent repreneurs: what next?”, http://www.accaglobal.com/content/dam/acca/global/PDF-technical/small-business/pol-tp-fefe.pdf, Erişim Tarihi: 10.12.2017.
  • Ağır, H., Peker, O., Kar, M. (2009) “Finansal Gelişmenin Belirleyicileri Üzerine Bir Değerlendirme: Literatür Taraması”, BDDK Bankacılık ve Finansal Piyasalar Cilt3, Sayı2,31-62.
  • Annamaria Lusardi and Olivia S. Mitchell(2007), “Financial Literacy and Retirement Preparedness: Evidence and Implications For Financial Education”, Bussiness Economics, January 2007, 35-44.
  • Aslan Özgür ve Küçükaksoy İsmail, (2006) “Finansal Gelişme Ve Ekonomik Büyüme İlişkisi: Türkiye Ekonomisi Üzerine Ekonometrik Bir Uygulama”, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Ekonometri ve İstatistik Dergisi, Sayı 4, 12-28.
  • Burges, R., ve Pande, R. (2005). Can Rural Banks Reduce Poverty? Evidence from the Indian Social Banking Experiement, American Economic Review, 95, 780-795.
  • Dünya Bankası, Honohon, (2014),“Financial Inclusion”, https://openknowledge.worldbank.org/bitstream/handle/10986/16238/9780821399859.pdf, Erişim Tarihi: 04.12.2017.
  • FİNTÜRK (2017), http://ebulten.bddk.org.tr/finturk#
  • IMF (2016),http://data.imf.org/?sk=E5DCAB7E-A5CA-4892-A6EA-598B5463A34C, Erişim tarihi: 05.12.2017.
  • Ncube, M. ve Senbet, L. W. (1997). Perspectives on Financial Regulationand Liberalisation in Africa Under Asimetric Information and Incentive Problems. Journal of African Economies, 6(1): 2988.
  • OECD (2017), “G20/OECD INFE Report on Adult Financial Literacy In G20 Countries”, http://www.oecd.org/daf/fin/financial-education/G20-OECD-INFE-report-adult-financial-literacy-in-G20-countries.pdf, Erişim Tarihi:14.12.2017.
  • TCMB(2014), “Finansal Eğitim Programlarının Değerlendirilmesine Yönelik INFE Üst Düzey İlkeleri”, http://www.tcmb.gov.tr/wps/wcm/connect/e34f18f7-1ae1-4743-90df-d1974f81ffe4/OECD_INFE_USTDUZEY_ILKELERI.pdf?MOD=AJPERES&CACHEID=e34f18f7-1ae1-4743-90df-d1974f81ffe4, Erişim Tarihi: 14.12.2017.
  • TCMB (2011), “Dünyada ve Türkiye’de Finansal Hizmetlere Erişim ve Finansal Eğitim”, http://www.tcmb.gov.tr/wps/wcm/connect/3b95f7ac-a33f-467f-89c9-ffeaa012c4a1/finansal_egitim.pdf?MOD=AJPERES,Erişim Tarihi:23.12.2017.
  • TEB (2015), “Finansal Okuryazarlık ve Erişim Endeksi”, https://www.teb.com.tr/document/finansal-okuryazarlik-ve-erisim-endeksi.pdf,Erişim Tarihi: 05.12.2017.
  • TUİK (2010), http://www.tuik.gov.tr/Kitap.do?metod=KitapDetay&KT_ID=0&KITAP_ID=176.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selami Güney

Halil Tanyıldızı

Yayımlanma Tarihi 8 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 13 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güney, S., & Tanyıldızı, H. (2018). FİNANSAL OKURYAZARLIK: AĞRI ESNAF VE SANATKÂRLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Econharran, 2(2), 1-21.
AMA Güney S, Tanyıldızı H. FİNANSAL OKURYAZARLIK: AĞRI ESNAF VE SANATKÂRLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Econharran. Ağustos 2018;2(2):1-21.
Chicago Güney, Selami, ve Halil Tanyıldızı. “FİNANSAL OKURYAZARLIK: AĞRI ESNAF VE SANATKÂRLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Econharran 2, sy. 2 (Ağustos 2018): 1-21.
EndNote Güney S, Tanyıldızı H (01 Ağustos 2018) FİNANSAL OKURYAZARLIK: AĞRI ESNAF VE SANATKÂRLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Econharran 2 2 1–21.
IEEE S. Güney ve H. Tanyıldızı, “FİNANSAL OKURYAZARLIK: AĞRI ESNAF VE SANATKÂRLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, Econharran, c. 2, sy. 2, ss. 1–21, 2018.
ISNAD Güney, Selami - Tanyıldızı, Halil. “FİNANSAL OKURYAZARLIK: AĞRI ESNAF VE SANATKÂRLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Econharran 2/2 (Ağustos 2018), 1-21.
JAMA Güney S, Tanyıldızı H. FİNANSAL OKURYAZARLIK: AĞRI ESNAF VE SANATKÂRLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Econharran. 2018;2:1–21.
MLA Güney, Selami ve Halil Tanyıldızı. “FİNANSAL OKURYAZARLIK: AĞRI ESNAF VE SANATKÂRLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Econharran, c. 2, sy. 2, 2018, ss. 1-21.
Vancouver Güney S, Tanyıldızı H. FİNANSAL OKURYAZARLIK: AĞRI ESNAF VE SANATKÂRLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Econharran. 2018;2(2):1-21.