The Level Of Parents’ Doing Their Roles In The Primary Education Curriculum Designed According To Constructivist Approach (The Sample of Ankara Province-Polatlı District)
Yıl 2019,
Cilt: 3 Sayı: 1, 11 - 27, 25.03.2019
Şadiye İnci
,
Mehmet Taşpınar
Kaynakça
-
Aldırmaz, G. (2009). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı temelli yeni ilköğretim programına ilişkin veli görüşlerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
-
Can, B. (2009). İlköğretim programının uygulanması sürecinde velilerin katılımları ve okula ilişkin tutumlar. Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
-
Coşar, İ. (2012). 2005 programı uygulamalarına ilişkin veli görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
-
Cottone, C. C. (2004). Constructivism in family literacy practices: parents as mentors. Reading Improvement, 41, 4 (Winter 2004): 208. 5 Aralık 2013 tarihinde https://search.proquest.com/openview/2d6b74380ed11fb8960b0974f66897a1/1?pq-origsite=gscholar&cbl=2030479 sayfasından erişilmiştir.
-
Damlapınar, G. (2008). İlköğretim I. kademe öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım öğrenme yaklaşımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
-
Demirel, Ö. (2004). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem.
-
Demirel, Ö. (2010). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem.
-
Dumlu, N. S. (2009). İlköğretim I. kademe öğrenci velilerinin yeni ilköğretim programına ilişkin algılarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
-
Gerek, Ö. (2006) Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programı hakkında görüş değerlendirme ve yeterlilikleri üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
-
Günkan, E. (2007). Ailenin ilköğretim öğrencilerinin eğitimi üzerindeki etki düzeyinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
-
Hersan, E. (2008). 2004 yılı ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programına ilişkin veli görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
-
Kaplan, S. (2002). İlköğretim I. Kademe okul-aile işbirliği mevcut durum ve bir model önerisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
-
Koç, S. (1994). Aile ve eğitim. Ankara: Şafak
-
Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd edition). CA:Sage.
-
Millî Eğitim Bakanlığı. (2005). İlköğretim 1-5. sınıf programları tanıtım el kitabı. MEB, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Eğitim Öğretim ve Program Dairesi Başkanlığı. Ankara: Devlet Kitapları.
-
Millî Eğitim Bakanlığı. (2007). İlköğretim kurumları yönetmeliği tebliğler dergisi, (28789). 8 Aralık 2013 tarihinde http://www,egitimmevzuat,com/index,php/201007101351/ Yonetmelik/mll-etm-bakanlii-lkoeretm-kurumlari-yoenetmel-10072010-27637-rg-deklkler-lenmtr,html sayfasından erişilmiştir.
-
Oktay, A. (2005). Çocuk ve okul. İstanbul: Seha.
-
Gold, S. (2001). A constructivist approach to online training for online teachers. JALN, 5, 1. 5 Aralık 2013 tarihinde https://wikieducator.org/images/f/fb/ALN_Constructivist_Approach.pdf sayfasından erişilmiştir.
-
Taban, H. Ş. (2010). İlköğretim okulu I. kademe öğrenci velilerinin okul ve çocuklarına ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
-
Vural, B. (2004). Aile-okul birlikteliği. İstanbul: Hayat.
-
Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı kuram ve öğrenme-öğretme süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1-2), 68-75. 12 Temmuz 2014 tarihinde http://egitim,aku,edu,tr/yapisalci,pdf sayfasından erişilmiştir.
-
Yurdakul, B. (2005). Yapılandırmacılık. Özcan Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler içinde (s. 39-61). Ankara: Pegem.
The Level Of Parents’ Doing Their Roles In The Primary Education Curriculum Designed According To Constructivist Approach (The Sample of Ankara Province-Polatlı District)
Yıl 2019,
Cilt: 3 Sayı: 1, 11 - 27, 25.03.2019
Şadiye İnci
,
Mehmet Taşpınar
Öz
In this study, it was aimed to evaluate the level of
parents’ doing their roles in the process of implementing the 4th grade primary
education curriculum designed according to constructivist approach by asking
teachers and in terms of different variables. The population of the study was
composed of the parents of 4th grade students studying in all the central
primary schools located in Ankara province Polatlı district in 2014-2015
academic year and the 4th grade teachers working at these schools. The study
was conducted according to a descriptive research design of survey model. The
necessary works required for the qualitative research process were carried out
with the parents. Accordingly, with the help of maximum variation sampling
method by having 10 parents from each school 130 parents in total were chosen
in terms of their gender, age and state of education variables. 57 teachers
working with this grade were included in the sample. The data were gathered by
“Teachers’ Opinions Questionnaire about Constructivist Approach Teaching and
Evaluating the Roles of Parents” the questionnaire form prepared for the
teachers of 4th grade and “Parents’ Opinions about Their Roles in
Constructivist Approach Teaching’’ the interview form with semi-structured
questions for the parents. Descriptive analysis method was used for the analysis
of parents’ opinions data. Computer package software was used for the
statistical process of the analysis of data gathered from teachers’ opinions.
The findings gathered from both qualitative and quantitative data were
interpreted comparatively. According to the research results, it has been found
out that in the academic process the level of parents’ doing their roles about
constructivist approach is not low, but they do not have enough knowledge about
this approach. With respect to this it could be said that in order to increase
the success of the students in the learning teaching process designed according
to constructivist approach the parents should be informed more and they should
be included in the works of school at a certain level.
Kaynakça
-
Aldırmaz, G. (2009). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı temelli yeni ilköğretim programına ilişkin veli görüşlerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
-
Can, B. (2009). İlköğretim programının uygulanması sürecinde velilerin katılımları ve okula ilişkin tutumlar. Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
-
Coşar, İ. (2012). 2005 programı uygulamalarına ilişkin veli görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
-
Cottone, C. C. (2004). Constructivism in family literacy practices: parents as mentors. Reading Improvement, 41, 4 (Winter 2004): 208. 5 Aralık 2013 tarihinde https://search.proquest.com/openview/2d6b74380ed11fb8960b0974f66897a1/1?pq-origsite=gscholar&cbl=2030479 sayfasından erişilmiştir.
-
Damlapınar, G. (2008). İlköğretim I. kademe öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım öğrenme yaklaşımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
-
Demirel, Ö. (2004). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem.
-
Demirel, Ö. (2010). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem.
-
Dumlu, N. S. (2009). İlköğretim I. kademe öğrenci velilerinin yeni ilköğretim programına ilişkin algılarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
-
Gerek, Ö. (2006) Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programı hakkında görüş değerlendirme ve yeterlilikleri üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
-
Günkan, E. (2007). Ailenin ilköğretim öğrencilerinin eğitimi üzerindeki etki düzeyinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
-
Hersan, E. (2008). 2004 yılı ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programına ilişkin veli görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
-
Kaplan, S. (2002). İlköğretim I. Kademe okul-aile işbirliği mevcut durum ve bir model önerisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
-
Koç, S. (1994). Aile ve eğitim. Ankara: Şafak
-
Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd edition). CA:Sage.
-
Millî Eğitim Bakanlığı. (2005). İlköğretim 1-5. sınıf programları tanıtım el kitabı. MEB, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Eğitim Öğretim ve Program Dairesi Başkanlığı. Ankara: Devlet Kitapları.
-
Millî Eğitim Bakanlığı. (2007). İlköğretim kurumları yönetmeliği tebliğler dergisi, (28789). 8 Aralık 2013 tarihinde http://www,egitimmevzuat,com/index,php/201007101351/ Yonetmelik/mll-etm-bakanlii-lkoeretm-kurumlari-yoenetmel-10072010-27637-rg-deklkler-lenmtr,html sayfasından erişilmiştir.
-
Oktay, A. (2005). Çocuk ve okul. İstanbul: Seha.
-
Gold, S. (2001). A constructivist approach to online training for online teachers. JALN, 5, 1. 5 Aralık 2013 tarihinde https://wikieducator.org/images/f/fb/ALN_Constructivist_Approach.pdf sayfasından erişilmiştir.
-
Taban, H. Ş. (2010). İlköğretim okulu I. kademe öğrenci velilerinin okul ve çocuklarına ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
-
Vural, B. (2004). Aile-okul birlikteliği. İstanbul: Hayat.
-
Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı kuram ve öğrenme-öğretme süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1-2), 68-75. 12 Temmuz 2014 tarihinde http://egitim,aku,edu,tr/yapisalci,pdf sayfasından erişilmiştir.
-
Yurdakul, B. (2005). Yapılandırmacılık. Özcan Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler içinde (s. 39-61). Ankara: Pegem.