Fen eğitiminin temel amaçlarından
biri, öğrencilerin fen okur-yazarı olmalarını sağlayarak onları günlük
yaşantılarında karşılaştıkları fen olaylarına anlam vermelerine yardımcı
olmaktır. Günlük hayatla ya da bağlamı ile ilişkilendirilmeyen bilgi öğrencinin
zihninde her zaman eksik olacaktır. Bunun gerçekleştirilmesinde fen dersleri
içerisinde yer alan kimya önemli bir yere sahiptir. Bu düşünceden hareketle
çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya bilgilerini günlük hayatla
ilişkilendirebilme becerileri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın
örneklemini, Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen
Bilgisi Öğretmenliği programı 1. sınıfında öğrenim gören 10 erkek, 43 bayan
olmak üzere toplam 53 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak
15 açık uçlu sorudan oluşan bir test kullanılmıştır. Çalışma sonucunda fen
bilgisi öğretmen adaylarının kimya bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirmekte
zorluk yaşadıkları tespit edilmiştir. Sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde
bulunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.