BibTex RIS Kaynak Göster

TRAFİKTE RİSK ALMA DAVRANIŞI: EMNİYET KEMERİ KULLANIMININ SİMÜLASYON ARACI VASITASIYLA KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 0 - 0, 30.06.2016

Öz

Trafik kazaları küresel düzeyde ele alınması gereken önemli bir toplumsal sorundur. Trafik kazası sonrasında kişilerin hayatta kalabilmesini sağlayan en önemli güvenlik unsurlarından biri emniyet kemeridir. Bu çalışmada; emniyet kemeri kullanma alışkanlığı uygulamalı metot ile karşılaştırılmıştır. Öncelikle örneklemin emniyet kemeri kullanma tutumları anket yardımıyla ölçülmüştür. Sonrasında tedarik edilen Emniyet Kemeri Simülasyon Aracı’nın (EKSA) tanıtımı ve kullanılması sağlanmıştır. Son aşamada ise EKSA tecrübesini yaşayan örneklemin emniyet kemeri tutumları hazırlanan ölçek ile analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Boztaş G., ve Özcebe H. (2005). Trafik kazası yaralanmalarında ikincil koruma: Emniyet kemeri, Sürekli Tıp Eğitim Dergisi, 14, (5), 94-97
  • Chliaoutakis, J. E., Gnardellis, C., Drakou, I., Darviri, C., ve Sboukis, V. (2000). Modelling the factors related to the seatbelt use by the young drivers of Athens. Accident Analysis & Prevention, 32(6), 815-825.
  • Cohen, A., ve Einav, L. (2003). The effects of mandatory seat belt laws on driving behavior and traffic fatalities. Review of Economics and Statistics,85(4), 828-843;
  • Cortina, J.M. (1993), What is coefficient Alpha? An examination of theory and applications, Journal of Applied Psychology, 78, 98-104
  • Crandall, C. S., Olson, L. M., ve Sklar, D. P. (2001). Mortality reduction with air bag and seat belt use in head-on passenger car collisions. American journal of epidemiology, 153(3), 219-224;
  • Cummings, P. (2002). Association of seat belt use with death: a comparison of estimates based on data from police and estimates based on data from trained crash investigators. Injury Prevention, 8(4), 338-341;
  • Cummings, P., Wells, J. D., ve Rivara, F. P. (2003). Estimating seat belt effectiveness using matched-pair cohort methods. Accident Analysis & Prevention, 35(1), 143-149.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü, Trafik Hizmetleri Başkanlığı, (1999), Ülkemizde Emniyet Kemeri Kullanımı, Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü Yayınları, Ankara,
  • Emniyet Genel Müdürlüğü, Trafik Hizmetleri Başkanlığı (2014),Türkiye Analizi:Sürücü ve Ön Koltuk Yolcularının Emniyet Kemeri Kullanımı, Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü Yayınları, Ankara,
  • Evans, L. (1986). The effectiveness of safety belt in preventing fatalities. Accident Analysis and Prevention, 18, 229-241
  • Fockler, S. K., ve Cooper, P. J. (1990). Situational characteristics of safety belt use. Accident Analysis and Prevention, 22(2), 109-118.
  • Ichikawa, M., Nakahara, S., ve Wakai, S. (2002). Mortality of front-seat occupants attributable to unbelted rear-seat passengers in car crashes. The Lancet, 359(9300), 43-44;
  • McCartt, A. T., Ribner, S. A., Pack, A. I., ve Hammer, M. C. (1996). The scope and nature of the drowsy driving problem in New York State. Accident Analysis and Prevention, 28(4), 511-517;
  • Petridou E., Skalkidou A., Ioannou N., Trichooulos D., (1998). Hellenic Road Traffic Police, Fatalities from non-use of seat belts and helmets in Greece: a nationwide appraisal, Accident Analysis and Prevention, 30, 87-91;
  • Schiff, M. A., ve Cummings, P. (2004). Comparison of reporting of seat belt use by police and crash investigators: variation in agreement by injury severity.Accident Analysis and Prevention, 36(6), 961-965.
  • Schwarzer, R., Schüz, B., Ziegelmann, J. P., Lippke, S., Luszczynska, A., ve Scholz, U. (2007). Adoption and maintenance of four health behaviors: Theory-guided longitudinal studies on dental flossing, seat belt use, dietary behavior, and physical activity. Annals of Behavioral Medicine, 33(2), 156-166.
  • Smith, K. M., ve Cummings, P. (2004). Passenger seating position and the risk of passenger death or injury in traffic crashes. Accident Analysis and Prevention, 36(2), 257-260.
  • Şimşekoğlu, Ö., ve Lajunen, T. (2008). Why Turks do not use seat belts? An interview study. Accident Analysis and Prevention, 40(2), 470-478.
  • World Health Organization. (2013). WHO global status report on road safety 2013: supporting a decade of action. World Health Organization.
Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 0 - 0, 30.06.2016

Öz

Kaynakça

  • Boztaş G., ve Özcebe H. (2005). Trafik kazası yaralanmalarında ikincil koruma: Emniyet kemeri, Sürekli Tıp Eğitim Dergisi, 14, (5), 94-97
  • Chliaoutakis, J. E., Gnardellis, C., Drakou, I., Darviri, C., ve Sboukis, V. (2000). Modelling the factors related to the seatbelt use by the young drivers of Athens. Accident Analysis & Prevention, 32(6), 815-825.
  • Cohen, A., ve Einav, L. (2003). The effects of mandatory seat belt laws on driving behavior and traffic fatalities. Review of Economics and Statistics,85(4), 828-843;
  • Cortina, J.M. (1993), What is coefficient Alpha? An examination of theory and applications, Journal of Applied Psychology, 78, 98-104
  • Crandall, C. S., Olson, L. M., ve Sklar, D. P. (2001). Mortality reduction with air bag and seat belt use in head-on passenger car collisions. American journal of epidemiology, 153(3), 219-224;
  • Cummings, P. (2002). Association of seat belt use with death: a comparison of estimates based on data from police and estimates based on data from trained crash investigators. Injury Prevention, 8(4), 338-341;
  • Cummings, P., Wells, J. D., ve Rivara, F. P. (2003). Estimating seat belt effectiveness using matched-pair cohort methods. Accident Analysis & Prevention, 35(1), 143-149.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü, Trafik Hizmetleri Başkanlığı, (1999), Ülkemizde Emniyet Kemeri Kullanımı, Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü Yayınları, Ankara,
  • Emniyet Genel Müdürlüğü, Trafik Hizmetleri Başkanlığı (2014),Türkiye Analizi:Sürücü ve Ön Koltuk Yolcularının Emniyet Kemeri Kullanımı, Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü Yayınları, Ankara,
  • Evans, L. (1986). The effectiveness of safety belt in preventing fatalities. Accident Analysis and Prevention, 18, 229-241
  • Fockler, S. K., ve Cooper, P. J. (1990). Situational characteristics of safety belt use. Accident Analysis and Prevention, 22(2), 109-118.
  • Ichikawa, M., Nakahara, S., ve Wakai, S. (2002). Mortality of front-seat occupants attributable to unbelted rear-seat passengers in car crashes. The Lancet, 359(9300), 43-44;
  • McCartt, A. T., Ribner, S. A., Pack, A. I., ve Hammer, M. C. (1996). The scope and nature of the drowsy driving problem in New York State. Accident Analysis and Prevention, 28(4), 511-517;
  • Petridou E., Skalkidou A., Ioannou N., Trichooulos D., (1998). Hellenic Road Traffic Police, Fatalities from non-use of seat belts and helmets in Greece: a nationwide appraisal, Accident Analysis and Prevention, 30, 87-91;
  • Schiff, M. A., ve Cummings, P. (2004). Comparison of reporting of seat belt use by police and crash investigators: variation in agreement by injury severity.Accident Analysis and Prevention, 36(6), 961-965.
  • Schwarzer, R., Schüz, B., Ziegelmann, J. P., Lippke, S., Luszczynska, A., ve Scholz, U. (2007). Adoption and maintenance of four health behaviors: Theory-guided longitudinal studies on dental flossing, seat belt use, dietary behavior, and physical activity. Annals of Behavioral Medicine, 33(2), 156-166.
  • Smith, K. M., ve Cummings, P. (2004). Passenger seating position and the risk of passenger death or injury in traffic crashes. Accident Analysis and Prevention, 36(2), 257-260.
  • Şimşekoğlu, Ö., ve Lajunen, T. (2008). Why Turks do not use seat belts? An interview study. Accident Analysis and Prevention, 40(2), 470-478.
  • World Health Organization. (2013). WHO global status report on road safety 2013: supporting a decade of action. World Health Organization.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hanifi Sever

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sever, H. (2016). TRAFİKTE RİSK ALMA DAVRANIŞI: EMNİYET KEMERİ KULLANIMININ SİMÜLASYON ARACI VASITASIYLA KARŞILAŞTIRILMASI. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, 4(1).
AMA Sever H. TRAFİKTE RİSK ALMA DAVRANIŞI: EMNİYET KEMERİ KULLANIMININ SİMÜLASYON ARACI VASITASIYLA KARŞILAŞTIRILMASI. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. Temmuz 2016;4(1).
Chicago Sever, Hanifi. “TRAFİKTE RİSK ALMA DAVRANIŞI: EMNİYET KEMERİ KULLANIMININ SİMÜLASYON ARACI VASITASIYLA KARŞILAŞTIRILMASI”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 4, sy. 1 (Temmuz 2016).
EndNote Sever H (01 Temmuz 2016) TRAFİKTE RİSK ALMA DAVRANIŞI: EMNİYET KEMERİ KULLANIMININ SİMÜLASYON ARACI VASITASIYLA KARŞILAŞTIRILMASI. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 4 1
IEEE H. Sever, “TRAFİKTE RİSK ALMA DAVRANIŞI: EMNİYET KEMERİ KULLANIMININ SİMÜLASYON ARACI VASITASIYLA KARŞILAŞTIRILMASI”, Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, c. 4, sy. 1, 2016.
ISNAD Sever, Hanifi. “TRAFİKTE RİSK ALMA DAVRANIŞI: EMNİYET KEMERİ KULLANIMININ SİMÜLASYON ARACI VASITASIYLA KARŞILAŞTIRILMASI”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 4/1 (Temmuz 2016).
JAMA Sever H. TRAFİKTE RİSK ALMA DAVRANIŞI: EMNİYET KEMERİ KULLANIMININ SİMÜLASYON ARACI VASITASIYLA KARŞILAŞTIRILMASI. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. 2016;4.
MLA Sever, Hanifi. “TRAFİKTE RİSK ALMA DAVRANIŞI: EMNİYET KEMERİ KULLANIMININ SİMÜLASYON ARACI VASITASIYLA KARŞILAŞTIRILMASI”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, c. 4, sy. 1, 2016.
Vancouver Sever H. TRAFİKTE RİSK ALMA DAVRANIŞI: EMNİYET KEMERİ KULLANIMININ SİMÜLASYON ARACI VASITASIYLA KARŞILAŞTIRILMASI. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. 2016;4(1).