BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ve Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık Düzeylerinin Karşılaştırılması

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 178 - 183, 31.05.2013

Öz

The aim of the study is comparing media literacy levels of Preschool Student Teachers and Computer and Teaching Technologies Student Teachers. The research made 2012-2013 education year. The sample consists of Preschool Student Teachers and Computer and Teaching Technologies Student Teachers that study at Istanbul University Hasan Ali Yücel Education Faculty and Marmara University Atatürk Education Faculty. (N=167). To collect data, ‘’Media Literacy Levels Determination Scale’’ was used. The scale developed by Karaman and Karataş (2008). The scale consists of 17 items. Cronbach alpha is .084. The result of the study is; Computer and Teaching Technologies Students’ media literacy levels is higher than preschool Teaching students. Also, TV watching sequence of the students affects media literacy levels

Kaynakça

  • Altun, A. (2005). Gelişen Teknolojiler ve Yeni Okuryazarlıklar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Altun, A. (2010). Kanada’daki Medya Okuryazarlığı Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, Cilt:10 Sayı:2.
  • Aufderheide, P. (1993). Media Literacy: A report of the national leadership conference on media literacy. Aspen, CO.: Aspen Institute.
  • Deveci, H., Çengelci, T. (2008). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarından Medya Okuryazarlığına Bir Bakış. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 25-43.
  • Kalan, G.(2011). Medya okuryazarlığı ve okul öncesi çocuk: ebeveynlerin medya okuryazarlığı bilinci üzerine bir araştırma. İstanbul Üniversitesi. İletişim Fakültesi Dergisi.
  • Karaman, K., Karataş, A. (2009). Media Literacy Levels of the Candidate Teachers.Elementary Education Online,8(3), 798-808.
  • Karaman, K.(2010). Öğretmen Adaylarının TV ve İnternet Teknolojilerini KullanmaAmaç ve Beklentilerinin Medya Okuryazarlığı Bağlamında Değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3/2, 51-62.
  • Owusu-Ansaha, E. K. (2003). Information Literacy and the Academic Library: A Critical Look at a Concept and the Controversies Surrounding It The Journal of Academic Librarianship, 29(4), July: 219-230.
  • Polat, C. ve Odabaş, H. (2008). Bilgi Toplumunda Yaşam Boyu Öğrenmenin Anahtarı: Bilgi Okuryazarlığı.Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu Bildiri Kitabı.Antalya: Akdeniz Üniversitesi, 596-606.
  • RTUK, (2007).İlköğretim Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen El Kitabı Ankara. 23.12.2012 tarihinde www.medyaokuryazarligi.org.tr/kaynaklar/MEDYAlkitabı.doc adresinden erişilmiştir.
  • Silverblatt, Art ve Ellen M. Enright Eliceiri (1997).Dictionary of Media Literacy. USA: Greenwood Press.
  • Snavely, L., Natasha C. (1997).The Information Literacy Debate.The Journal of Academic Librarianship, 23(1): 9-13.
  • Som, S, Kurt, A (2012). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Medya Okuryazarlık Düzeyleri. Anadolu Journal of EducationalSciences International, January 2012, 2(1).

BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MEDYA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 178 - 183, 31.05.2013

Öz

Bu araştırmada; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ve Okul Öncesi Anabilim dallarında öğrenim gören öğrencilerin medya okuryazarlık düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi ve Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakülteleri son sınıflarında öğrenim gören Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ve Okul Öncesi Anabilim dalından seçilen toplam 167 öğrenciden oluşmuştur. Veriler, Karaman ve Karataş (2008) tarafından geliştirilen “Medya Okuryazarlık Düzey Belirleme Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçek 17 madden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbachalpha değeri ise, .084 olarak bulunmuştur. Verilerin çözümlenmesi sonucunda, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ve Okul Öncesi Anabilim dallarında öğrenim gören öğrencilerin medya okuryazarlık düzeylerinde öğrencilerin öğrenim gördükleri bölüm değişkenlerinin BÖTE öğrencileri lehine etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin medya okuryazarlığı puanlarında öğrencilerin TV izleme sıklığının da etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Altun, A. (2005). Gelişen Teknolojiler ve Yeni Okuryazarlıklar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Altun, A. (2010). Kanada’daki Medya Okuryazarlığı Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, Cilt:10 Sayı:2.
  • Aufderheide, P. (1993). Media Literacy: A report of the national leadership conference on media literacy. Aspen, CO.: Aspen Institute.
  • Deveci, H., Çengelci, T. (2008). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarından Medya Okuryazarlığına Bir Bakış. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 25-43.
  • Kalan, G.(2011). Medya okuryazarlığı ve okul öncesi çocuk: ebeveynlerin medya okuryazarlığı bilinci üzerine bir araştırma. İstanbul Üniversitesi. İletişim Fakültesi Dergisi.
  • Karaman, K., Karataş, A. (2009). Media Literacy Levels of the Candidate Teachers.Elementary Education Online,8(3), 798-808.
  • Karaman, K.(2010). Öğretmen Adaylarının TV ve İnternet Teknolojilerini KullanmaAmaç ve Beklentilerinin Medya Okuryazarlığı Bağlamında Değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3/2, 51-62.
  • Owusu-Ansaha, E. K. (2003). Information Literacy and the Academic Library: A Critical Look at a Concept and the Controversies Surrounding It The Journal of Academic Librarianship, 29(4), July: 219-230.
  • Polat, C. ve Odabaş, H. (2008). Bilgi Toplumunda Yaşam Boyu Öğrenmenin Anahtarı: Bilgi Okuryazarlığı.Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu Bildiri Kitabı.Antalya: Akdeniz Üniversitesi, 596-606.
  • RTUK, (2007).İlköğretim Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen El Kitabı Ankara. 23.12.2012 tarihinde www.medyaokuryazarligi.org.tr/kaynaklar/MEDYAlkitabı.doc adresinden erişilmiştir.
  • Silverblatt, Art ve Ellen M. Enright Eliceiri (1997).Dictionary of Media Literacy. USA: Greenwood Press.
  • Snavely, L., Natasha C. (1997).The Information Literacy Debate.The Journal of Academic Librarianship, 23(1): 9-13.
  • Som, S, Kurt, A (2012). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Medya Okuryazarlık Düzeyleri. Anadolu Journal of EducationalSciences International, January 2012, 2(1).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgür Yılmaz Bu kişi benim

Banu Özkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2013
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, Ö., & Özkan, B. (2013). BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MEDYA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 3(1), 178-183.