BibTex RIS Kaynak Göster

Maksimum Doğrultucu Moment Kolu Analizinin Bulanık Mantık ve Sinirsel Bulanık Mantık Kullanılarak Yapılması

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 10, 01.04.2009

Öz

Normal bir teknenin meyil yapması esnasında, kendi ağırlığı, üzerindeki yükler ve sancak-iskele sarnıçlarının
sıvı doluluk yüzdelerine göre, tekne üzerinde oluşan ve teknenin tekrar önceki denge konumuna gelmesini
sağlamada bir etken olan maksimum doğrultucu moment kolu (maksGZ) değerinin klasik yöntemlerle hesap
edilmesi işlemleri, uzun sürmekte ve hassas hesaplar gerektirmektedir. Bu karmaşık işlemlerde, tekne üzerinde yer
alan sarnıçların doluluk yüzdeleri ve içlerindeki sıvıların yer değiştirmelerinden kaynaklanan serbest yüzey etkisi de
hesap edilmelidir. Bu çalışma süresince, gerçek veriler kullanılarak, Bulanık Mantık ve Sinirsel Bulanık Mantık
yaklaşımlarıyla modeller oluşturulmuş ve bu modeller kullanılarak, kısa sürede, maksimum doğrultucu moment
kolu değeri, gerçek değerlere çok yakın bir şekilde hesaplanmıştır

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 10, 01.04.2009

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA84KZ32VS
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Turan Değerli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Değerli, A. T. (2009). Maksimum Doğrultucu Moment Kolu Analizinin Bulanık Mantık ve Sinirsel Bulanık Mantık Kullanılarak Yapılması. Electronic Letters on Science and Engineering, 5(1), 1-10.