Eğitim sistemi küresel dünyada rekabet gücünü belirleyen önemli bir unsurdur. Güçlü beşeri sermayeye sahip ülkeler teknoloji üretebilen yenilikçi ülkelerdir. Bu nedenle eğitimin finansmanı stratejik öneme sahip olup sosyo-ekonomik alanda gelişmişliğin sağlanması için eğitime ayrılan kaynakların etkili ve verimli kullanılması gerekmektedir. Küresel rekabette, sanayi toplumunun gelişmesi ile Türkiye koşullarında özellikle KOBİ’ler bazında düşünüldüğünde en büyük ihtiyacın ara eleman olduğu bilinmektedir. Gerek imalat sektöründe gerek hizmet sektöründe iyi eğitim almış, değişime ve yeniliklere açık, kendisini sürekli geliştirebilecek ara eleman sıkıntısı, son yıllarda, meslek liseleri ve meslek yüksekokullarına ilgiyi arttırmıştır. Bu kapsamda çalışma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde eğitim ekonomisi kavramsal düzeyde incelenerek uluslar arası karşılaştırmalar yapılmakta ikinci bölümde ise meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye etkisi analiz edilmektedir. Analiz kısmında Adıyaman Üniversitesi Besni Meslek Yüksekokulu’nun, Besni ilçesinde yarattığı sosyo-ekonomik değişim, 456 öğrenci üzerinde uygulanan anket çalışması ile analiz edilmiştir. Anketin tümü yüz yüze gerçekleştirilmiş olup anket sonucunda elde edilen verilerin analizi SPSS 22.0for Windows istatistik programı çerçevesinde frekans ve ortalamalar kullanılarak yorumlanmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 6 |